فوت میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنورد

علت فوت میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنورد اعلام نشده است

پایگاه خبری اختبار- مهدی عزیز زاده وکیل میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنمود از فوت موکلش در یکی از بیمارستان های تهران خبر داد.

فوت متهم اصلی پرونده شرکت مفتاح رهنورد

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل شکات پرونده مفتاح رهنورد اظهار کرد: میثم رضایی متهم ردیف اول پرونده کثیر الشاکی مفتاح رهنورد فوت کرد.

وی ادامه داد: روز گذشته وی در یکی از بیمارستان‌ها فوت کرده است.

عزیز زاده قصاب در پاسخ به این سوال که پس از فوت وی تکلیف مالباختگان و حکم صادره می‌شود گفت: در قانون اصل شخصی بودن مجازات حاکم است و قضات بر اساس این موضوع عمل می‌کنند و از آنجایی که این پرونده متهمان دیگری هم دارد روند رسیدگی متوقف نخواهد شد.

میثم رضایی کیست ؟

میثم رضایی  متولد ۱۸ مرداد ۱۳۶۲ بود و در زمان فوت ۳۸ سال سن داشت.

او در سال ۱۳۹۳ اقدام به تأسیس شرکت مفتاح رهنورد منطقه آزاد انزلی کرده بود و در قالب این شرکت اقدام به پیش فروش گسترده خودرو به مردم کرده بود.

میثم رضایی با وجود سن بسیار کم به سمت های مختلفی مانند ریاست انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودرو، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و … رسیده بود.

فوت میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنورد
میثم رضایی متهم اصلی پرونده مفتاح رهنورد در اخبار سیما

پرونده مفتاح رهنورد چیست ؟

پس از مدتی شرکت مفتاح رهنورد تعطیل و از تحویل خودروهایی که به عده زیادی از مردم پیش فروش کرده بود خودداری کرد.

پرونده مفتاح رهنورد هزار و ۶۰۰ شاکی دارد و از سال ۹۷ در دست رسیدگی است، این شرکت بدون احتساب کاهش ارزش پول و تورم ۶۰۰ میلیارد تومان پول شکات را برده است.

شاکیان این پرونده پیش خرید خودرو کرده بودند، اما خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده و همین موضوع منجر به ورود ضرر و زیان به خریداران شد.

این پرونده در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی تهران رسیدگی شد.

آخرین وضعیت پرونده مفتاح رهنورد

آخرین بار غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه در نشست خبری ۱۴۰۰/۲/۲۱ در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خودرویی مفتاح رهنورد گفته بود: پرونده مفتاح رهنورد از جمله پرونده های کثیرالشاکی با هزار و ۵۰۰ شاکی است که این پرونده به دادگاه آمده، جلسات متعدد رسیدگی انجام شده، اما به لحاظ اختلاف نظر بین میزان واریزی شکات پرونده و اقاریر متهم پرونده به کارشناسی ارجاع شد تا این ادعا‌ها مورد کارشناسی قرار بگیرد.

وی افزود: اخیراً نظر کارشناس به دادگاه ارجاع شده و با توجه به این که دفاعیات متهم پیش از این اخذ شده است به زودی و در روز‌های آینده رأی پرونده صادر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این اقا اصلا به کسی یا جایی وصل نبود. هیچ خودرویی هم در کار نبود. پول رو مردم بهش نزول می‌دادند. اون هم یه حساب تو بانک دبی داشت که عمده پول رو میبرد اونجا، مقدار جزیی الباقی پول هم میشد سود برای کسانی که خواهان سود ماهیانه بودند. طمع مردم باعث شد که ادم‌های زیادی پولشون در اختیار ایشان قرار دهند.

    بعد هم که دلار گران شد گفت پول پس نمیدم و برید شکایت کنید. الان هم بعد از گذشت ۴ سال مال باخته‌ها شانس بیارن و پول سال ۹۶ خودشون رو بتونن بگیرند که ارزش اون الان یک دهم شده.
    حالا معلوم نیست اقای رضایی واقعا فوت شده یا الان در خارج از کشور داره با پولهای مردم تفریح می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا