هزینه رسیدگی در شوراهای حل اختلاف افزایش یافت، شهرها یکصد هزار و روستاها پنجاه هزار ریال

عضو کمیسیون حقوقی مجلس از افزایش تعرفه‌های رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف در شهرها از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان و در روستاها از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان خبر داد.

“ابوالفضل ابوترابی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از بررسی طرحی برای افزایش تعرفه‌های رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد.

وی ادامه داد: کمیسیون حقوقی‌قضایی مجلس در قالب طرحی به کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده است که تعرفه‌های شوراهای حل اختلاف در شهرها از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان و در روستاها از۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان، افزایش می‌یابد.

این عضو کمیسیون حقوقی دلیل افزایش تعرفه‌های شورای حل اختلاف را بیمه کارمندان این مجموعه دانست و گفت: نیروهای شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور، تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای نیستند بنابراین افزایش تعرفه‌ها بنا به درخواست این نهاد برای اختصاص بودجه و بیمه تحت عنوان طرحی در کمیسیون بررسی شده است.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه‌ها جزیی بوده و خللی در روابط شهروندان ایجاد نخواهد کرد بلکه کارمندان این مجموعه با آرامش خاطر بیشتری به حل مشکلات مردم می‌پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا