خداییان: برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۰ را پیگیری می‌کنیم

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور  از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار، ذبیح الله خداییان که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافته بود در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اقدامات انجام شده برای رفع انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی و دلیل جذب تنها هزار سردفتر جدید در چهارده سال گذشته گفت:

در قانون دفاتر اسناد رسمی، ماده‌ای داریم که بر اساس یکی از مواد آن به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد. سال گذشته ما پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه این قانون را ارائه کردیم و خوشبختانه آیین‌نامه نیز به تصویب رئییس قوه قضاییه رسید.

با تصویب این آیین‌نامه تحول خوبی در حوزه سردفتری ایجاد و زمینه ای فراهم شد که هر سال آزمون سردفتری را برگزار کنیم زیرا در برخی شهرها کمتر از حدنصاب دفترخانه داریم.

سال گذشته بر اساس آزمونی که برگزار رده بودیم ۱۰۰۰مجوز سردفتری صادر کردیم و امسال نیز پیگیر برگزاری مجدد آزمون سردفتری هستیم.

آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران را اینجا بخوانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام خانم زنده دل سوالی دارم از حضورتون آیا اون آیین نامه تصویب شده و لازم الاجرا هست و شاغلین نمیتونن شرکت کنن در آزمون سردفتری ؟ یا باید به تصویب مجلس برسد یا همان تصویب رئییس قوه قضاییه کافی است ؟

  2. خبر خوبی بود امیدوارم سردفتری به روزگار وکالت ن و یه ماده ۱۸۷ نسازن بشه سوپر مارکتی بشن بیکار من حاضرم هر پنج سال برگزار بشه سردفتری عیت وکالت نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا