پایان ادعای انقلابی‌گری: بند مربوط به الزامی شدن شرکت در آزمون وکالت برای همه، از طرح تسهیل حذف شد

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، الزامی شدن شرکت در آزمون برای همه متقاضیان دریافت پروانه وکالت را از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، حذف کردند.

به گزارش اختبار، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

شورای نگهبان ۳ ایراد و ابهام به این طرح وارد کرده بود که جنجالی‌ترین مورد آن، ایراد به الزامی‌شدن شرکت قضات در آزمون وکالت بود.

شورای نگهبان چنین مقرره‌ای را مصداق «تبعیض ناورا» و مغایر با قانون اساسی دانسته بود.

بیشتر بخوانید

طرح تسهیل برای دومین بار از سوی شورای نگهبان رد شد

ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به ماده یک طرح تسهیل صدور مجوزها

نهایتاً امروز نمایندگان مجلس با عقب‌نشینی از تمام شعارها و تبلیغات گذشته خود درباره مبارزه با رانت حاصل از معافیت از آزمون وکالت برای گروهی خاص از اشخاص، امروز با حذف عبارت «هرگونه سابقه‌ای جایگزین شرکت در آزمون نخواهد بود» از طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار موافقت کردند.

به این ترتیب نه تنها معافیت از آزمون برای قضات همچنان باقی خواهد بود، بلکه نمایندگان مجلس و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کمافی‌السابق بدون آزمون پروانه وکالت دریافت کنند.

این مصوبه حالا برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال می‌شود و باید دید سرنوشت آن پس از اصلاحات امروز چگونه رقم خواهد خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. سلام. چرا باید آزمون گرفته شود. آیا با این آزمون می شود توانمندی افراد را سنجید. در صورتی که مردم خود وکیل را انتخاب می کنند. آزمون باید بسیار ساده باشد. که همه بتوانند قبول شوند. اما درقسمت عملی سخت گرفته شود.یک قیف را در نظر بگرید از آن دهانه باریک می گیرید سپس از آن دهانه گشاده بیرون می فرستین. آن فرد دیگه به راحتی می گوید من با یک دوره ۱۸ماه پروانه وکالت را می گیرم. باید همه بتوانند از این موقعیت استفاده کنند. ومدارک را بالاتر ببرید.

  2. باسلام – تمام مطالبی که گفتید خداییش ۲۵ هزارم درصد کل اونهایی که از این به بعد قبول میشن نیست تازه قبلاً هم نبوده . اینکه این عزیزان وارد بشن یا نشن الان دیگه مهم نیست . الان مهم اینه که بازار وکالت رقابتی شد هرکی عالم تره و زرنگ تر تو کارش موفق تره . دیگه عرضه و تقاضا برابر میشه . حالا دیگه تخصص مهمه . این اهمیت داره نه اینکه یک قاضی و یا یک کارمند بعد از ۳۰ سال کار بخواد حالا وکیل بشه یا نشه . دست مسئولین درد نکنه ما به همین هم راضی هستیم .

  3. چرا نظرات رو منتشر نمی‌کنید
    بزارید صدای ما قشر جوان به گوش مسئولین نالایق برسه چقدر جون بِکنیم‌ و درس بخونیم هزینه کنیم اما فرصت شغلی به راحتی از آن کسانی بشه که بعد از سی سال اشتغال حرص و طمع باعث میشه فرصت اشتغال و تشکیل زندگی رو از جوانان بگیرند در ضمن قاضی بعد از بازنشستگی‌ با ارتباطاتی که در حیطه ی کارش داشته و آشنایی با محیط دستگاه قضا ،چه بسا باعث نابرابری ها و بی عدالتی ها بشه.

  4. خواهشا چاپ کنید واقعا ممنونم از مجلس که بالاخره تعداد وکلامون کمی بالاتر بره چون الان حدود سه و نیم برابر نسبت به کشور های متوسط وکیل کم داریم بالاخره ما هم میتونیم وکیل بگیریم با عادلانه تر شدن نحوه پذیرش وکلای محترم

  5. بی عدالتی و این همه زحمت و زجردرس خوندن ما که به فنا رفت . از مجلسیان متشکریم که امید ما جوانان و فرصت های شغلی رو ازمون گرفتن سپاس

  6. انقلابی بودن شعار شده اون امام خمینی وحضرت آقاست بایاران واقعیش مثل سردارسلیمانیها انقلابی واقعی بودند وهستند . مجلس ما مجلس نون به نرخ روز خوره باادعای انقلابیگری وعدالت محوری اما همچنان کیف انگلیسی درمجلس فرمانروایی میکنه . این کیفهاست که مملکت مارو هدایت میکنند

  7. باکی نیست.. آدم تو آزمون کف و خون بالا بیاره بهتر از اینه که در قامت یک وکیل ،جلوی یه پرسشهای ساده موکلین،از شدت بی سوادی کف و خون بالا بیاره..وکالت یعنی استرس، مطالعه و فشار کاری. کسی که از هر سه اینا فراریه ، به درد وکالت نمی خوره و کسی هم دنبال همچین وکیلی نمیره..

    1. با مطالعه به شدّت موافقم ، ولی استرس و فشارِ کاری را خلافکارها و جنایتکارها هم هنگام کار دارند.ضمناً تسلّط فرد در مقام یک وکیل در موقعیّت های مختلفِ کاری با استرس و فشار رابطه ی معکوس دارد برادر.

  8. دریافت پروانه بی آزمون و مفت و راحت برای همه امکان داره جز داوطلبان جوان!!!!
    الان آقایان روسای کانونها نسبت به عدم سواد کارمندان حقوقی و بازنشستگان نظامی و اداری و نمایندگان مجلس نگران نیستن؟!
    فقط نگران سواد شرکت کنندگان هستن که هر روز در پی سنگ اندازی برای اونها بودن از افرایش درس جدید تا نصاب ۶۰% و… الان روسای کانون همه ساکت شدن .اعتقاد دارن ورود افراد بازنشسته و پیر اشکال نداره ولی ورود جوانان به کانون ممنوعه

  9. سرنوشت اسکودا شده سرنوشت شاه سلطان حسین , وقتی با بی عدالتی و فرا قانونی به هر کس و هر وکیل و هر چیز تاختن و هر مصوبه و آیین نامه ای رو با بی قانونی مصوب کردند سکوت کردید به دلخوشی اینکه خدا رو شکر امنیت دارید و به میز شما کاری ندارند نتیجه ش شد این که امروز میبینیم این قوم پشت در دفتر شما خیمه زدند و کاری ازتون بر نمیاد, به جای اینکه التماسشون کنید راهی پیدا کنید برای اتحاد وکلا , دانشجویان و داوطلبان, اسماً اتحادیه و سندیکا هستید, از اعضاتون بخواهید متحد بشن و پشت هم در بیایید, یک دست صدا نداره, حتی کارکنان خود قوه هم از بی عدالتیهای قوه متحد شدند اما شما هنوز بهشون التماس میکنید کاریتون نداشته باشن, ای وای ای وای

  10. خب خدا رو صد هزااار مرتبه شکر.
    دیگه بریم یه جفت دمپایی نو بخریم برای محلّ کارمون در سال جدیدو با خیاااال راحت‌.
    شما هم میتونید کف و خون بالا بیارید با پرسشهایی که در انتظارتونه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا