پایان ادعای انقلابی‌گری: بند مربوط به الزامی شدن شرکت در آزمون وکالت برای همه، از طرح تسهیل حذف شد

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، الزامی شدن شرکت در آزمون برای همه متقاضیان دریافت پروانه وکالت را از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، حذف کردند.

به گزارش اختبار، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

شورای نگهبان ۳ ایراد و ابهام به این طرح وارد کرده بود که جنجالی‌ترین مورد آن، ایراد به الزامی‌شدن شرکت قضات در آزمون وکالت بود.

شورای نگهبان چنین مقرره‌ای را مصداق «تبعیض ناورا» و مغایر با قانون اساسی دانسته بود.

بیشتر بخوانید

طرح تسهیل برای دومین بار از سوی شورای نگهبان رد شد

ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به ماده یک طرح تسهیل صدور مجوزها

نهایتاً امروز نمایندگان مجلس با عقب‌نشینی از تمام شعارها و تبلیغات گذشته خود درباره مبارزه با رانت حاصل از معافیت از آزمون وکالت برای گروهی خاص از اشخاص، امروز با حذف عبارت «هرگونه سابقه‌ای جایگزین شرکت در آزمون نخواهد بود» از طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار موافقت کردند.

به این ترتیب نه تنها معافیت از آزمون برای قضات همچنان باقی خواهد بود، بلکه نمایندگان مجلس و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کمافی‌السابق بدون آزمون پروانه وکالت دریافت کنند.

این مصوبه حالا برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال می‌شود و باید دید سرنوشت آن پس از اصلاحات امروز چگونه رقم خواهد خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. درکل اینو بگم به فکر کار جدید باید باشیم !!!
    مخصوصا ما کار آموزا
    اینم نابود شد .
    حیف اونهمه زحمت …

  2. عقلانیت؟! اونم از مجلس؟! اگه مجلس عقلانیت داشت که رو حرف خودش پافشاری می‌کرد! نه این‌که با ذلت مصوبه خودشو به خاطر ترس از قضات اصلاح کنه!

    1. بازم امری ، دستوری ، فرمایشی ، چیزی داشتین دریغ نکنین !!!!
      میخواین بگم آیین نامه رو پست کنن اصلاحش کنین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا