نظر سنجی سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان آزمون وکالت ۹۴

نظر سنجی سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان آزمون وکالت ۹۴

داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ می توانند با مراجعه به سایت سنجش در نظرسنجش شرکت کنند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور این نظر سنجی به منظور بهبود و ارتقای کیفی برگزاری آزمون انجام می شود.

داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود می توانند در این نظر سنجش شرکت کنند.

برای شرکت در نظرسنجی سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۸ دیدگاه ها

  1. بنده تجارت را از کتاب استاد بزرگوار جناب دکتر توکلی خواندم.واقعا هم عالی بود ولی متأسفانه یا کلید پیشنهادی غلط است یا سوالات اشکال دارد.مدنی نیز که از کتاب استاد کاتوزیان خواندم اصلا حتی یک سوال هم طرح نشد.

  2. سلام به همگی

    توصیف آقای بنی فاطمه در مورد طرح سوالات مدنی ، عاااااااااالی بود.

    بسیار زیبا و جامع نگر و همچنین با لطافت و ظرائف ادبی

     

  3. سلام

    من هم دقیقا با آقای بنی فاطمه موافقم

    بعضی از سوالات تجارت کاملا دارای اشکال علمی ست.

    سوالات مدنی هم اصلا حرفه ای و اصولی طرح نشده بود.

    چک کردن کارت شناسایی و گرفتن اثر انگشت هم که داستانی داشت!

    در ضمن نام و نام خانوادگی بسیار زیبایی دارید

  4. با سلام و تقدیم احترام به مسئول محترم سایت بسیار عالی و جامع اختبار و همچنین عرض خسته نباشید و خدا قوت به همه ی داوطلبین محترم آزمون وکالت ۹۴؛ امیدوارم در تمامی شئونات زندگی سربلند و پیروز باشید.

    در یک نگاه کلی و منصفانه ، به دور از اغراض و تفاسیر شخصی و نفع گرا ، می شه گفت به جز دروس مدنی و تجارت ، سوالات مابقی دروس در حد قابل قبول و استاندارد بود و تقریبا از تمامی مباحث، سوال طرح شده بود و اگر داوطلبی به صورت منطقی و اصولی مطالعاتی داشته، می توانست به اکثر سوالات پاسخ مناسب بدهد.

    ولی در سوالات مدنی و تجارت..

    در سوالات مدنی ، طراح محترم سوال، نه به اصول طراحی سوالات تستی وفادار بوده و نه از مباحث اصلی و مبتلی به سوال طرح کرده و به گفته ی یکی از دوستان، ارکان را فراموش و حتی به واجبات هم توجه نکرده و به مستحبات پرداخته بود!!!

    طرح سوالاتی که تکلیف آزمون دهنده را در انتخاب پاسخ صحیح روشن نکرده بود از نمونه های بارز این عدم وفاداری به شیوه ی صحیح طراحی آزمون های تستی ست.

    به گفته ی یکی از عزیزان، هیچ داوطلبی انتظار ندارد که سوالات راحت و ابتدایی طرح شود، بلکه انتظار دارد که سوالات اصولی طرح شود که اگر شخصی به دلیل فقدان اطلاعات مناسب نتوانست به سوالی پاسخ دهد، خیلی راحت بپذیرد که به دلیل عدم تسلط نتوانسته پاسخ صحیح را انتخاب کند نه به دلیل مبهم بودن و غیر اصولی بودن طرح سوال.

    با کمی دقت در سوالات مدنی، به راحتی می توان این برداشت را داشت که طراح محترم، بر خلاف رویه ی معمول، آنچنان به کتاب وزین و ارزشمند نظم حقوقی استاد فرزانه، مرحوم دکتر کاتوزیان توجه ی نداشته و برخلاف تصور، این کتاب را منبع و بیس سوالات قرار نداده بود.

    در سوالات مربوط به تجارت، حداقل ۶ الی ۷ سوال با طراحی نامناسب و مبهم ، باعث سردرگمی دواطلبین محترم شده بود که این موضوع نیز باعث عدم رضایت داوطلبین محترم و حتی اساتید بزرگوار حقوق تجارت شده است.

    در پایان ، مناسب است دست اندرکاران این آزمون سرنوشت ساز که به نوعی نشان  دهنده ی وزن علمی و شأن و اعتبار جامعه ی وکالت نیز می باشد، به خصوص مسئولین محترم اسکودا، به اعتراضات به حق و انتقادات سازنده و دلسوزانه ی اساتید بزرگوار و حتی داوطلبین محترم توجه نموده و این عزیزان را عضوی از خانواده ی جامعه ی حقوقی و از خود بدانند، نه یک رقیب و یک منتقدی که به قول عامیانه، در پی مچ گیری و تخریب اوضاع می باشند.

    با تجدید احترام و پوزش از اطاله ی کلام

     

  5. سلام.با توجه به اینکه منظور از ازمون تستی این است که سریع بخوانی و سریع پاسخ بدهی.متاسفانه درس حقوق مدنی چنان طرح شده بود که فقط خواندن روی سوال وتفهیم ان چن دقیقه طول میکشید که با زمان محدود ازمون خیلی ناعادلانه بود. طراح سوال بیشتر در پی طرح سوال تشریحی بوده تا تستی.سوالات درس حقوق تجارت هم غیر استانداردو غیر منطقی و ناشیانه طرح گردیده بود که اصلا منظور اصلی از طرح سوال معلوم نبود. واقعا طراح محترم هدفت از طرح سوال ارزیابیه صحیح متقاضی ازمون وکالت بود یا فقط قصد طرح سوال را داشتی؟من از شما مستدعی هستم هنگام طرح سوال تلاشهای بی وقفه و مشکلات روحی و روانی متقاضیان واینکه چگونه عمر خود را پای مطالعه در این مدت طولانی سپری میکنند را مد نظر قرار داده کمی عادلانه ومنطقی تر طرح سوالنمایید.ونیز خواهشمندم برای اینکه حقی پایمال نگردد و عدالت نیز در جای خود نشیند در خصوص سوالات ازمون وکالت ۹۴که غیر صحیح و غیر قانونی طرح گردیده به دیده مثبت نگریسته تا هر کس به حق خود برسد.سپاسگزارم

  6. سلام من هم شرکت کننده آزمون امسال بودم من یک سال و سه ماه زحمت کشیدم من واقعا نمی دونم این همه انتقاد بی رحمانه برای چیه چرا ما دهه ۶۰و۷۰ اینقدر زحمت نکشیدن خودمون رو گردن دیگران میندازیم آخه کی گفته طراح باید سوالایی بده که شما بلدی. آخه طراح مگه باشما پدر کشتگی داره چه فرقی به حال اون داره.آخرش مثلا تو مرکز ۱۰۰۰تای اول قبول میشن چه سخت باشه چه آسون. بعد اگه سوالا آسونم باشه باز اونیکه بیشتر خونده از شما بالاتر میزنه پس بازم فرقی نداره پس الکی عدم تلاش خودتونو گردن طراح نندازید مثلا سوال رای وحدت رویه مدنی رو من جواب ندادم خیلی راحتم قبول کردم چون رای وحدت رویه نخونده بودم مقصر من بودم اون وقت رفیقم به طراح بابت این سوال فحش میداد .البته این گفته من به این معنی نیست که سوالات اشکال نداره اما باید یادمون باشه رتبه یک با همین سوالای ایراد دار یک شده .پس به نظرم باید یکم به جای حرف زدن تلاشمونو بیشتر کنیم ما دهه ۶۰ و ۷۰ دیا پر توقع و کم طاقتیم نمونه اش خودم.یا علی.

  7. به نظر من سوالات مدنی اصلا خوب نبود اما سوالات اصول یه کمی خوب شده امسال ،کسی میدونه تراز اذربایجانشرقی چنده ؟

  8. با سلام خدمت مدیر محترم و دوستان عزیز…منم تقریبا با نظرات بالا موافقم البته با اضافه کردن چند نکته..اول راجع به محل برگزاری آزمون که عنوان اصلی بحثه…آزمون من خانی اباد دانشکده فنی و حرفه ای دختران…تو ی سوله سرد و تاریک وافتضاح ..ی طرف سالن که بخاری داشت مثل جهنم سوزان که همه از اونجا فراری بودن و طرف دیگه که بخاری نداشت سیبری و آلاسکا..وسط ازمون هم که گوشی ی آدم از خدا بیخبر زنگ خوردو کلسالن به هم رخت و دقیقا تو همون فاصله من ی سوال جزا رو که مسلما بلد بودم جا انداختم…
    وبعدش اینکه تو حوزه ما من خودم چند نفر رو دیدم که ازشهرستانهای فارس و همدان و شمال کشور اومده بودن امتحان بدن فقط به این دلیل که مرکز بیشتر بر میداره..جالبه کار و زندگی خانواده و فرزند و شوهر همه شهرستان خودشون بودن..البته این ایراد به بچه های مرکز هم وارده..به نظرم هر کسی باید تو شهر خودش امتحان بده مگه قصد انتقال دائم داشته باشه…
    نکته بعد راجع به منبع آزمون مدنی …اگه دوستان کتاب شرح جامع حقوق مدنی بیات رو بخونن و ی نگاه به سوالای مدنی پارسال وامسال بندازن متوجه میشن که طراح این کتاب و ملاک قرار داده..من خودم این کتاب و دارم ولی از ترسم جرات نکردم نظم و کنار بذارم و برم سراغ اون..با ی دور خوندن روزنامه وار .فقط…سوال رای وحدت رویه ۷۳۳…قانون دریایی…پیش خرید…..بیمه دقیقا تو این کتاب هست که من فقط دوتاشو درست جواب دادم متاسفانه..

    1. سلام؛ کاملا موافقم

      کتاب شرح جامع قانون مدنی، فوق العاده است؛ تمام سوالات ازمون دکتری پارسال هم در این کتاب بود و امسال هم هر چی سوالات خاص و از قوانین فرعی و جدید در ازمون وکالت بود تقریباً از همین کتاب طرح شده بود؛ فقط کسانی که کتاب رو خوندن اهمیت این کتاب رو درک می کنند؛ خیلی روان و سلیسه

  9. با عرض سلام و ارادت ….به نظر بنده سوالات تجارت و کیفری رو فقط به قصد آزار و اذیت تهیه کرده بودن نه سنجش سواد و معلومات و این اصلا شایسته و اخلاقی نیست

  10. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    اگر معیار قبولی در آزمون وکالت ، تراز هست ، پس ضریب دروس و معدل چه نقشی داره؟

  11. سلام دوستان عزیز .اگه با خودتون ساعت سر جلسه ببرید وحرفای مشاور موسسات رو گوش بدید متوجه میشید که اول باید کیفری .آدم.تجارت رو جواب بدید که هر کدوم فقط ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه وقت میبره وبعد سراغ جزا ومدنی اصول برید که مفهومی تره ونیاز به فکر داره.اگه با برنامه پیش برید ۱۵ دقیقه اضافه میارید و میتونید دوره کنید

  12. سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.
    به نظر شما با میانگین درصد ۷۲ میشه قبول شد یا نه اونم تو کانونی که فقظ ۲۵ نفر ظرفیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا