مکاتبه ابتکار با رئیس قوه قضاییه درباره افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون قضاوت

پایگاه خبری اختبار- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از مکاتبه با رئیس قوه قضائیه برای افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون استخدامی قضات خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با تاکید بر لزوم افزایش استخدام قضات زن در دادگاه‌ها اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته بسیاری از زنان فارغ التحصیل رشته حقوق در سطوح مختلف از ظرفیت استخدام بسیار کم و گاها بدون ظرفیت آزمون  استخدامی قضات گله مند بودند، از این رو معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری در تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری طی مکاتبه‌ای با جناب رئیسی خواستار افزایش ظرفیت این آزمون و توجه به استخدام قضات زن شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز پاسخی از قوه قضاییه دراین باره دریافت نکرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به لزوم حضور مشاوران و قضات خانم  در دادگاه هایی نظیر دادگاه خانواده که بسیاری از مسائل به موضوعات زنان و خانواده باز می گردد و با عدم وجود منع قانونی حضور زنان در منصب قضاوت، امیدواریم که رئیس قوه قضائیه به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشند و معاونت امور زنان منتظر پاسخی از سوی رئیس قوه قضائیه است.

 به گفته‌ ابتکار، طی این مکاتبه از رئیس قوه قضائیه خواسته شده است که قانون شرایط انتخاب قضات دادگستری مبنی بر انتخاب قضات از میان مردان واجد شرایط را بر اساس فتوای فقهای موافق قضاوت زنان اصلاح کنند و در زمینه‌هایی نظیر قاضی مشاوره و غیره فرصت های بیشتری را برای انتصاب زنان فراهم کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. رییس قوه قضاییه مجتهد هست واگر تشخیص ایشان اینست که بانوان باید محدودیت داشته باشند حرام است بر مجتهد که به مجتهد دیگری که موافق شرکت بانوان هست رجوع کند( قابل توجه خانم ابتکار)

  2. سلام چه کار
    های خوبی ولی من برای یک روز تاخیر ثبت وثیقه به اوین رفتم و روز دوم که آماده شد گفتند ماشین نداریم بفرستیم از زندان بیاد دادسرا روز سوم هم انقدر پیگیری کردیم تا تونستیم غروب آزاد بشیم ولی آقای رییسی اوامر شما اجرا نمیشه پرونده های خرد مالی با پرداخت پول بیشتر یا زندانی خریدنی حل بشه ایشالله
    ما میریم وسط یک مشت خلافکار و قاچاقچی که خیلی خطرناکه خواهشا پرونده های مالی رو قابل خریدن باشه بخدا همه پشیمون هستن و متنبه شدنقسم میخورم مخصوصا اونهایی که سو پیشینه ندارند و پاشون به کلانتری هم باز نشده
    تشکر

  3. بنده مخالف شغل قضاوت زنان هستم زیرا برعکس شغل کارمندی، خانم ها در زمان استعلاجی برای زایمان کسی نمی تواند کار قاضی شعبه را انجام دهد لذا باعث فشار زیاد به مجموعه قضات در آن مرجع قضایی خواهد شد و از سوی فشار و سختی جسمی و روحی این شغل اصلاً برای زنان مناسب نیست و بسیار دیده می شود که قضات زن بعد از چند سال کار کردن دیگر رغبت نداشته و همگی در بیست سالگی خود را بازنشسته و قوه قضاییه از ۱۰ سال کارکرد آنها محروم خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا