نکات مهم برای داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

سهمیه بومی‌، مهلت ارائه مدرک تحصیلی، تعداد سؤالات و ضرایب دروس آزمون سال ۱۳۹۸

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه روز پنجشنبه ۴ مهر در ارتباط زنده ویدئویی (لایو) در حساب اینستاگرام خود به برخی پرسش‌ها درباره آزمون این مرکز که در سال جاری برگزار می‌شود پاسخ داد.

آگهی آزمون ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه را اینجا بخوانید

مهم‌ترین نکته‌های این لایوکه در صفحه ایسنتاگرامی مرکز وکلای قوه قضاییه نیز انعکاس یافته، به شرح زیر است:

📌 هنگام اخذ پروانه وکالت داوطلبان باید واجد شرایط بوده و دارای مدرک تحصیلی باشند. حداکثر تا پایان شهریور ۹۹ باید داوطلبان مدرک تحصیلی خود را ارائه بدهند وگرنه وضعیتشان کأن‌لم‌یکن خواهد بود.

📌 داوطلبان دارای مدارک تحصیلی لیسانس حقوق، لیسانس فقه و مبانی حقوق و یا معادل حوزوی لیسانس فقه و حقوق، کارشناسی ناپیوسته حقوق و حقوق ثبت به شرطی که مورد تأیید وزارت علام باشد می‌توانند پروانه وکالت دریافت کنند.

📌مطابق تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز وکلا و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر گردید داوطلبانی که پایان خدمت ندارند اگر در آزمون شرکت نمایند و رتبه بالایی کسب نمایند با توجه به ظرفیت اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح توافق شده است این داوطلبان به‌عنوان کارشناس حقوقی در نیروهای مسلح مشغول خدمت سربازی شوند و به‌شرط انجام سایر تکالیف کارآموزی وکالت در حین خدمت سربازی پس از پایان مدت خدمت، پروانه وکالت دریافت خواهند کرد.

📌 آزمون ملی است و رقابت بین شرکت‌کنندگان کل کشور است تا به‌طور عادلانه سطح علمی داوطلبان مشخص شود.

📌ظرفیت حوزه‌ها موضوعیتی ندارد و تفاوتی ندارد در چه حوزه‌ای ثبت‌نام آزمون انجام شود و همین‌طور محل برگزاری آزمون هیچ ارتباطی با محل صدور پروانه وکالت ندارد.

📌اولویت با داوطلبان بومی حوزه‌های قضایی است اما افراد غیربومی هم می‌توانند هر حوزه‌ای را که علاقه دارند انتخاب کنند.

📌سهمیه ویژه‌ای برای داوطلبان بومی هر حوزه قضایی در نظر گرفته شده است.

📌احتمالاً ظریب همه دروس ۲ خواهد بود به غیر از درس حقوق ثبت که ضریب ۱ خواهد داشت. تعداد سؤالات برای هر درس احتمالاً ۲۰ عدد خواهد بود به غیر از درس حقوق ثبت که ۱۰ سؤال خواهد داشت.

📌برای درس متون فقه در آزمون، منبع مشخص است و کتابی در دست چاپ است که منبع اصلی، کامل و مورد تأیید مرکز می‌باشد و طی هفته‌های آینده از طریق سایت مرکز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

📌طی هفته‌های آتی کلیه منابع آزمون از طریق نرم‌افزاری که به همین منظور ایجاد شده به‌طور کاملاً رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

📌با توجه به اینکه نوع آزمون، سنجش صلاحیت علمی است برای هر سؤال زمانی بیش از یک دقیقه در نظر گرفته خواهد شد.

📌سهمیه ایثارگران برای آزمون کاملاً طبق قانون جامع حمایت از ایثارگران خواهد بود و با توجه به ارائه گواهی از ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه ایثارگری برای واطلبان دارای این نوع سهمیه اعمال خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    در سایت مطلبی تهت این عنوان گذاشتید(طی هفته‌های آتی کلیه منابع آزمون از طریق نرم‌افزاری که به همین منظور ایجاد شده به‌طور کاملاً رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.)
    لطفا منابع یا لینکش رو رو سایت قرار بدید
    ممنون

  2. سلام من واقعا نمیدونم باید چی کار کنم و منتبع وضرایب به طور رسمی منتشر نشده الان هم هرسایتی یه حرفی میزنه یکی میگه ضرایب برابر و همه ۱ یکی میگه همه ۲ و فقط ثبت ۱
    توروخدا ادم واز سردگمی نجات بدید

    1. حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا، آیین دادرسی کیفری، متون فقه، دارای ضرایب ۲ هستن و هر کدام از دورس ۲۰ سوال طرح خواهد شد.
      حقوق ثبت دارای ضریب ۱ است و ۱۰ سوال طرح خواهد شد موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا