پاسخ نایب‌رئیس اسکودا به پرسش‌های داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ + ویدئو

پایگاه خبری اختبار– نائب رئیس اسکودا در لایوی اینستاگرامی از برگزاری دومین آزمون وکالت کانون های وکلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اختبار ابراهیم کیانی نائب رئیس اسکودا شب گذشته (۸ خرداد ۱۴۰۱) به سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص نوبت اول آزمون وکالت کانون وکلا پاسخ داد.

ابراهیم کیانی در این لایو اینستاگرانی در خصوص شرایط سنی و بسته های تشویقی آزمون وکالت ۱۴۰۱ (معوق ۱۴۰۰) صحبت کرد و از برگزاری قطعی دومین نوبت آزمون وکالت ۱۴۰۱ در نیمه دوم سال خبر داد.

حداقل ۲۴ سال سن برای سهمیه آزاد

کیانی پیرامون شرایط سنی مطرح شده در آزمون وکالت گفت: در خصوص سن ما قوانین متعددی در رابطه با سن داریم. در خصوص بحث سهمیه آزاد عزیزانی که باییستی امتحان دهند باید در زمان ثبت نام حداقل ۲۴ سال سن را داشته باشند همراه با شرایطی که در دفترچه ذکر شده است در حداکثر سن طبق ماده ۱۵ قانون صندوق حمایت پیش بینی شده است که در شهر تهران ۴۰ سال و در باقی شهر ها ۵۰ سال هست.

نحوه ثبت نام داوطلبان بیشتر از ۴۰ سال در استان تهران

 وی افزود: یکی دیگر از سوالات این است که آیا کسی که ۴۰ سال دارد می‌تواند برای تهران ثبت نام کند؟ بله این افراد می‌توانند تهران را انتخاب کنند اما به صراحت قانون دوران کارآموزی‌شان را باید در استان دیگری سپری کند. بنابراین امکان ثبت نام بالای ۴۰ سال وجود دارد و اگر هم خطایی در سامانه ثبت نام وجود دارد، باید از سوی سایت سازمان سنجش رفع شود.

در خصوص ایثارگران محدودیت سن وجود ندارد

نائب رئیس اسکودا درباره شرط سنی داوطلبان سهمیه ایثارگران گفت: در خصوص ایثارگران محدودیت سنی وجود ندارد چه در حداقل چه در حداکثر. در آگهی تکمیلی به صراحت اعلام کرده ایم که محدودیتی وجود ندارد. ما مجری قانون هستیم و قانون گذار این محدودیت را برداشته است پس اتحادیه و کانون ها نمی توانند خلاف قانون عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

احتساب کارآموزی قبلی برای کارآموزانی که در آزمون ۱۴۰۰ قبول شوند

کیانی در بحث بسته های تشویقی عنوان کرد: تا الان اشخاصی که کارآموز وکالت بودند نمی توانسته اند با امتحان دادن کارآموزی خودشان را احتساب کنند. به عنوان مثال اگر شخصی در شیراز ثبت نام کرده است و تمایل دارد در کانون مرکز امتحان بدهد، ما کارآموزی اش را احتساب نمی کردیم. اما در امسال طبق بسته تشویقی کارآموزانی که الان مشغول به فعالیت هستند و قصد دارند در کانون دیگری امتحان بدهند، این امکان برایشان فراهم است و کارآموزیشان محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال شخصی در شیراز کارآموزی انجام میدهد و الان میخواهد در کانون یزد امتحان بدهد، این امکان برایش فراهم است و کارآموزی اش احتساب می شود.

پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ شهر محل اشتغال را بعد از اختبار انتخاب می‌کنند

وی درخصوص بسته تشویقی دوم یا کسب ۸۰ درصد نمره آزمون اعلام کرد: در اغلب کانون ها کارآموزان بعد از اختبار محل کار و تاسیس دفتر را مشخص می کنند. اما الان چون ظرفیت برداشته شده و کلاً علمی است؛ اگر شخص بتواند ۸۰ درصد نمره را بدست بیاورد حتی اگر بعد از اختبار نمره حد نصاب مرکز استان را در اختبار کسب نکرده باشد، می تواند مرکز استان را به عنوان محل فعالیت و تاسیس دفتر انتخاب کند و این منافاتی با شرایط قبل ندارد و بعد از اختبار نیز عزیزان خواهند توانستند مرکز استان را به عنوان محل فعالیت خود انتخاب کنند.

داوطلبان نگران اختبار نباشند

کیانی در واکنش به برخی ادعاها درباره تصمیم کانون‌ها برای سخت‌تر کردن آزمون اختبار نیز شدن گفت: یکی از مسائلی که به داوطلبان استرس می‌دهند این است که بعد از پذیرفته شدن قرار است در امتحان اختبار اتفاقات عجیبی رخ دهد. اصلا به این شکل نیست، عزیزانی که پذیرفته می‌شوند و به کانون راه می‌یابند، سرمایه های کانون وکلا هستند. کسانی که توانسته اند در آزمون ورودی پذیرفته شوند و ۱۸ ماه کارآموزی را طی کنند، قطعا در اختبار هم پذیرفته خواهند شد

اساتید دانشگاه و اساتید طراز اول طراح سوالات خواهند بود

نائب رئیس اسکودا درخصوص سطح سوالات آزمون ۱۴۰۰ گفت: آرمون مثل همیشه خواهد بود و اساتید دانشگاه و اساتید طراز اول طراح سوالات خواهند بود.د.

آزمون دوم قطعا در نیمه دوم برگز ار خواهد شد

 کیانی در پایان از قطعی بودن برگزاری امتحان در نوبت دوم سال خبر داد و گفت: ما قطعا امسال دو آزمون خواهیم داشت یکی در ۳۰ تیر و آزمون دوم در نیمه دوم که آزمون دوم قطعا در نیمه دوم برگز ار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. احسنت، خیلی درست و به جا… احسنت
    متاسفانه اسکودا داره تحرکات خودخواهانه و مستبدانه ای رو از خودش نشون میده و این باعث تاسف هست!!! چرا که به جای اینکه بیان و در جهت ورود افراد علاقه مند به حوزه حرفه ای وکالت در کنار معیارهای درست و سنجیده ی علمی، تسهیلات به وجود بیارن، هر روز با یک سری تصمیمات غلط و نابجا با الفاظ درشت و ریز و به اصطلاح ادبی حقوقی، فقط شرایط رو سخت تر میکنن!!!
    فقط یکسال درگیری بین قوه و اسکودا داوطلبان رو یکسال عقب انداخت!!! در تیر ماه ۱۴۰۱… قراره آزمون ۱۴۰۰ برگزار بشه!!! از واقعا چه میشه کرد تا در مقابل تصمیمات گاز عده ای مقابله کرد؟! صدامون رو از کدام تریبون به گوش مسئولین خود خواه مصلح نما برسونیم؟؟؟؟

  2. یکی اطلاع بده ازمون سردفتری کیه تو وکالت هرچقدرم دوندگی کنی پول نیست قضاوتم که حقوق تهش ماهی الا چون صفری بهت شش هفت میدن ولی سردفتری خودت اقا خودتی یه ساعت روتینگ داری نه صبح تا دو بعد از ظهر و درامد تپل ادمین پیگیر باش لطفا برای سردفتری همه که خواهان وکالت قضاوت نیستن

  3. دوستان عزیز محدودیت و مانع مربوط به چهل سالگی برای اشتغال در شهر تهران (که خودش یک روش حذف رقیب بود) با تصویب قانون تسهیل دیگر وجود ندارد.
    جای نگرانی نیست. “قانون” پشتوانه است.

  4. سلام خانوم زنده دل ممنون میشم از حق معولان هم دفاع بشه وصدای مارو به بالا برسونن.طبق قانون ۱۷صفحه ای حمایت از معلولان همه ارگانهاخصوصا اداری موظفن سه درصد از معلولین رو جذب کنند.مامعلولین هم مالیات میدیم هم عوارض اما از کمترین امکانات در سطح جامعه برخورداریم چه ورزشی و چه کاری خواهش یه نفر پیدا بشه ودر خصوص این موضوع یه لایحه ای رو به دولت تقدیم کنن تا بلکم اتفاقی برای معلولان بیفته بنده هم معلول بینایی هستم هم جسمی.قهرمان چندین دوره ورزشی هستم درسطح کشور ودانشجوی نمونه هم شدم.ولی هیچ امتیازی ندارم اصلا فرقی بابقیه ندارم برای چه چرا من که تموم عمرم رو تلاش کردم برای ورزش خصوصا تحصیل بااین تن رنجورم.حاضرم سوگند یادکنم زیر سه درصدمعولین در اداره جات وارگانها جذب دارند.حتی خود بهزیستی هم که سهم معلولین هست ۹۹درصد از کارمندانش سالم هستن.چرا حداقل نباید در کانون به فکر امثال من حقیر باشند.ازتون خواهشا صدای مارو به مسئولین برسونید.🙏🙏🙏

  5. والا ازمون که سخت تر شده مثلا اگه رتبه ها برتر نگاه کنید بالا ده هزارن حتی دوازده هزارم بینشون هست اگه هفتاد درصد حساب شه ۷ ۸ هزار باید بزنی نمیدونم چرا یه عده شو رفتن وا مصیبتا اسون شد و فلان با این سوالات سطح دکتری ببین اصلا میتونی بالا ۵ هزار بزنی باز قدیم ۴ ۳ هزار قبولی بود استانا محروم الا خیلی سختتر شده شفاف سازی هم نشده این هفتاد درصد ملاک کشوریه یا هرکانون کانونه متبوع خودش اگه کشوری لحاظ کنن همه میدونن تهرانیا امکاناتشون نسبت به شهرستانیا عالیه صد در صد بهتر میزنن همیشه هم تراز اولیا تهرانیا بودن با دوازده هزار! و این یعنی ظلم به بقیه باید ۷۰ درصدو ملاک هر کانون استانی کنن و هشتاد درصد همون استان بیان تو طرح تشویقی مرکز استان راحت دفتر بزنن البته هنوزم پابرجاس خرید میشه راحت با پول اومد مرکز استان فقط امیدوارم عمرمونو بیخودی هدر ندن با تصمیمات غلط نمیدونم واقعا چرا اینقدر سد میسازن ما جونا چه گناهی کردیم دهه هفتاد هشتاد شدیم؟؟؟؟ بخدا که هرچه وکیله همین الان امار بگیری شاید در حد بیست درصدشون واقعا استاد باشن تو حرفشون بقیه هم که هرکی خودشو جدا کرده فقط یه تایپ پرونده میگیره بعضیا فقط خانواده طلاق بعضیا دعاوی ملکی ارثی بعضیا شرکتا و اداره جاتو میگیرن هیچ کس کامل نیست که یعنی نمیتونه برسه نه به خودش نه موکلش عوض این بازیا مسولین عزیز برین طرح اجباری هر شخص وکیلو اجرا کنید که دادگاها همه با وکیل باشن عین کشورا اروپایی امریکایی شماها که همش الگوتون اوناس شرایط سنی تو ازمون لحاظ کنید افراد بالا چهل نیان ازمون بدن ازمون استاندارد کنید دوره کاراموزی ورکشاپا عملی عالی بزارین از بهترین اساتید وکیل سرپرستا خبره رو لیست کنید جونارو ایقد بازی ندین بسمونه بخدا همین جونا به خونه همتون تشنن به خصوص این سن بالاییا که از هرارگان مختلفی درامد دارن بعد میان رشته حقوق که بدون ازمونه از هر دانشگاه چلغوزابادی:l
    کاش اختبار دیدگاهامونو نشر بدی به روسا خسته شدیم بخدا

  6. این که بزارن کاراموزان سالا قبل شرکت کنن یعنی ظلم به شرکت کنندگان حال و گذشته اگه دوست نداشتین چرا رفتین و نزاشتین کسا دیگه تو اضافات اضافه شن؟ و الا واسه چی میایین شرکت؟ اینم عین شرایط سنی یکی از باگاس که کانون هنوز نتونسه رفعش کنه اعمال شرایط سنی واقعا اینقدر سخته که افراد بالا ۴۰سال حق شرکت ندارن؟ مگه سرایه سالمندانه؟البته احتمالا شرکت کننده هم کمه چون کسی میل نداره به شرکت اکثریت ترجیح میدن قوه قضاییه شرکت کنن لاقل سوالاتش در حده یه فارغ تحصیل لیسانسه!والا بخدا همین وکلاییم که قبول شدن بعد قبولی با شرکت تو کارگاها و کار کنار سرپرست یاد گرفتن دانشگاها مگه چی یاد میدن اخه؟

  7. با سلام خدمت اختبار گرامی
    لطفا پیگیری بفرمائید
    ۱- نتایج آزمون مرکز وکلا قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ چه زمانی به صورت قطعی اعلام میشوند؟؟
    ماها نه می دونیم قطعی قبول شدیم یا نه
    ۲-در مورد مصاحبه ازمون میانجیگری هم پیگیری بفرمائید که چه زمانی برگزار می شود
    ۳-در مورد اینکه اگه در آزمون مرکز وکلا قوه قضاییه قبول بشیم میتونیم تودیع بکنیم تا در زمان دیگه ای به کارآموزی بریم یا بعد از کارآموزی باید تودیع بکنیم؟؟ البته این مورد شاغل نیست به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند.

    ۴- آیا کارمندان دولت میتوانند در زمانی که هنوز کارمند هستند به کارورزی بروند و بعد پروانه را کسب و تودیع بکنند یا باید قبل از کارورزی استعفا بدهند؟؟
    با سپاس منتظر جواب شما می باشم

    1. سلام
      جواب سوال یک و دو رو نمی‌دونم متاسفانه پاسخی ندادن فعلا
      درباره کارآموزی، لطفا آیین‌نامه مربوطه رو مطالعه کنید
      به صورت کلی در دوران کارآموزی امکان تودیع پروانه وجود نداره. اگر کارمندی در آزمون وکالت پذیرفته بشه باید قبل از تشکیل پرونده در کانون، استعفای خودش رو تقدیم کنه

  8. منم سوالی دارم
    آیا این میانگین یک درصد نفرات برتر در سطح کشور هست یا هر کانون مجزا عمل خواهد کرد؟
    لطفا جواب بفرمایید متشکرم

  9. در قانون چیزی با عنوان “حد نصاب مرکز استان در آزمون اختبار” وجود ندارد و این گزاره یک بدعت جدید است که توسط نایب رییس اتحادیه برای دومین بار تکرار می شود و از مصادیق بارز وضع محدودیت و مانع خارج از قانون تسهیل است (موضوع تبصره ۴ ماده ۷ مکرر این قانون).
    کسی که در آزمون تستی پذیرفته می شود پس از دوره کار آموزی و آزمون اختبار “در هر کجا که خودش صلاح بداند” می تواند دفتر وکالت تاسیس کند که طبیعتاً وکلا در جاهایی که اشباع است خودشان خودبخود نمی روند و نیازی نیست کسی برای وکلا مصلحت اندیشی کند که کجا امکان کار هست و کجا امکان کار نیست و بعد بابت تغییر محل اشتغال پول انتقالی بگیرد.
    وکلا خودشان “محل کار” خودشان را و زمینه فعالیت مورد علاقه خودشان پیدا می کنند… یکی پرونده های قتل را علاقه دارد… یک چک… یکی طرفدار حقوق خانواده است و پرونده های خانوادگی را بر می دارد… یکی تهران را دوست دارد دیگری می گوید اسلام شهر بازار کار بهتری دارد… هر کس دنبال علاقه و کار خودش نی رود و در نهایت این “مردم” هستند که از خدمات وکلا بهره مند می شوند و هزاران گره کور به درایت وکلا که به شغل خودشان عشق می ورزند باز می شود…

  10. در قانون چیزی با عنوان “حد نصاب مرکز استان در آزمون اختبار” وجود ندارد و این گزاره یک بدعت جدید است که توسط نایب رییس اتحادیه برای دومین بار تکرار می شود و از مصادیق بارز وضع محدودیت و مانع خارج از قانون تسهیل است (موضوع تبصره ۴ ماده ۷ مکرر این قانون).
    کسی که در آزمون تستی پذیرفته می شود پس از دوره کار آموزی و آزمون اختبار “در هر کجا که خودش صلاح بداند” می تواند دفتر وکالت تاسیس کند که طبیعتاً وکلا در جاهایی که اشباع است خودشان خودبخود نمی روند و نیازی نیست کسی برای وکلا مصلحت اندیشی کند که کجا امکان کار هست و کجا امکان کار نیست و بعد بابت تغییر محل اشتغال پول انتقالی بگیرد.
    وکلا خودشان “محل کار” خودشان را و زمینه فعالیت مورد علاقه خودشان پیدا می کنند… یکی پرونده های قتل را علاقه دارد… یک چک… یکی طرفدار حقوق خانواده است و پرونده های خانوادگی را بر می دارد… یکی تهران را دوست دارد دیگری می گوید اسلام شهر بازار کار بهتری دارد… هر کس دنبال علاقه و کار خودش نی رود و در نهایت این “مردم” هستند که از خدمات وکلا بهره مند می شوند و هزاران گره کور به درایت وکلا که به شغل خودشان عشق می ورزند باز می شود… مقایسه بفرمایید با وضعیتی که وکلا مجبور باشند به زور در بندر لنگه مشغول به فعالیت در زمینه پرونده های کشاورزی شوند در حالی که زن و بچه و خانواده شان در تبریز است!!!

  11. سلام, در ارتباط با اصلاح شرط سنی ۴۰ سال در کانون مرکز این مهم از وظایف شماست که از سازمان درخواست کنید, شما هم دسترسی راحت تری به سازمان سنجش دارید و هم جایگاه بالاتری نسبت به یک متقاضی دارید, پس لطفا تا فرصت باقی ست بعنوان متولی برگزاری آزمون دستور اصلاح و برداشتن این محدودیت رو به سازمان سنجش بدهید.

    سپاس

  12. باسلام خدمت خانم زنده دل عزیز
    لطفا این مساله که ثبت نامى در سال ١۴٠٠ صورت نگرفته و گروهى از داوطلبین ناگزیر سنشون از ۴٠ بالاتر رفته رو با آقاى کیانى مطرح بفرمایید عموما در چند سال گذشته رسم بر این بود که شهریور و مهر ثبت نام صورت مى گرفت ولى پارسال این اتفاق نیفتاد و متولدین سال ۶٠ یکسال رو از دست دادندو این حقوق این گروه از داوطلبین رو ضایع کرد مرسى از زحمات وافر شما

  13. خوب آقاى کیانى به خاطر شما ثبت نام آزمون که همیشه شهریور یا مهر بود الان به تعویق افتاده و تو سال ١۴٠٠ ثبت نام نداشتیم و سن ما از ۴٠ رد شده .الان ما چه گناهى داریم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا