پایان بررسی طرح پذیرش و آموزش وکالت در کارگروه امور ویژه

گام بعدی: بررسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از پایان کار بررسی طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در کارگروه ویژه این طرح خبرداد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن نوروزی با بیان اینکه این طرح، طرح کاملی است افزود: ان شالله طرح به زودی به کمیسیون خواهد آمد.

گفتنی‌ست که این طرح در اسفندماه ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و تاکنون در کارگروه امور ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی بود.

بررسی این طرح در دستور کار روز گذشته (۲۳ تیر) این کارگروه نیز قرار داشت که با توجه به سخنان حجت‌الاسلام نوروزی به نظر می‌رسد این آخرین جلسه بررسی طرح در کارگروه مذکور بوده است.

چندی پیش نیز طرح پیشنهادی کانون‌های وکلای دادگستری برای اصلاح قوانین مرتبط با وکالت در مجلس اعلام وصول شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. بدون توجه به اینکه ممکنه اجرای طرح تعداد وکیل بیکار رو زیاد یا کم کنه و با توجه به اینکه در کشور ما برای رشته های مختلف مهندسی پزشکی علوم انسانی و سایر بعد از فارغ التحصیلی محدودیت و آزمون خاص توسط نهاد خاص برای اشتغال وجود نداره و مثلا یک کارشناس حسابداری میتونه راحت حسابدار بشه آزمون وکالت توسط کانون بی عدالتی به نظر میرسه و زمینه ساز فسادهای دیگر مثل کلاسهای کنکور و دادن سوالات به افراد خاص در شهرهای بزرگ و غیره می باشد

    1. دوست عزیز ساده میگم:
      طبق فرمایش خودت”یک کارشناس حسابداری میتونه راحت حسابدار بشه ” ولی نمیتونه بدون آزمون، حسابدار رسمی بشه(که آزمونش به مراتب سخت تر از ازمون وکالت است برای نمونه یکی از شرایط برای ازمون داشتن حداقل ۶ سال سابقه حسابرسی است یعنی بعد از ۶ سال حسابرسی تازه اجازه پیدا میکنی در ازمون شرکت کنی)

      همین الان یک کارشناس حقوق هم میتونه به راحتی ادعا”حقوق دانی” بکنه البته اگر فارغ التحصیل باشه نه فار”ق”التحصیل
      حقوق خوانده بودن با وکیل بودن بسیار متفاوت است هر موقع به تفاوت این دو مسلط شدی اظهار نظر بفرما.
      لطفا بزرگواری کن و به کتاب مقدمه علم حقوق مربوط به ترم یک کارشناسی یه نگاه بنداز
      با تشکر

      1. دوست عزیر دومشکل وجود دارد اول خانواده ها هستند که بدون تحقیق فرزندان بی میل وعلاقه خودرا به رشته حقوق می فرستند وآنها بدون علاقه سفر های رویایی وکیل وپولدار شدن را تا پایان تحصیل در ذهن بیمار خود می پرورانند ودوم دولت مقصر است که مجوز بیشمار پذیرش غیرکارشناسی شده رشته حقوق را صادر می نماید …این دو مشکل حل شود مشکل طراز پذیرش وظرفیت هم حل می شود ما باید به فکر کیفیت باشیم نه کمیت سیدرضا پ…دانشجوی سال آخر دکتری حقوق خصوصی واحد علوم تحقیقات تهران….

    2. من تابحال داشتم میخوندم برای آزمون وکالت حتی اگر ده بار هم قبول نمی شدم باز میخوندم و ناامید نمی شدم اما با این طرح دیگه قید وکالت را زدم چون دیگه اون شان و منزلت خودش را دیگر نخواهد داشت.
      بهتره فکر یک کار دیگه باشم

  2. دکتری فقه و مبانی پس چرا جزو این طرح نیست؟ !!!!! توروخدا به گوششون برسونید اگه ممکنه به طریقی خانم زنده دل
    بخدا مام جون کندیم برا دکترا. این بی انصافیه اگر نباشه.
    ای خدااااااااااااا همیشه یه جای کار میلنگه

    1. شما اگه با دکتری نمیتونی یه ازمون در سطح کارشناسی رو قبول بشی بدون ازمون وکیل شدنت ظلم آشکار به جامعه وکالت و موکلای بخت برگشته ای هست که انتظار دارن شما حقوقشون رو احقاق کنی

      سر سوزنی منطق و انصاف بد نیست داشته باشیم

      1. دوست عزیز من پروانه وکالت پایه یک دارم وتودیع کردم ۷سال پیش گرفتم والان کارمند رسمی دولت با ده سال سابقه کارم چون دغدغه همه شماها اخذ پروانه وکالته نه ماهیت کار وکالت من شخصا با حذف ظرفیت آن مخالفم اما باتعدیل ش موافقم سیدرضا پ…دانشجوی سال آخر دکتری حقوق خصوصی واحد علوم وتحقیقات تهران محقق …وکیل ….ونویسنده …وکارمند موفق…

  3. با سلام
    به نظر من نهایتا این طرح باید به صورت ازمایشی تصویب بشه ، تا کم و کاستی های این طرح مشخص بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا