پاسخ به برخی ابهامات درباره آزمون قضاوت شوراهای حل اختلاف ۹۶

نکاتی درباره «نمره منفی پنجاه» و «ملاک قبولی داوطلبان» در آزمون قضاوت ۹۶ ویژه شوراهای حل اختلاف

پایگاه خبری اختبار- در پی انتشار کارنامه داوطلبان آزمون تصدی منصب قضاء در سال ۱۳۹۶، ویژه شوراهای حل اختلاف، داوطلبان بسیاری با نمره منفی پنجاه درصد (۵۰-) در کارنامه خود مواجه شدند. گروه دیگری نیز از مواجه شدن با عبارت «مردود» و دعوت نشدن به مصاحبه متعجب و گلایه‌مند بودند.

صفحه اختصاصی آزمون قضاوت

برای رفع این ابهامات، توجه به نکات ذیل مفید خواهد بود:

۱. بنا بر اطلاعات حاصله و غیررسمی، چنین به نظر می‌رسد که کد منفی پنجاه، برای درس‌هایی که پاسخنامه آن‌ها سفید بوده، درج شده است و به‌منزله‌ی «صفر» خواهد بود و کارنامه داوطلبان از این حیث با ایرادی مواجه نیست.

۲. ملاک پذیرش در این آزمون، تراز داوطلبان است؛ به این ترتیب که داوطلبان مرد با تراز ۵۰۰۰ و بالاتر، و داوطلبان زن با تراز ۵۵۰۰ و بالاتر، در این مرحله قبول شده و به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

توجه داشته باشید که تراز، با رتبه متفاوت است و تراز پایین، به‌معنی بهتر بودن رتبه داوطلب نیست.

۴. سهمیه داوطلبان ایثارگر در مرحله تستی تأثیر داده نشده است و در سایر مراحل جذب، اعمال خواهد شد.

۵. درخصوص اعتراض به نتایج آزمون، تاکنون اطلاعیه‌ای از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام نشده است، اما بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور «داوطلبان در صورت داشتن هرگونه سؤال در رابطه با آزمون، می توانند حداکثر ۱۰ روز پس از اعلام نتیجه آزمون، با دستگاه مربوطه در این خصوص مکاتبه و از مراجعه حضوری و یا مکاتبه با این سازمان جداً خودداری نمایند. بدیهی است به تقاضاهایی که پس از تاریخ مقرر واصل گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد».

لذا داوطلبان از امروز، ۱۵ شهریور، به مدت ۱۰ روز مهلت دارند اعتراض خود را به‌صورت مکتوب به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه تقدیم نمایند.

نشانی ساختمان منابع انسانی قوه قضائیه: تهران، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر

شماره فکس:۸۸۱۹۹۵۲۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا