هزینه ثبت‌نام کارآموزان کانون وکلای کرمانشاه: ۱۰ میلیون‌تومان

مبنای تعیین مبلغ «هبه‌» اجباری به کانون‌های وکلا چیست؟

پایگاه خبری اختبار– بعضی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت ۱۴۰۰) کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از مطالبه هزینه ۱۰ میلیون‌ تومانی برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده خود خبر دادند.

به گزارش اختبار، در روزهای اخیر و هم‌زمان با شروع فرایند ثبت‌نام قبول‌شدگان آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری، خبرهایی درباره مبالغ سنگین ثبت‌نام در بعضی از کانون‌ها شنیده می‌شود، برای مثال کانون لرستان هفت میلیون تومان و کانون‌هایی مثل قم و البرز و چهارمحال و بختیاری پنج میلیون‌تومان در زمان ثبت‌نام دریافت کرده‌اند.

این مبالغ تحت عنوان «هبه» و «کمک افراد به کانون» دریافت می‌شود اما هبه‌ای که پرداخت آن اجباری است و بدون آن امکان ثبت‌نام به قبول‌شدگان داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا امروز کسانی که برای ثبت‌نام به کانون وکلای کرمانشاه مراجعه کردند با مطالبه مبلغ ۱۰ میلیون تومان مواجه شدند، مبلغی که پیش‌تر درباره آن اطلاع‌رسانی نیز نشده بود.

در پی اعتراض پذیرفته‌شدگان و بیان اینکه از عهده پرداخت چنین مبلغی برنمی‌آیند نهایتاً این کانون اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد که پنجاه درصد هزینه را در زمان ثبت‌نام به شکل علی‌الحساب اخذ می‌کند.

همچنین به پذیرفته‌شدگان گفته شده که پنج میلیون تومان باقی‌مانده را باید پس از انجام فرایند استعلامات پرداخت کنند.

درحالیکه بر اساس آیین‌نامه جدید لایحه استقلال پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت تا مدتها امکان اخذ پرونده و کسب درآمد را ندارند، مشخص نیست مبنای دریافت چنین هزینه‌هایی در کنار الزام آنها به پرداخت مبالغ حق بیمه و حق عضویت و… چیست؟

به نظر می‌رسد با توجه به افزایش چشم‌گیر آمار قبول‌شدگان اخیر در پی تصویب قانون تسهیل، این اقدام برخی کانون‌ها هم درآمد قابل توجهی برای آنها ایجاد می‌کند و هم احتمالاً باعث انصراف شماری از قبول‌شدگان از ثبت‌نام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. سلام بنده که این مبلغ رو پرداخت نمیکنم، خواهشا کارآموزا این هزینه رو پرداخت نکنین، اگه همه باهم هماهنگ باشن هیچ کاری نمیتونن بکنن.. کانون ادعای عدالت خواهی داره ولی داره آشکارا ظلم میکنه! مجلس به کانون فشار آورده اینام زورشون به کارآموزا رسیده و دارن رو سرما تلافیشو در میارن! خودشون میدونن خیلیا توانایی پرداخت چنین مبلغی رو ندارن هدفشون اینه خیلیا ثبت نام نکن تا بازار کارشون خراب نشه!همه جا از جوانان و کارآموزا حمایت میکنن ولی اینجا از هر طریقی مارو توی منگنه میزارن!

  2. تعجب از نهادی که شیپور عدالت خواهی و ظلم ستیزی و بارها بر سر نهاد ها و ادارات دیگه میکوبه ولی خودش ظالمانه ترین تصمیم و در خصوص کارآموزان گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا