نماینده مجلس: عده‌ ای فرصت‌طلب به دنبال تعویق کنکور هستند

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ راهکار جایگزینی در قبال برگزار نشدن کنکور ۹۹ وجود ندارد، گفت: نباید اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی درباره مسئله تعویق کنکور سراسری، ارشد و دکتری، اظهار کرد: طرح چنین مسئله‌ای ناشی از یک نوع احساسی است و انتخاب گزینه «بدتر» از میان گزینه‌های بد و بدتر  است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که دم از تعویق یا تعلیق کنکور ۹۹ می‌زنند، هیچ راهکار جایگزینی برای ارائه ندارند، افزود: شیوع ویروس کرونا در اواخر شهریور و مهرماه مجددا در کنار سایر ویروس‌ها تشدید می‌شود لذا تأخیر کنکور هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در این شرایط زندگی را متوقف کرد، گفت: می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک در بین داوطلبان و رعایت فاصله حدود ۱.۵ متر در حوزه‌های برگزاری آزمون، کنکور را برگزار کرد.

ویس کرمی افزود: برخی فرصت طلبان نیز در این میان با ایجاد کمپین‌هایی در فضایی مجازی به دنبال اعمال فشار بر تصمیم‌گیران و دست اندرکاران هستند، لذا نباید حق افرادی که وقت خود را صرف درس خواندن برای شرکت در کنکور کرده‌اند را سلب کرد و اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برگزار نشدن کنکور، ورودی یک سال به دانشگاه‌های کشور دچار متوقف می‌شود و این مسئله برنامه دانشگاه‌ها، اساتید و به طور کلی حوزه آموزش عالی را دچار اخلال خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۳ دیدگاه ها

  1. جوان های متخصص این کشور که میخوان آزمون دکتری بدن رو بخاطر سود آموزشگاه های کنکوری قتل عام نکنید. اجازه بدین همین جوون ها سلامت باشند تا مملکت آباد بشه. ماسک جلوی چهار ساعت وزش مداوم باد کولره نخواهد گرفت.

  2. خب جان ما مهم نیست برای شما…. فرزندان شما که آمریکا جایشان امن است…. #سلامت_دانشجو مهم نیست … دانشجو مهم نیست …. باشه فراموش نمیکنیم

  3. شما حرفتون منطقی نیست اگه به فکر بچه تون هستین نذارین بره امتحان با بقیه چی کار دارین
    الان ما از اول کرونا میریم سرکار محل کارمون هم شلوغه ولی با ماسک وشستشوی دست وضد عفونی نزدیک ۱۰۰ نفر هستیم تا الان یک نفر هم مبتلا نداشتیم

  4. لطفا کنکور رو به موقع برگزار کنید اگه ۳۱ مرداد برگزار نشه شهریور ومهر وضعیت خیلی بدتر خواهد شد اگرهم کنکور کنسل بشه فاجعه میشه کنکوری های امسال با کنکوریهای سال بعد ظرفیت پذیرش هم ثابت باشه دیگه بچه ها همشون سر در گم میشن
    دانش آموزان وخونواده هایی که اصرار بر تعویق وکنسل شدن کنکور دارن منطقی فکر کنن با احساسات با موضوع برخورد نکنن ما می توانیم با مراعات پروتکل ها از این بحران عبور کنیم واگر هم کسی واقعا می خواد کنکور کنسل بشه کنکور اختیاری هست می تونه نره امتحان
    بیایید با سرنوشت جوانهای مملکت بازی نکنیم
    این یک بهونه هست برای یکسری فرصت طلبها تا اینجوری به اهدافشون برسن
    یک مادر

  5. بعد از انقلاب چند سال دانشگاهها تعطیل شد الان که جان مردم اولویته شدن پوپولیست؟!!

  6. پوپولیستی؟؟؟
    بزرگوار شما مرگ ۱۲۰۰۰ هموطن خودت رو تا حالا بر اثر کرونا دیدی حالا هم ذره ای جان ملت برای شما اهمیت ندارد که جمعیت میلیونی داوطلبان کنکور قطعا آمار رو بالاتر خواهد برد!
    کره جنوبی که جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی دارد و یک چهارم وسعت ایران هم نمیشود در شش ماه گذشته زیر فقط ۳۰۰ نفر تلفات داشتند،چرا؟؟ چون قطعا افرادی که طرز فکر مشابه شما دارند آنجا جایگاه و مسئولیتی ندارند!!! و جان تک تک افراد جامعه برایشان مهم است!

  7. با سلام
    الان با توجه به رسیدن به جمع بندی مطالب به جای استرس قبولی بیشتر استرس سلامتی خود و خانواده هستش. کتابخونه با تعداد حداقلی تعطیله. داوطلب ها آماده کنکور هستند اما با شرایط روحی بهتر و بدون استرس از نگرانی ابتلا شدن خودشون یا خانوادشون به بیماری. همه که مسافرت و مهمونی نرفتند. اول باید آمار رو بیاد پایین و بعد برگزار بشود. بعد هم در شهری مثل تهران در هر منطقه باید حوزه باشد و اگر به صورت مجازی باشد تا ابتلا پایین می آید. لطفا اول سلامتی بعد کنکور.

  8. به نظر من خیلی هم خوبه که عقب نمیفته،کرونا چه بخوایم چه نخوایم تا سال دیگه هستش و اگر شما نمیخواید توی ایامی که کرونا توی ایران هست کنکور بدید میتونین سال دیگه امتحان کنید،من یه سال تلاش کردم که به دانشگاه برسم نه یه سال دیگه از عمرم رو بخاطر حرف شما خراب کنم🤟🏻

  9. تورو خدا میفهمین چی میگین؟؟ مسئولین محترممم آزمون برگزار شه مطمئن باشین ک یه فاجعه بزرگ همه کشی ب وجود میاد.تیم فوتبال ک همراه با کادر فنیش ۱۰۰ نفر هم نمیشن ۶۸نفرشون دچار کرونا شدن تصور کنین از ۲ میلیون داوطلب چن نفرشون مبتلا میشن !! بسه دیگه حداقل این بارو بهمون رحم کنینننن ما تو خونواده بچه کوچیک داریم من نمیخوام بخاطر ازمون کل خونوادمو مبتلا ب این بیماریه کثیف کنم

  10. سلام و درود
    من و شما همه مسئولیم نباید خودمونو دست کم بگیریم یا از رو تنبلی ساکت بمونیم.

    این متنو سعی کردم کامل و رک و بدون رو دروایسی سعی کردم بنویسم اگه صلاح دیدید انتشار بدید این رو و یه همچین چیزایی رو…

    تغییر های بزرگ از همین کارا شروع میشه!
    و بد بختی های بزرگ هم از سکوت در مقابل همین چیا شروع میشه!
    با تشکر (sta)

    خطاب به آموزش پرورش و سازمان سنجش و مافیا کنکور و… :

    دست وردارید…تموم کنید این جنایت رو…ما رو چی فرض کردید؟!!
    واقعا به فکر پولید یا دانش آموزا؟!
    اگه همون بار اول تاخیر نمی انداختید که بهتر بود اون موقع کرونا کمتر بود.
    حالا که بیشتر شده می خواید برگزار کنید؟!
    یا یه کارو نکنید یا درست انجامش بدید کنید خب!

    کنکور کلا چیز عادلانه ای نیست…۱۲ سال درس بخونی که بعد ارزشت که تو حدود ۴ ساعت قضاوت کنن!
    درست تلاش کنکوری ها ارزشمنده…به هر حال مجبوریم بخونیم…ولی خود کنکور…
    بیشتر ملاک خوبی برای تعیین میزان پول آدمه تا سطح سواد و استعداد و تلاش آدم…
    اون دانش آموزی که پول نداره سی دی آموزشی یا معلم خصوصی یا ۶۰ تا کتاب کمک آموزشی بگیره آدم نیست؟!! یا تعدادشون کمه؟!!
    اگه مسئولین عاقل بودن که خیلی خوب می شد ولی این چیا حتی بحث کارشناسی و عقل هم نمی خواد!! یه ذره وجدان هم کسی داشته باشه می فهمه!

    ذات کنکور خود به خود یه *جنایت بزرگ* در حق سلامت روان و آینده ما دانش آموزا هست!
    ما کنکوریا هم مجبوریم باهاش کنار بیایم و بخونیم تا وقتی که هست…ولی اینکه کسی ازش طرفداری کنه به نظرم اون شخصم تو این جنایت سهیم می کنه!
    حالا که میگن ویروس از طریق هوا هم منتقل میشه…
    خیلیا هم(مثل من) اگه اجبارش نکنن؛ عمرا سر کنکور ماسک نمی زنیم که سختمون باشه و تمرکزمون کم بشه…
    تهش هم میگن نگران حق بچه هان…؟؟؟؟؟؟!!!
    بابا توهین به شعور ملت لاقل نکنید دیگه!

    اصلا متوجین《 آدم》 یعنی چی و چه ارزشی داره؟!
    می دونید چیه اصلا؟!

    اصلا شما بگو فقط و فقط به یه نفر آسیب برسه نه بیشتر…

    این ظلم با چه منطقی قابل توجیه هست؟!!
    چه مصلحت اندیشی بالا تر از جون آدم هست؟!!!!
    هدف وسیله رو توجیه می کنه ها؟!
    پول و این چیا که بهش اهمیت می دین چه ارزشی داره؟!

    الکی مثلا مملکت اسلامی هستا…و الکی مثلا شیعه هستیما…
    شیعه ی همون کسی که می گفت:((اگه هر چی در آسمان و زمین هست رو هم بهم بدن حاضر نمیشم یه پوست دانه جو رو از مورچه ای به ظلم ازش بگیرم))

    اینهمه نظر کارشناسی و خوب بعضیا میدن که جای کنکور چی کارا میشه کرد و حتی نمی زارید اینا به گوش مردم برسه!!!!!

    اگه بعضی از ما بچه ها هم با تعویق کنکور مخالفت می کنن به خاطر ترسی هست که شما به جونشون انداختین می ترسن اگه کنکورم نباشه دیگه کلا بزنید بد بختشون کنین…چون تو سرمون کردید هیچ راهی جز کنکور نیست در حال که هست!! دمتون گرم خوبم تو سرمون کردید؛ والا خود منم که تحقیق کردم و می دونم راه های دیگه برای سنجیدن هست هم می ترسم:)

    و الا هیچ آدم با وجدانی نیست که ته دلش با چنین کاری موافق باشه…

    پس هر کی موافقت کرد با عقب نیوفتادن کنکور لزوما به این دلیل نیست که ازش متنفر نیست…
    اتفاقا خود منم دوس دارم زودتر کنکور بدم از شرش خلاص شم:)
    ولی خب غلطه…

    میگما… دقیقا کیا طرف شمان که این قدر قاطعانه از کنکور و عدم تغییر زمان برگزاریش دفاع می کنید ؟!

    بعضیا می خوان کنکور بدن که ازش زود تر راحت شن…

    بعضیا هم که به فکر پولن؛ اونا هیچی…

    بعضیا هم که جون آدما براشون ارزشی نداره میگن این همه مردن؛ اینم روش… اونا هم هیچی…

    بغصیا هم که با دروغ ترسوندینشون که اگه کنکور نباشه دنیا به آخر می رسه؛ اونا هم که هیچی…

    بعضیا هم که ساکتن و مجبورن بسازن چون فکر می کنن نمی تونن چیزی رو تغییر بدن؛ اونم هیچی…

    بعضیا هم خستن کلا حوصله ی فکر کردن در مورد غلط یا درست بودن کنکور اونم تو این زمان کرونا رو ندارن…فقط بهش عادت کردن…اونا هم هیچی…

    بعضیا هم با منطق ناامیدی و بیخیالی و ((آب که از سر گذشت چه صد وجب چه یه وجب)) حرف می زنن…
    میگن: 《امتحان نهایی که برگزار شد بزار کنکورم برگزار شه (به درک که چن نفر به خاطر همون نهایی ها هم مریض شدن و بقیه رو مریض کردن و مردن؛ بیکاری؟! بیخیال این حرفا…) 》
    اینا هم که هیچ…

    کی موند پس؟!
    پس دقیقا یکی بگه کیا موافق کنکور (اونم تو زمان اوج کرونا) هستن؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
    البته… اون انگشت شمارایی که پول و تلویزیون و قدرت دستشونه

    ضمنا برای اینکه از متنه برداشت بدی یا سو استفاده ای نشه میگم… قصد توهین به نظام و رهبر عزیز تر از جانم یا اون دسته از مسئولا که خوب و زحمت کش هستن رو ندارم؛ همینا اگه نبودن که تا الان بقیه مسئولین ما رو منقرضمون کرده بودن:)
    روی سخنم معلومه که با کیا هست…)

    با تشکر از هر کی که حوصله کرد این رو خوند
    و تشکر خیلی خیلی فراوان تر از اونایی که صلاح دیدن این و این جور چیزا رو منتشر می کنن تا بلکه مطالبه زیاد بشه و دست مسئولین برسه و تغییری ایجاد بشه
    خدا خیرتون بده

    این آخرش رو هم اگه کسی خواست باز نشر کنه متن رو می تونه حذف کنه خود دانید

    ضمنا خطاب به کنکوریا مثل خودم…(که این حرفا سبب اعصاب خوردی یا ایجاد امید الکی براشون نشه) :

    بشینید درستونو بخونید به امید تعویق کنکور نباشید😅
    اگه قبول نشدید هم چیزی از ارزش هاتون کم نمیشه ولی تلاشتونو کنید…

    ممنون
    خدا نگهدار

  11. ؟!جان ملت فدای یک ترم !؟ ««سخنگوی سازمان سنجش فاطمه زرین آزمایی : برنامه ای برای تعویق کنکور سراسری نداریم زیرا دانشگاه ها این گونه یک ترم عقب افتاده و حق شماری از داوطلبان ضایع می شود .»» جناب سرکار خانم فاطمه زرین آزمایی برگزاری کنکور سراسری در اوج گرما (۳۰و۳۱) مردادو به دنبال آن استفاده ی بالا از وسایل سرمایشی که ویروس را تا ۱۰ متر جابه جا می کنند ، بوی عرق پچیده در سالن ناشی از گرمی هوا بعلاوه تحمل یک ماسک برای ۴ ساعت حق یک ملت را ضایع و تباه میکند . وسایل سرمایشی که استان های جنوب کشور را در وضعیت سیاه قرار داده ، پیرو طرز فکر حضرات عالی اینبار در یک آزمون ۷۰۰ هزار نفری ( فقط تجربی تنها ) وضعیت ملت را سیاه میکند . و باااازززز هم جوانان بیگناه قربانی و خانواده های داغ دار تقاص اشتباهات را می دهند . « از طرف شماری از خانواده های کنکوری» »

  12. با سلام.احتمالا این آقا تو غار بودن که این همه بیمارو ندیدن ،خواهر من جزو کادر درمانه جدیداً مبتلا شده حتی تو خونه هم ماسک میزد پس چه جوری گرفته؟اصلا جون مردم براتون ارزشی داره؟اگه اوضاع خیلی عادیه پس چرا از نیروهای مردمی هم کمک گرفتید ،روزی دویست خانواده عذادار میشن تعداد مبتلا هم که سرکشیده به فلک باید هم اعتراض کنن شرایط تو تمام کشور که یکسان نیست.

  13. حالا ما شدیم پوپولیست ؟!کسی که داره از حق زندگی و سلامتش دفاع میکنه میشه فرصت طلب ؟ما شماها رو انتخاب میکنیم که صدای ما باشید اقای نماینده مجلس که اینجوری دارین تیشه به ریشه جوونای مملکتتون میزنید ؟واقعا براتون متاسفم مطمنم شما ها و امثال شماها چوب این بی مسولیتی ها و بی کفایتی هاتون رو میخورید. ما تنها پناهمون خداست.خدا خودش مارو از شر شما ها حفظ کنه.امین

  14. لطفا کنکور را برگزار کنید یک ساله من تمام برنامه هام و زندگیم فدای درس خوندن شده در آینده اصلا تضمینی نیست که بهتر از الان شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا