واکنش رئیس سازمان سنجش به گزارش بازگشت داوطلبان مشکوک کنکور ۱۴۰۰ به دانشگاه ها

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به گزارش منتشر شده از بازگشت برخی داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با اعمال فشار نمایندگان مجلس به دانشگاه واکنش نشان داد.

عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از کنکور سراسری تجربی سال ۱۴۰۱ در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران به گزارش منتشر شده در روزنامه اعتماد مبنی بر بازگشت برخی داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با اعمال فشار نمایندگان مجلس به سر کلاس رشته های پزشکی و دندانپزشکی واکنش نشان داد.

روزنامه اعتماد در شماره روز پنج شنبه گزارش مفصلی درباره وقوع تقلب گسترده در کنکور سراسری ١۴٠٠ دانشگاه های کشور و اعمال فشار برخی نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای بازگشت متقلبان به دانشگاه ها خبر داده بود.

در این گزارش با ذکر نمونه هایی از قبولی غیرقابل تصور افرادی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های دولتی که موجب شک به آن ها و تصمیم به آزمون مجدد شده است، برخی روایت ها از شیوه مورد استفاده متقلبان شرح داده شده است.

رئیس سازمان سنجش در اولین واکنش نسبت به انتشار این گزارش، بدون انکار اصل موضوع، آن را موضوعی سیاسی و مربوط به عملکرد سازمان سنجش در دولت قبل بیان کرد.

این افراد جوانان کشور هستند به آنها نگوییم متخلف بهتر است

پورعباس در این باره به خبرنگاران گفت:  این افراد جوانان کشور هستند به آنها نگوییم متخلف بهتر است.

وی افزود: سازمان سنجش در گذشته به آزمون برخی افراد شبهه وارد کرده بود. این اتفاق در اخرین روزهایی دولت قبل اتفاق افتاده بود. ۲ تا ۳ هزار درگیر این موضوع شده بودند . آزمون آنها شبهه ناک اعلام شده بود.

وی گفت: منطق حکم می کند در آزمونی که ۲ تا ۳ هزار نفر مشکل داشته باشند آزمون مشکل دارد. من به همه پاسخگو هستم و وجدانم هم راحت است و در این مورد پاسخ میدهم.

وی گفت: پیش از این یک سامانه ای به اسم اعلام تخلف ایجاد شده بود که ما آن را تعطیل کردیم. در این سامانه تعداد زیادی موارد گزارش مردمی بود که به طور مثال فردی با فلان رتبه قبل از آزمون سوالات را خریده است. ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا.

رئیس سازمان سنجش گفت: خیلی از این موارد بدون راستی آزمایی و تایید نهادهای معتبر بودند که پرونده آتها را مختومه کردیم.

وی گفت: تعدادی هم بودند که از آنها ابزار گرفته شده بود و یا رد و بدل پول داشتند و از آنها کلاهبرداری شده بود که این افراد گزارش ضابط قضایی داشتند.همه این افراد قبولی شان ابطال شد و تا ۵ سال محروم شدند.

ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم

پورعباس گفت: فرد دانشجو در این میان نداشتیم. طبق قانون ۴ ماه وقت داریم فرد متخلف را تعیین تکلیف کنیم و بعد از این مدت متعرض کسی نخواهیم بود.

وی گفت: تعدادی متعلق به سالهای ۹۸و ۹۹ بودند که طبق قانون نمی توانستیم با آنها برخورد کنیم. مواد ۱۰ و ۱۱ قانون باهم متفاوت هستند.

رئیس سازمان سنجش در انتها گفت: این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش هم سیاسی نیست ما امانتدار مردم هستیم. برای حفظ امانت برای ورود و خروج دانشگاه تلاش می کنیم. ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. آقای پورعباس ، مردم فقط دیده هاشون رو اطلاع میدن، وظیفه راستی آزمایی با شما و نهادهای دولتی و قضائیه است نه مردم عادی که دستشون جایی بند نیست .

  2. خب با این جواب سربالای رئیس سنجش مشخص شد عزمی برای برخورد با فساد و تقلب نیست.بهتره است به آنها نگویید متخلف!!!! پس چه بگوییم ؟؟؟؟بگوییم استاد یا نابغه تقلب!!!!! واقعل خانه از پای بست ویران است امیدواریم در آزمون وکالت اینجوری تقلب نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا