نماینده مجلس: در قانون تسهیل به‌هیچ‌وجه بحث آزمون شفاهی وجود ندارد

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس برگزاری آزمون شفاهی برای داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را مغایر با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار دانست.

به گزارش اختبار، مهدی طغیانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در مورد نحوه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار توسط مرکز وکلای قوه قضاییه، گفت: با این قانون صدور مجوز برای وکالت نیز قاعده مند شد و بحث این بود که صدور مجوزها براساس سلیقه و احساس تشخیص کانون و ادارت کل دادگستری و مرکز وکلا صادر نشود بلکه براساس یک قاعده گذاری انجام شود که بحث نمره تراز مد نظر قرار گرفت و هرکسی که درصد مشخص شده از یک درصد بالای تراز نمرات را بیاورد باید به صورت اتومات وارد سیستم شود.

بیشتر بخوانید:

این عضو کمیسیون ویژه جهش تولید همچنین افزود: به هیچ عنوان در قانون مصوب مجلس بحث نمره شفاهی به معنایی که آقایان مطرح می کنند نیامده و فقط نمره کتبی و کارآموزی  آمده است. در کمیسیون های جهش تولید و اصل نود راجع به  عدم اجرای قانون توسط قوه قضاییه بحث شده است و مجلس از ابزارهای قانونی خود برای برخورد با استنکاف از قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار مجلس استفاده می کند. اجازه نمی دهیم به غیر متن مصوب قانون و آزمون وکالت با سازوکار مدنظر قانون، چیزی به نام آزمون شفاهی برای پذیرفته شدگان مطرح شود و قوه قضاییه باید در این رابطه مر قانون مجلس را اجرا کند.

لازم به ذکر است چندی پیش رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفته بود که ما در این مرکز «آزمون شفاهی» نداریم بلکه «گزینش» داریم که بر اساس قانون است و آن را انجام خواهیم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام خدمت خانم زنده دل، چرا شما از نمایندگان بخاطر برگزاری مصاحبه مرکز وکلا مصاحبه نمیکنید. مرکز وکلا عملا داره قانون و زیر پا میزاره و هیچ اقدامی هم از طرف نهاد ها انجام نشده است.

  2. کانون مرکز وکلا تخلف کرد ۲۰۰۰ نفر با بهانه نمره خام گرفت در صورتی که هیچ سالی زیر ۵ هزارتا نگرفته بود. بعد گفت استفساریه بدید قبوله بعد از استفساریه گفتن منتظر تایید شورای نگهبانیم، تایید شد اما باز اجرا نمیکنن، آقاجان نتایج رو ظرف یک هفته با تراز اعلام کنید ۱۰۵۱۲ نفرم پذیرش کنید و تمام، اینم ازوظایف سنجش هست با مرکز وکلا اصلا کاری نداریم. آزمون شفاهی هم اصلا جایگاه و سندیت نداره، باید حذف بشه چون آزاردادن داوطلبین هست منتها اگر منظور گزینش هست مثل دیدن و احراز هویت و اینجور چیزها اشکالی نداره به شرطی که واقعا ۱۰۵۱۲ نفر خروجی از مرحله گزینش وجود داشته باشه وگرنه مسخره کردن خود و دیگرانه.

  3. اختبار به عنوان رسانه حقوقی داره کار اطلاع رسانی خودش رو به خوبی و روشن انجام میده.چندسالی که این سایت رو دنبال میکنم خبری جعلی منتشر نکرده و منابع هم کاملا مشخصه .
    با اینکه خیلی وقتها منتقد گزارشات مقالات و نوشته هاشون بودم اما تشویش اذهان و فرافکنی به اختبار نمیچسبه

    1. سلام کاملا درسته – سایت اختبار عالی است . از همینجا از تلاش ها و زحمات این بزرگواران تشکر می کنم

  4. مجلسی که از عهده یک نهاد وابسته به قوه قضائیه بر نیومد و امروز نتایج بر اساس نمره خام اعلام شد چطور میخواد جلو مصاحبه رو بگیره؟؟؟مجلس که قرار بود در راس امور باشه اینجوری مورد تمسخر قرار گرفت.چرا چیزی رو که میدونید توانایی اجراش رو ندارید تو بوق میکنید؟؟؟مرکز وکلا با اعلام نتایجی که امروز انجام داد خواست که میزان قدرت برخورد مجلس رو بسنجه و کاملا متوجه شد که همه چیز در حد مصاحبه و بیانیه و … خلاصه میشه و حتی کمتر از قبل تصویب قانون تسهیل قبولی اعلام کرد…منتظر جواب قاطع مجلس باشیم یا اینکه باز هم حرف و حرف و حرف؟؟؟

  5. با سلام ای خدا رفتگان شمارو بیامرزد واقعا حرف دل چند هزار نفر را زدیدتا به امروز هیچکدام از نمایندگان قانون گذاران وبقیه مسئولین که این مدت ایقدر سرصدا کردند اعتراض کردند هیچکدوم این موضوع و نکته را بیان نکردن

    واقعا گزینش یا مصاحبه هرچی ک اسمش هست دقیقا در تضاد هست با طرح تسهیل
    چه فایده وقتی با طرح تسهیل حتی اگر ۱۰۵۰۰ نفر قبول بشن ببرن مصاحبه کنند گزینش کنن آخردست از این افراد نهایت ۵ هزار نفر قبول بشن خوب دقیقا طرح تسهیل چه اثری داره پس؟؟؟؟

    سوال دیگر اینکه طرح تسهیل اومده بود ک اگ پارسال مرکز وکلا ۷ هزارنفر قبولی داشت امسال بشن ۸ هزار نفر نه اینکه یجوری حساب کنن افراد کمتری نسبت به پارسال قبول بشن هیچکدوم از آقایان از خودش سوال نپرسید پس غایت و هدف طرح تسهیل چی میشه این وسط؟؟؟

  6. حرف که کنتور نمی اندازه، میگید به هیچ وجه حرفی از آزمون شفاهی گفته نشده، این به این معنی است که در این مورد همچنان آزمون های شفاهی بر قرار است و در این قانون منعی ندارد. نه این که شما به این نتیجه برسید که نباید آزمون شفاهی گرفته شود. الحق که باید شرط کاندید شدن برای نمایندگی مجلس، مدرک دکترای حقوق باشد، چطور شما که بدیهیات اصول رو نمی دونید اقدام به قانونگذاری می کنید. قضیه اینه که شما می خواستید یه کاری رو خراب کنید، خراب کردن هم بلد نیستید، چه برسه به این که بخواهید چیزی رو بسازید.

  7. اختبار عزیز شما کدوم جبهه این؟ اخباری که در پیجتون و سایتتون منتشر میدین جز ایجاد تشویش و حاشیه چیزی دیگری هست ایا شما هم میخوایین مقابل طرح تسهیل واستین و عدم اجرایی دنبالشین به نوعی مقابل قانون؟لطفا منبع سرویسا خبریتونم این بار ذکر کنید وگرنه رو هوا حرفی انتشار دادن منجر به طرح دعوا و درخواست تعقیبتون میشه این پیج ایشونه و هیچ حرف و مصاحبه ای جدیدن نداشته : https://www.instagram.com/khandoozi_se/?hl=en تو اخبارتونم در اینستا تگ کنید افراد رو که نقلی منتشر میکنید ازشون نه پشت پرده حرفی بزنید و داوطلبارو به جون هم بیندازید

    1. منبع کدوم خبر براتون مبهمه؟ اگر منظورتون صحبت‌های آقای خاندوزیه که در برنامه زنده خبر ساعت ۱۴ روز گذشته صحبت کردند و ویدئوش در سایت تلویبیون و کانال اختبار موجوده. رسانه‌های مختلف دیگری هم نشر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا