هشدار دادستان کل کشور به کانون های وکلا به علت برگزار نکردن آزمون وکالت

پایگاه خبری اختبار- دادستان کل کشور در حاشیه همایش دادستان‌ها نسبت به ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت هشدار داد و  از کانون وکلای دادگستری خواست از اتخاذ مواضع غیرمنطقی اجتناب کنند.

به گزارش اختبار حجت الاسلام و المسلمین منتظری در حاشیه همایش دادستان‌ها که به صورت برخط (ویدئو کنفرانس) برگزار شد در باره برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون، اعلام کرد: انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند

دادستان کل کشور در این همایش و در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما در خصوص ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون برای برگزاری حداقل یک آزمون در سال گفت: اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند و این قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و کانون وکلا باید در چهارچوب قانون کار و صحبت کنند افزود: اینکه ما موضع گیری و لجبازی کنیم، نه به نفع کانون وکلا، نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع مردم است.

مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه خدمت به مردم را در حد توان فراهم کنیم گفت: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: به موجب قانون اگر چنانچه جرائمی در این حوزه انجام شود جزء وظایف دادستان کل است که ورود پیدا کند و انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

وی گفت: در موقع مقرر و در صورت لزوم به این موضوع به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. میگن قضات بازنشسته و نمایندگان مجلس باتجربه ترند و علم کافی دارن پس باید بعد از بازنشستگی باز هم توی فضای کاری کشور بمونن و جای جوانان بیکار و تازه نفس را غصب کنند.
    پس با این منطق همه مشاغل بازنشسته هاش باتجربه ترند و علم زیادی دارن و باید توی کار بمونن و رفتنشون طبق منطق آقایان کار درستی نیست و حیف است !!!!
    آیا تفاوت است بین قضات بازنشسته و مثلاً معلمان باز نشسته؟؟؟چرا اصرار دارید این یکی باید بمونه و آن یکی باید بره؟؟؟( باز هم بازی یک بوم و دو هوای آقایان)!!!
    این یعنی عملا قوانین و سن بازنشستگی و … کشکککک.

    این داستان برام آشناس همان داستان آقازاده ها و رعیت زاده هاست
    »»»»(….. همه با هم برابرند و عدالت گسترده شده ،بعضی ها بازنشسته اند و بعضی ها بازنشسته ترررررر هستن)««««

    توی این کشور فقط ادعای جوان‌گرایی میشود و در عمل بیشتر شاهد فسیل گرایی هستیم….

    درباره ماجرای اسکودا و قوه قضاییه هم بگم که هردو ناحقن و هرکس دنبال سود و چپاول خودشه:
    یکی میخواد قدرتش رو بیشتر کنه و همه رو بیاره زیر سلطه خودش و ارزشی برای استقلال وکلا که یک رکن در امر دفاع از حق هست، قائل نیست و اتفاقا از دیدش استقلال وکلا یک ضد ارزش هست…
    یکی دیگه هم دنبال پول جمع کردن و رانت و انحصار خودش هست و چشم نداره ببینه حتی کس دیگه ای از این توبره بخوره و ذره ای باور ندارد که دست بیشتر در کانون یعنی برکت در کار و اقتدار بیشتر در مقابل نهادهای ضد عدالت ، بلکه برعکس باور دارد اعضای بیشتر کانون یعنی سهم کمتر از توبره!!!!
    گول نخورید که کسی برای ما جوانان و مردم ناراحته و در حال تلاش برای ماست و الکی وقتتون رو پای حرفهای باطل و غیر منطقی طرفین تلف نکنید و فکر راه دیگری باشید.
    در ضمن متاسفم برای دوستانی که بازی میخورن و ساده لوحانه ناجوانمردی ها و گناهان طرفین رو مردانگی و کمک به جوانان تفسیر میکنن بدون اینکه دستهای چدنی را زیر دستکش های مخملی ببینند…
    همه ما داوطلبان راه حل های منطقی تری داریم و با این عقل ناقصمون برنامه و راه حل قشنگتری برای حل این مسئله داریم ولی این آقایان که ادعای خدایی میکنن مثل چیز توی لجبازی و اصرار بر مواضع یکطرفانه خودشون گیر کردن و به اسم تلاش برای حق جوانان دارن چانه منافع ناجوانمردانه خودشون را میزنند…🤥🤥🤥
    اگه راست میگن لحظه ای خودشون رو میذاشتن جای ما و استرس و معلق بودن و مبهم بودن آینده هامون و درکمون میکردن و اختلافات رو با کوتاه اومدن طرفین از مواضعشون حل میکردن
    ولی افسون که قدرت و ثروت هردوتاش خیلی خیلی شیرین هست و خدمت به خلق الله تلخ و دشوار ….
    همین دلیل کافی هست که بفهمیم هیچ طرفی دنبال احیای حق ملت نیستن و هرکس دنبال منافع خودشه و به اسم برای جوانان تمامش میکنن. وسلام

    اختبار داداش اگه میشه نظر رو پخش کن ممنون

  2. اسکودا نگفته آزمون برگزار نمیکنم گفته طبق این لایحه که مغایرت داره با استقلال و آزادی شغلی وکیل آزمون برگزار نمیکنم . شما اجازه بفرمایید ما طبق روال سال های گذشته عمل کنید اینکه به صورت غیر مستقیم قصد دارید که کانون رو با مرکز ادغام و همونطور کنترل کنید قابل قبول نیست. و متاسفانه باید بپذیریم که این کار عملی خواهد شد …

  3. به نام پروردگار جهانیان
    جناب آقای منتظری؛ دادستان کل کشور، ابتدا تحقیق بنمایید ببیند آیا اسکودا متهم هست که او را تعقیب می کنید؟! قضیه آزمون وکالت را نمی شود به روش سیاسی بازی حل کرد، اگر واقعا می خواهید نبرد میان قوه قضائیه و اسکودا را قضاوت کنید، از ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه, شروع کنید. کجای این قانون به قوه قضائیه این امکان را داده که نهاد موازی با اسکودا تاسیس کند؟ عنایت بفرمایید که، برنامه توسعه در راستای سیاست های کلان کشور به قوه قضائیه اذن داده است تا پروانه اشتغال موسسات حقوقی صادر بنماید! نه اینکه مرکز مشاوران حقوقی به وجود بیاورد که خروجی آن صدور پروانه وکالت بگردد!!!!!
    استقلال وکلای رسمی دادگستری، اگر مورد خدشه قرار بگیرد بر تمام ملت ایران ظلمی عظیم شده است. و نهایت منجر به سقوط این نظام میگردد.
    مدعی العموم کل کشور، کجایی؟؟؟؟؟
    ظرفیت در اسکودا کم است، آری؛ مگر در تعیین ظرفیت هر کانون وکلای دادگستری، در کل کشور اعضایی از دادگستری کل همان استان حضور ندارند؟ مگر شورایی مرکب از یک عضو از کانون، یک عضو از دادگستری و یک عضو از اسکودا، میزان سهمیه ها در هر استان را تعیین نمی کنند؟
    مدعی العموم در هر استان چرا ورود پیدا نکرد؟ شما چرا در این نقطه خاص و کلیدی ورود پیدا نمی کنید؟
    چرا شمشیر کشیدی کلا اسکودا و نهاد مقدس وکالت را نابود کنید؟
    ما قبلاً پیشنهاد دادیم، که: مرکز مشاوران قوه قضائیه منحل بگردد، تمام اعضای آن عضو کانونهای وکلای دادگستری ها بگردند، از این به بعد هم ظرفیت آزمونهای وکالت با شورایی مرکب از پنج عضو یکی از کانون هر استان، یکی از اسکودا، یکی از دادگستری کل استان، یکی از قوه قضائیه و در نهایت یک عضو هم از استانداری هر استان، که طبق ظوابط و استاندارد های جهانی؛ ظرفیت هر کانون در کل کشور تعیین بگردد.
    با تشکر از توجه جنابعالی.

  4. جای تقدیر و تشکر داره نگرانی و دلسوزی بجای دادستان محترم
    اما اصل مطلب اینه موانع برگزاری رو ببینید از سمت کیه؟!چرا فکری به حال آیین نامه غیرقانونی مصوب قوه قضاییه نمی‌کنید چرا درخواست مدیران کانون رو برا برگزاری جلسه هم‌اندیشی در خصوص این آیین‌نامه که باید اصلاح بشه رو قبول نمی کنید،این غیر از اینه که شما هم مانع تراشی میکنین و توپ رو تو زمین هم پرت میکنید.عمرمون جوونیمون رفت ما رو بیشتر از این قربانی نکنییید

  5. سلام بنده کاملا با فرمایشات شما موافق هستم واقعا دادگاهها اصلا رسیدگی نمی کنند رسیدگی ها ی تجدید نظر مخصوصا و حتی بدوی یکساله شده معلوم طرف مقابل که حق کشی کرده به مظلوم میگه فعلا دو سال بدو بعد تکلیفت معلوم میشه ، خدا رو خوش نمیاد به داد مردم برسید

  6. به نظرم دادستان کل کشور بهتر هست که یه سری هم به روند غیرشفاف و غیر استاندارد آزمون قضاوت بزنه! در ثانی مگه کانون وکلا زیرمجموعه قوه قضاییه است که دادستان کل کشور اینجوری براش شاخ و شونه می‌کشه؟! جایی که بهتون مربوطه جلو رانت رو نمی‌گیرید و جایی که بهتون هیچ ربطی نداره مدام سرک می‌کشید! عقل هم خوب چیزی هست از اینور معاونت قوه قضائیه به سازمان سنجش نامه میزنه که حق نداره آگهی آزمون وکالت را منتشر کنه و از اونور این آقای به اصطلاح دادستان کل برا کانون وکلا شاخ و شونه میکشه که چرا آزمون وکالت رو برگزار نمی‌کنید! یه مشت بیسواد هم به‌به و چه چه می‌کنند و از این اظهارات پوچ حمایت الکی می‌کنند!

  7. با سلام و احترام

    ما گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل رشته حقوق از قوه قضاییه و دادستان محترم خواهشمندیم نسبت به این امر مهم ورود کرده و جلوی رانت و فساد کانون وکلا را بگیرند .
    اگر عده ای معتقدند حل مشکل به صنف مربوط میشود .ولی رسیدگی به جرم صنف مگر در صلاحیت قانون نیست.کانون مجرم است به خاطر فسادهایی که بارها رسانه ای شده است .
    خواهشمندیم رسیدگی بفرمایید .

  8. ضمن سپاس فراوان از دادستان محترم کل کشور در تایید فرمایشات ایشون ،اینکه:دقیقا این مقاومت کانون وکلا که نماد اجرای قانون است در مقابل قانون مصوب ،اقدامی عجیب وبدعتی بی سابقه است .خطاب من به کسانی که مخالفت میکنند این است که شما به فکر وکلای بعدی که با مصوبه جدید افزایش خواهند داشت نباشید . چرا که اگر کسی دانش حقوقی داشته باشد در شرایط کثرت وکیل هم میتواند ،در امد کافی داشته باشد .علت این استنکاف شما از اجرای قانون این است که عده ای از وکلا از در امدهای چند صد ملیونی در ماه محروم گردند . قانون را اجرا کنید.

  9. پرواضحه مسولین کانون وکلا نمیخوان خودشون ازمونی برگزار شه وگرنه الا باید برگزار میشد بیخودی اسمون ریسمونو بهونه قرار ندید بزارید مرکز کار خودشو کنه کانونم کار خودش بزارین خوده شرکت کننده انتخاب کنه میخواد پروانش از کجا صادر شه در ثانی بنظرتون واقعا مهمه از کجا باشه؟ الا که مدرک دانشگاهی هر تپه ای داره صادر میکنه؟ بهتره اول وزارت علوم بیاد عمل تا پاسخگو باشه چرا این رشته بدون ازمون ورودی در حال پذیرش در هر دانشگاهی هست؟

  10. از دادستانی کل کشور عاجزانه تقاضا داریم که به سرعت به این قضیه ورود کنند و نگذارند یک عده قلیل کانون وکلا برای چند هزار داوطلب تصمیم بگیرند .

  11. والا کانون با برگزاری آزمون مشکلی نداره شما هر دفعه اجازه برگزاری نمیدین الانم اومدین میگین کانون برگزار نمیکنه شما دیگه کی هستین کدوم قانونی به شما این اجازه رو داده که در مورد نهادی که زیر مجموعه شما نیست و بودجه ای از قوه دریافت نمیکنه آیین نامه تصویب کنین؟ و بیاین برای اجبار کانون آینده ی ما داوطلبارو نابود کنین حداقل پای کارایی که میکنین وایسین مشکلتون انحصاره ؟مطمئن باشین انحصار تو قضاوته نه وکالت

  12. درود
    کاش دادستان محترم جلسه‌ای را با سران کانون‌های وکلا و اسکودا برگزار می‌کردند تا از مواضع قانونی و به حق کانون وکلا آگاه می‌شدند.

  13. قدیمها یه مثل بود که میگفت: سنگ رو بستند و سگ رو ول کردن , حکایت روزگار امروز ماست.

    همه راهها رو بستن موانع متعدد ایجاد کردن , بطور گسترده و یکپارچه و سیستماتیک عملیات ویژه!!!!! علیه کانونها انجام دادن , حالا میگن اگر نتونید از این موانع رد بشید پوستتون رو میکنیم, حاجی همین الان هم همین کار رو کردین, نمیدونی بدون

  14. آقایان محترم. داوطلبین مشکلشان برگزاری آزمون نیست، با چه زبانی بگن؟! مشکل ایناست:
    ۱- ظرفیت پایینه و با تعداد بالای شرکت کنندگان و نیاز جامعه همخوانی نداره، شده انحصار و رانت، هر استان ۵۰ یا ۱۰۰ تا ظرفیت بین ۱۰۰ هزار شرکت کننده، توهین به شعور جامعه و داوطلبین هست.
    ۲- سوالات پیچیده و سلیقه ای شده، استاندارد سالهای قبل رو نداره، علاوه بر اینکه دروس و سرفصلها زیاد شدند.
    ۳- به قضات و نمایندگان، حتی با آزمون هم نباید پروانه وکالت داد چه رسد بدون آزمون!! چون یک عمر دارای شغل با بهترین و بالاترین مزایا و حقوق بوده اند، از آن گذشته علمشان به روز نیست مطالعه دقیق مثل جوانها ندارند، و بر فرض که تجربه ای داشته باشند ملاک نمیشود. چون تجربه را اولا در برخی پرونده ها دارند ثانیا قبلا از شکم مادر که نیاورده بودند بلکه وارد سیستم شدند و آموزش دیدند و کسب کردند. اما واقعیت این است که علمشان به روز نیست و نمیتوانند حتی ۳۰٪ آزمون را پاسخ دهند.
    ۴- آزمون باید از طریق سنجش، هم طراحی شود و هم برگزار.
    ۵- لایحه جدید وکالت هم قابل قبول نیست زیرا عملا و علنا وکیل را تبدیل به یک برده میکند و حق دفاع آزاد و با توان بالا را از وکیل میگیرد. وکیل و کاراموز را تبدیل به برده میکند. وسلام.

  15. دغدغه دادستان محترم کل به جهت اینکه مدعی العموم هستن جای تشکر داره ولی به نظر من نیاز به این شمشیرکشی نبود. دستان اسکودا رو بستید و میگید توپ رو پرت کن.
    دستتون درد نکنه عزیزان قوه قضاییه.
    کاش یکمی از برق شمشیرتون رو نشون خودرو سازها میدادید . ببینید چقدر خلف وعده میکنن همون خودرو بی کیفیت رو چقدر بد و دیر تحویل میدن.
    کاش کمی از نهیبتون رو بر سر همکاراتون در دستگاه قضایی هم میزدید که چجوری دارن عمل میکنن و به چه شکل با مردم برخورد میکنن.
    کاش دسترسی مردم رو به خدمات قضایی هم زیر ذره بین دقتتون میگرفتین تا ببینید اوضاع چجوره.
    کمی به وضعیت برخورد ادارات رسیدگی می کردین تا ببینید چجوری کار میکنن ک یک نامه رو دو ماه از کارتابلشون حتی باز نکردن چه برسه به جواب دادن.
    البته نمیخوام زحمات رو نادیده بگیرم ولی فلسفه دستگاه قضایی عدل و اجرای عدالت همه جانبه اس.
    خدایییییش نگاهی که به دیگر مجموعه ها دارید مثلا مرکز مشاوران و خیلی جاهای دیگه آیا به همین صورته؟
    شاید من انتظارم بیجاست ولی فکر میکنم این دستگاه قضا با رهنمودهای امام رضوان الله و مقام معظم رهبری حفظه الله خیلی فاصله داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا