پاسخ به برخی سؤالات درباره آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۸

پاسخ به برخی سؤالات درباره آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۸

۱. من دارای پروانه وکالت هستم و قصد دارم جهت تغییر حوزه قضایی در آزمون شرکت کنم آیا باید تصویر پروانه خودم را بارگذاری نمایم؟ در فرم ثبت نام گزینه ای را باید انتخاب کنم؟

خیر، نیاز به بارگذاری تصویر پروانه و یا مشخص کردن قسمت خاصی در فرم ثبت نام نیست. با توجه به کدملی و وضعیت پرونده در مرکز بعنوان متقاضی تغییر حوزه قضایی در نظر گرفته خواهید شد.

٢.من برای شرکت در آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) کد ١٢ رقمی ایثارگری را دریافت کرده ام آیا می‌توانم همان کد را در این ثبت نام هم وارد کنم؟

بله، در این آزمون نیز می‌توانید از همان کد استفاده نمایید.

٣.من در حال خدمت سربازی هستم آیا می‌توانم در آزمون سال ١٣٩٨ شرکت کنم؟

بله، در صورت پذیرش در آزمون باید متعهد شوید که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را تا تاریخ ٩٩/۶/٣٠ به مرکز تحویل می‌نمایید.

۴.من دارای غیبت خدمت سربازی هستم، آیا می‌توانم در آزمون شرکت کنم؟

تا زمان مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود امکان شرکت در آزمون را نخواهید داشت.

۵.من در حال تحصیل هستم و خدمت سربازی هم نرفته ام آیا می‌توانم در آزمون شرکت کنم؟

بله، هنگام ثبت نام باید مشخص کنید که آیا می‌توانید تا ٩٩/۶/٣٠ کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را ارائه دهید و یا اینکه داوطلب استفاده از سهمیه "سرباز کارآموز" هستید که طبق تفاهمنامه مرکز با ستادکل نیروهای مسلح بتوانید در دوره خدمت وظیفه عمومی، کارآموزی وکالت را انجام دهید. توجه داشته باشید سهمیه مذکور بسیار محدود است.

۶.چه زمانی می‌توانم اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنم؟

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام از تاریخ ٩٨/٨/١٢ لغایت ٩٨/٨/١۶ برای تمام داوطلبین فعال خواهد بود.

٧.نمی توان عکس ها را بارگذاری کرد و بر روی ١٠٠ درصد باقی می‌ماند.

اینترنت و مرورگر خود را تغییر دهید و از متخصص کامپیوتر کمک بگیرید. حجم فایل ها و فرمت آنرا بر اساس دستورالعمل تنظیم نموده و مجدداً اقدام نمایید.

٨.شماره پرونده را ندارم.

می‌توانید برای دریافت شماره پرونده به صورت پیامکی از سامانه ثبت نام وقسمت تکمیل ثبت نام و قسمت فراموشی شماره پرونده اقدام نمایید.

٩.برای تکمیل فرم الزام معدل کارشناسی ارشد دارد.

این مشکل مرتفع شده است. مجدداً برای تکمیل ثبت نام اقدام نمایید.

١٠.ثبت نام من نیمه کاره مانده و از سیستم خارج شدم.

مجدداً از قسمت تکمیل ثبت نام اقدام کنید.

۱۱- من هزینه ثبت نام را پرداخت کردم اما هنگام ورود اطلاعات با مشکل مواجه شده و از سامانه خارج شده ام چگونه می‌توانم ادامه ثبت نام را انجام دهم؟

شما لازم است پس از ورود به صفحه "ثبت نام آزمون" بر روی لینک "تکمیل ثبت نام" کلیک نموده و ادامه ثبت نام را انجام دهید.

۱۲- منظور از بومی بودن چیست؟

منظور از شهر بومی، شهری است که داوطلب قصد استمرار سکونت و اشتغال در آن حوزه قضایی را داشته و بیشترین امکانات جهت تأسیس دفتر و فعالیت وکالتی را در آن دارد.

منبع: صفحه اینستاگرام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه ها

  1. سلام ایا زمان پرینت کارت ورود ب جلسه امکان ویرایش اطلاعات سهمیه ایثارگری وجود داره؟

  2. شانس امسالم بااین انفولانزا از دست دادم کاش حداقل برگزاری ازمونا رو همه توی ی برهه زمانی نزارن تا همه شانسها رو یک دفعه از دست ندیم.من شب آزمون وکالت مریض شدم و تاحالا ادامه داشت تاکی باید ……خسته شدم واقعا یا حداقل دوباردرسال برگزارشه چرا فکری به حال ما جوانها که از دست رفته ایم نباید بکنند قانونمندان امروز با اموزش و درک ونیاز دیروز برای اینده ما امروز تصمیم میگیرند بدون توجه به نیاز

  3. سلام.
    خسته نباشین؟
    درمورد کتاب تحریر الوسیله امام خمینی حجم کتاب خیلی زیاده لطفا قسمت های مهم رو بگید

  4. سلام. کسی که هنوز فارغ التحصیل نشده باید معدل کل بزنه یا معدل ترم قبل؟ و ویرایش اطلاعات از چه زمانی تا چه زمانی هست؟

  5. سلام من کل شرایط رو دارم فقط مدرک تحصیلی ام سطح دوم علوم حوزوی اهلسنت می باشد دارای سابقه ده سال در حوزهای حقوقی و مشاوره رو دارم و اکنون هم موسسه حقوقی و داوری دارم . با این مدارک میتوانم ثبت نام کنم ممنون

  6. باسلام
    بنده ثبت نام آزمون را انجام دادم ولی هنگام پرینت ثبت نام و بعد از زدن دکمه ثبت نهایی .این جمله در ذیل عکس “این پرینت به دلیل عدم تایید نهایی فاقد اعتبار می باشد ” وجود دارد. خواهشمند است راهنمایی بفرمایید .
    آیا این ثبت نام فاقد اعتبار است ؟

    جهت رفع مشکل موجود چه باید کرد
    با سپاس

    1. سلام وقت‌بخیر. سایت آپدیت می‌شه ولی گویا مشکلی در بروزرسانی قالب بوده که امروز متوجه شدیم پست‌ها در صفحه اول قرار نمی‌گیره. ما چون خودمون با اکانت ادمین سایت رو باز می‌کنیم متوجه این ماجرا نشده بودیم و یکی از دوستان امروز تماس گرفت و پرسید چرا مطلب جدیدی در سایت نیست! در صفحه‌های غیر اصلی قرار می‌گیره ولی. دوستان در حال پیگیری و رفع مشکل هستن.

    2. منم همین مشکل برام پیش اومده
      از قسمت ویرایش پرینت میگیرم اینجوری مینویسه
      آیا کسی میدونه مشکل کجاست؟

  7. به صورت کلی و خلاصه میشه بگید پذیرش غیر بومی به چه صورته و برای پذیرفته شدن در یک استان غیر بومی، در مرحله اولیه ثبت نام باید در قسمت بومی چطور عمل کرد!!!؟؟؟؟؟

  8. سلام… من قصد دارم در سال آینده برای کار و سکونت به استان دیگه ای نقل مکان کنم که تا به حال اونجا نبودم… میخواستم بدونم در زمان ثبت نام ، این امکان وجود داره که در قسمت نوع بومی بودن گزینه “سایر” رو انتخاب کنم و در قسمت استان و شهر بومی هم همان شهری رو که قراره برم رو انتخاب کنم!؟؟؟؟ لطفا بهم پاسخ بدید خیلی سر در گم شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا