پاسخ به سؤالات پرتکرار داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

ارسال پیامک‌های مرحله دوم آزمون از ۲۲ دی آغاز می‌شود

پایگاه خبری اختبار- کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در صفحه اینستاگرام خود به ۹ پرسش اصلی داوطلبان مرحله شفاهی آزمون این مرکز پاسخ داد.

بر این اساس، پیامک‌های دعوت به مصاحبه به تدریج و بر اساس تاریخ مصاحبه به داوطلبان ارسال می‌شود و آغاز این فرایند از ۲۲ دی خواهد بود.

سؤال ۱- ارزیابی و سنجش اطلاعات حقوقی چگونه صورت می گیرد؟

پاسخ: باعنایت به اینکه ارزیابی سطح علمی در مرحله اول انجام شده است در این مرحله صرفاً توانایی داوطلب در فهم درست سؤال، قدرت و نحوه بیان، مهارت استدلال و ادارک مورد سنجش قرار می‌گیرد.

سؤال ۲- آیا انجام مصاحبه در زمان های متفاوت تبعیض آمیز و خلاف عدالت نیست؟

پاسخ: در تزاحم بین برگزاری مصاحبه در یک زمان با تیم های بسیار متعدد و سلایق گوناگون و برگزاری مصاحبه در بازه زمانی بیشتر و توسط تیم های محدود و آموزش دیده مرکز وکلا در جهت رعایت عدالت بیشتر شیوه دوم را برگزید و با توجه به شیوه مصاحبه، مطالعه‌ی بیشتر تاثیر در این فرآیند نداشته و آنچه داوطلب در سالیان تحصیل برداشت کرده است سنجیده می‌شود و تفاوت در زمان مصاحبه تأثیری نخواهد داشت.

سؤال ۳- آیا آزمون شخصیت‌شناسی منوط به مطالعه منبعی خاص است؟

پاسخ: برای پاسخ به سؤالات آزمون شخصیت‌شناسی نیازی به مطالعه هیچ منبعی و کسب آگاهی یا آمادگی خاصی نیست و این سؤالات صرفاً اختصاص به ارزیابی شخصیت داوطلب دارد.

سؤال ۴- در رابطه با سؤالات شرعی مبتلابه آیا منبعی معرفی شده است؟

پاسخ: احکام شرعی مبتلا به هر شخص، جزو اموری است که انسان به صورت روزمره با آن روبرو است و مطابق مذهب هر شخص می‌باشد، لذا مطالعه رساله منتشر شده توسط مرجع تقلید هر شخص پیشنهاد می‌گردد و در خصوص اقلیت‌ها نیز مطابق احکام دین یا مذهب مربوطه خواهد بود.

سؤال ۵-اگر شماره تلفن همراه پذیرفته شدگان در حال حاضر متفاوت از شماره تلفن اظهاری در زمان ثبت نام باشد تکلیف چیست؟

پاسخ: با توجه به اینکه ملاک اطلاع‌رسانی، شماره تلفن اظهاری در زمان ثبت‌نام توسط داوطلبان است، در صورت بروز هرگونه تغییر در شماره تلفن، داوطلبان باید به یکی از دفاتر هیات مدیره استانی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تغییر شماره تلفن اقدام نمایند.

سؤال ۶- در صورتی که در تاریخ اعلامی در کارت ورود به جلسه، امکان حضور در جلسه مصاحبه وجود نداشته باشد، چه اقدامی قابل انجام است؟

پاسخ: هر داوطلب می بایست در روز و مکان اعلامی در کارت ورود به جلسه حاضر شود و صرفاً در صورت بروز مشکلات خاص که بنابر تشخیص مرکز، علت موجه محسوب می گرد. داوطلب می تواند با ارائه مدارک مثبته، در روز دیگری و در همان بازه زمانی اعلام شده برای مصاحبه در همان استان محل تعیین شده مراجعه نماید.

سؤال ۷- پیامک مربوط به مراجعه به سامانه مرکز در چه زمانی برای داوطلبان ارسال می گردد؟

پاسخ: پیامک ها به تدریج و بر اساس ترتیب زمانی مصاحبه در ۷ منطقه کشوری از تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۸ برای داوطلبان ارسال خواهد شد.

سؤال ۸-منظور از حوزه قضایی چیست؟

پاسخ:حوزه قضایی در تبصره ماده ۱۱ قانون آ.د.م مصوب ۷۹ تعریف شده است و حوزه های قضایی سراسر کشور و ظرفیت پذیرش آن به تفکیک هر استان در زمان مراجعه به سامانه مرکز قابل ملاحظه خواهد بود.

سؤال ۹- در خصوص انتخاب ۲۰ حوزه قضایی، آیا می‌توان این ۲۰ حوزه را از استان های مختلف انتخاب نمود؟

پاسخ: قابلیت انتخاب بیست حوزه قضایی از استان های مختلف با هر سطحی پراکندگی وجود دارد، مشروط بر آنکه داوطلب امکان اشتغال و سکونت در این حوزه را داشته باشد. زیرا تغییر حوزه قضایی محل اشتغال ممکن نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام،من‌با سهمیه جانبازی قبول شدم وکلیه استعلامات لازم مثل حضور در جبهه و استعلام مجروحیت را ارسال کردم وپیگیر کد هم هستم که مشگلات خودش رو داره،تکلیف من چیه،با بودن آب تیمم باطله،کد رو ملاک قرار دادن حق من جانباز رو ضایع کردنه،اگر لازمه از سپاه مربوطه که تا گرفتن کد هم مقداری کار موندرو براتون بگیرم،ممنون اگر کمک کنید تاحق من ضایع نشود،به سرباز مهلت میدید وجای آنها رو نگه میدارید وجانباز رو رها میکنید،لطفا رسیدگی کنید

  2. سلام خانم زنده دل. من تراز ام ۴۵۰۰ شده توی آزمون مشاوران امسال یعنی ۹۸ و از طرفی سهمیه ایثارگری رو با کد مربوط وارد کردم و تایید شد. اما دعوت به مرحله دوم یعنی مصاحبه نشدم. بنظرتون اعتراض و پیگیری فایده ای داره ؟ لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام میشه لطفا جواب بدین
    پیامک های استان اصفهان اومده ؟
    ۳_۴ روز دیگه مصاحبه داریم که ما
    قاعدتا چند روز قبل مصاحبه پیام میدن؟

  4. سلام
    ضمن عرض خسته نباشید
    اگر براتون مقدور هست صفحه ای ایجاد کنید که دوستان استان خراسان که امروز مصاحبه مرکز وکلا را انجام دادن تجربیات خودشون رو ارائه بدن.
    با تشکر

  5. دوستان عزیز سلام
    لطفا کسانی که مصاحبه میدن اگر ممکنه نمونه سوالاتی که ازشون شده بزارن که ما هم اشنا بشیم با سوالات

  6. سلام و عرض ادب خدمت خانم زنده دل
    بنده موقع ثبت نام بومی خوزستان انتخاب کردم ولی محل آزمون را تهران انتخاب کردم ،برای مصاحبه باید منتظر پیامک داوطلبان تهران باشم یا خوزستان ؟؟؟؟ ممنون

  7. سلام خانم زنده دل خسته نباشید،ارسال پیامک شروع شده یا نه؟ برای بچه های خاراسان پیامک اومده؟ پیامک های استان خوزستان کی ارسال میشه؟

  8. سلام
    من هنوز پیامک ثبت نام رو دریافت نکردم
    مصاحبم مشهد هست
    تکلیفم چیه؟
    لطفا راهنمایی کنید

  9. کاش در مورد این حوزه قضایی بیشتر توضیح میدادن مثلا خوزستان فقط گفته ۲۰۰ شهرهای اطرافشو که نگفته پس همون باید ۲۰استان انتخاب کنیم؟

  10. سلام.من رتبه ۲۵ سهمیه در کانون گیلان هستم. ترازم ۷۲۷۷ هست. گیلان ۲۷ نفر سهمیه بر میداره. به نظرتون قبول می شم؟

  11. یعنی منظورشون اینه که مثلا در استان تهران حوزه ها انتخاب کنیم.یا صرفا استانها رو انتخاب کنیم

    1. سلام
      این دفاتر هیئت مدیره استانی دقیقا کجاست؟
      چه ارگانی هست؟
      من هنوز پیامک ثبت نام رو دریافت نکردم.محل مصاحبم مشهد و کمتر از ۱ هفته دیگه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا