نوروزی: «رئیسی» رئیس جدید قوه قضاییه است

طرح دائمی شدن قانون شورای حل اختلاف مسکوت ماند

موافقت مجلس با تمدید اجرای قانون آزمایشی

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اعلام این نکته حجه‌الاسلام ابراهیم رئیسی جایگزین آیت‌الله آملی لاریجانی خواهد شد، از مسکوت ماندن طرح دائمی شدن قانون شوراهای حل اختلاف به دلیل تغییرات آتی قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح تمدید قانون شورای حل اختلاف را قرائت کرد و گفت: طرح دائمی شدن این قانون در کمیسیون مطرح بود ولی به دنبال آنکه متوجه شدیم آیت الله رئیسی قرار است سکان دار قوه قضائیه شود و ایشان نیز نظرهای خاصی درباره شوراهای حل اختلاف دارند، مجبور شدیم قانون فعلی را تمدید کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: فرصت اجرای قانون فعلی در ۲۲ بهمن به پایان رسیده و اگر مجلس به تمدید آن رأی ندهد باید شورای حل اختلاف که ۴۳ درصد پرونده های حقوقی را مورد رسیدگی قرار می دهد، متوقف شود.

در نهایت مجلس با ۱۵۶ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن به کلیات این طرح رأی مثبت داد، همچنین در ماده واحده این طرح آمده «قانون شورای حل اختلاف به مدت یکسال تمدید می شود» که نمایندگان با ۱۶۵ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

تبصره الحاقی به پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی نیز به این طرح اضافه شد که با موافقت نمایندگان روبه رو گشت.

براساس این تبصره الحاقی، «دولت و قوه قضائیه تمهیدات لازم برای اصلاح و دائمی کردن این قانون بعد از ۶ ماه را به عمل آورند.» نمایندگان با ۱۴۶ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن به آن رأی مثبت دادند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. به جناب آقای نوروزی باید گفت
    چرا تکلیف این زحمت کشان شورای حل اختلاف رو هر سال به سال بعد موکول میکنید. و شمااین موضوع رو بررسی نمی‌کنید.
    ۴۳ درصد از پرونده ها رو رسیدگی میکنن بعد ۲۰۰ تومن حقوق بگیرن… والله بخدا ظلمه این دادگستری نیست بی دادگستری سیت. که شما نظارت‌ اش رو مدیریت میکنید.

  2. باسلام. بنده قبلا اعلام کردم با داشتن اطلاعاتی در این خصوص به اختبار ایمیل زدم ولی کم توجهی کردن.و پیگیر این موضوع نشدن. ولی مجدد عرض میکنم
    چنانچه مطلب یا سوالات ادوار گذشته آزمون روان شناسی تست شخصیت خواستید. به همراه جزوه ای که خودم تهیه کردم. جهت انتشار در سایت و ارائه به دیگر عزیزان.همکاری بشه. تا بلکه مشکل کسی حل و موجب رضا خداوند بشه.

  3. با سلام خدمت شما مدیران سایت خوب و معتبر حقوقی اختبار.در این سایت از هر کسی و هر چیزی که مربوط به آزمونهای حقوقی است دریغ نمیکنید و حتی مصاحبه هایی را انجام میدهید ولی مراحل آزمون قضاوت همانطور که برای داوطلبان خط قرمزی است که در صورت رد شدن در مراحل انتهایی به خصوص تست شخصیت فقط یک اعتراض ساده و در نهایت باز جواب رد شنیدن از مسئولین این آزمون انگار برای شما و سایت شما هم خط قرمز می باشد.سیاست های غلط و افزودن مراحل پیچیده و اعمال سلیقه هایمسدولین که هیچ وقت به طور واضح و دقیق دلیل رد شدن یک شخص رو بیان نمیکنند نشان از اوج بی عدالتی و بی انصافی است.
    اگر قرار است آقای رئسی به ریاست این قوه برسد لطفا اگر زمانی با ایان و یا معاونان و مسئولین برگزاری آزمون قضاوت مصاحبه کردید از ایشان بخواهید سیاست های غلطشان را اصلاح کنند و با زندگی جوانانی که با هزار امید و بدبختی تمام مراحل علمی را گذراندند بازی نکنند.
    منصب قضاوتی که میخواهد با سوالات مسخره روانشناسان مثل شباهت موز با پرتقال و تعداد پاهای مورچه چنتاست و حضرت موسی چنتا حیوان رو سوار کشتی کرد بدست بیاید به درد نمیخورد.استرس مصاحبه و اطلاع رسانی ضعیف و مخفی کردن ماهیت روانشناسی و اینکه چه چیزی از داوطلب میخواهند باعث میشود که شاید تشخیص ندهی حضرت نوح بوده است نه حضرت موسیی یا اینکه خستگی و طولانی بودن مسیر راه و کم خوابی باعث میشود که از دید روانشناسان خیلی باهوش به نظر نرسی.چطور اول انقلاب بدون حتی لیسانس حقوق و با داشتن دیپلم و طی یک دوره کوتاه طرف میتوانست قاضی خوبی باشد ولی الان به صرف اینکه ندونی منظور روانشناس یا روانپزشک از شباهت موز با پرتقال چی هست؟آیا منظور وجه اشتراک آنهاست که هر دو میوه هستند یا اینکه نه شاید دنبال چیز دیگری است.آیا نداشتن استرس با تمسخر ها و خنده های روانشناس میباشد یا سنجیدن هوش شما؟اگر اعمال سلیقه و پارتی بازی نمیشود چرا اطلاع رسانی دقیق نمیکنند که در مرحله روانشناسی به دنبال چه چیزی هستند چرا بیان نمیکنند که صداقت در گفتار هیچ اهمیتی برایشان ندارد.چرا سوالات مسخره ((لاس زدن با دختران را دوست دارم , در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نمیکنم و… رو که نزدیک به ۹۰۰ سوال میباشد را میپرسند.اصلا باید چه گفت؟اگر بگی در مصرف زیاده روی نمیکنم یعنی مصرف میکنم ولی کم و اگر بگی زیاده روی میکنم که بدتر.وقتی من توی عمرم از نزدیک مشروبات الکلی ندیدم چه جوابی به این سوال بدهم که خوششان بیاید؟)) را میپرسند.
    چرا روانشناس محترم که اگر خود از لخاظ روانی مشکلی نداشت تشخیص نمیدهد که شخصی که سوالات پیچیده مرحله تشریحی و سوالات مرحله علمی را جواب داده قطعا از لحاظ هوشی از خودش که در منسب قضاوت و رد کردن دیگران نشسته است باهوش تر میباشد؟
    چرا حدود چند ماه یعد از اینکه آقای امینی با دادن آمار غلط به سایت شما اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از داوطلبان در مرحله سنجش شخصیت رد میشوند شما آمار را کخه در سایت خودشان منتشر میکردند بهشون ندادید و نگفتید بیش از ۷۰ درصد را رد میکنند نه حدود ۴۰ درصد.چرا چند ماهی است دیگر همان آمار را در سایتشان هم منتشر نمیکنند که حتی سایت شما همه را به موقع اعلام میکرد و اکنون خبری از اعلام تعداد مردودی های این مرحله نیست؟
    وقتی در مرحله گزینش این همه بی عدالتی شود و روانشناسی مثل آب خوردن نمره مردودی به شما میدهد وای به حال مردمی که نه کسی را دارند و نه اطلاعات حقوقی دارند و وارد دادگستری میشوند.
    خدا کند شما اینقدر شجاعت داشته باشید که این امر را پیگیری کنید و از آقای رئسی و کادر مدیریتی که همراه با خود می آورند که فکر کنم ۶ یا ۷ ماه دیگر طول میکشد بخواهید که ساختار خود را اصلاح کنند و نخبه گزینی را فدای حرفهای مفت نکنند.چرا نیما منصوریان رتبه۲ قضاوت سال ۹۵ را که خودتان در این سایت با وی مصاحبه کردید را در مرحله سنجش شخصیت باید رد کنند؟اگر رتبه ۲ شایسته قضاوت نباشد و هوش بالایی نداشته باشد کی باید شایسته باشد؟با گزینش های ناصحیح به خود سیستم قوه قضاییه و از همه بدتر به داوطلبان و در نهایت به مردم بیچاره صدمات جبران ناپذیری زدند و میزنند.انشاله روزی بیاید که این سیستم اصلاح شود.
    خواهشمندیم در مورد قضاوت به خصوص نحوه جذب و گزینش که خیلی ایرادات دارد بیشتر تلاش کنید که تنها شما میتوانید حرف های ما را به گوش مسئولانی که ما نمیتوانیم اعتراض خودمان را به گوششان برسانیم برسانید و در جهت اصلاح این بد عدالتی ها قدمهای مفیدی بردارید.ممنون از سایت خوتون.

    1. سلام و سپاس

      بسیار متاسف شدم از فشاری که در این مراحل بر شما وارد آمده
      یکی از دلایل این که در سایت ما به آزمون قضاوت کمتر پرداخته می‌شه اینه که اصولاً اطلاع رسانی در این خصوص بسیار محدوده؛ سوالات و کلید هیچ کدام از مراحل منتشر نمی‌شه، ظرفیت کلی و ظرفیت هر استان مشخص نیست، و مسائل مختلف دیگری که خودتون هم اشاره کردید. حتی نتایج آزمون سنجش شخصیت از شهریورماه دیگه در سایت منابع انسانی قرار نمی‌گیره و فقط به خود داوطلبان اعلام می‌شه و عملاً در فقدان اطلاعات، اطلاع‌رسانی هم امکان‌پذیر نیست.

      از طرف دیگه تعامل چندانی هم با رسانه‌ها ندارند و خودتون هم اگر ملاحظه کنید اکثر مطالبی که خبرگزاری‌ها نقل می‌کنند یا در نشست‌های خبری و سخنرانی‌های عمومی اعلام شدن یا خبرنگار در حاشیه یک نشست یا دیدار و… تونسته خودش و به مسئولی برسونه و سؤالی بپرسه و جواب نه چندان مفصلی دریافت کنه.

      تلاش‌های خود ما هم برای کسب خبر موفق نبوده معمولاً و نهایتاً گفتن که هرچیزی لازم باشه خودمون از طریق رسانه‌های خودمون اعلام می‌کنیم و شما هرچه اونجا اعلام شد نقل کنید.

      نه تنها با رئیس و سایر مقامات بالای قوه، که حتی مسئولان و مرتبطان پایین‌دست هم چندان امکان تماس مستقیم نیست. و البته من با تک‌تک فرمایش‌های شما موافقم و امیدوارم در دوره بعدی این سیاست‌ها و رویه‌ها اصلاح بشه.

      1. ممنون از شما خانم زنده دل.از اینکه حداقل شما و سایت شما به حرف ما گوش میدهید ممنون هستیم.
        انشاله روزی بیاید که مجبور نشویم این کشور را برای لقمه ای نان ترک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا