نتایج کارشناسی ارشد ۹۲ اعلام شد


نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۹۲
اعلام شد

 

برای دریافت کارنامه از اینجا وارد شوید

مشاورعالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره‌های آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ با بیان اینکه در این آزمون تعداد ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند که منحصرا تعداد ۲۹۰ هزار و چهار نفر از مجازین انتخاب رشته کرده‌اند، افزود: ازمیان مجازین انتخاب رشته حدود ۳۹.۶۱ درصد پذیرفته شده‌اند.

وی اظهار کرد: گزینش نهایی بر اساس ضوابط مربوط انجام و از بین ۲۹۰ هزار و چهار داوطلبی که انتخاب رشته کرده‌اند، تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر در ردیف قبول شدگان نهایی قرار گرفتند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۵۱ نفر زن و ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر مرد هستند.

مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ۵۱.۱۵ درصد پذیرفته شدگان زن و ۴۸.۸۵ درصد پذیرفته شدگان مرد هستند.

توکلی با اشاره به ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر پذیرفته شده نهایی‌ در آزمون، گفت: از این تعداد ۵۰ هزار و ۴۶۷ نفر در گروه آموزشی علوم انسانی و تعداد ۲۰ هزار و ۶۸۴ نفر در گروه آزمایشی علوم پایه و تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۸ نفر در گروه فنی مهندسی پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۹۶۳۴ نفر در گروه کشاورزی و ۴۴۲۹ نفر در گروه هنر و تعداد ۲۶۶ نفر نیز در گروه دامپزشکی در ردیف پذیرفته شدگان قرار گرفته‌اند.

توکلی با اشاره به برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته آزمون سال ۹۲ بر روی سایت سازمان قرار دارد.

وی افزود: پذیرفته شدگان ضرورت دارد به منظور اطلاع از زمان ثبت نام در کد رشته محل قبولی در دانشگاه یا موسسه محل قبولی ابتدا به سایت دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه و بر اساس برنامه زمانی اعلام شده دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی کشور و با در دست داشتن مدارک لازم ثبت نام به شرح مندرج در اطلاعیه برای ثبت نام خود اقدام کنند.

توکلی اظهار کرد: در صورتی که دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شده برنامه زمانی خاصی برای ثبت نام از پذیرفته شدگان از طریق سایت خود اعلام نکرده باشد این دسته از پذیرفته شدگان ضرورت دارد با در دست داشتن مدارک لازم به شرط مندرج در اطلاعیه در یکی از روزهای سه شنبه نهم یا یکشنبه دهم و یا سه شنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۲ برای ثبت نام به موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: در صورتی که هر یک از پذیرفته شدگان مطابق برنامه زمانی اعلام شده برای ثبت نام در کد رشته محل‌ها قبولی اقدام نکنند این امر به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده از ثبت نام و ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی اعلام شده، تلقی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا