موافقت مجلس با دو فوریت طرح استفساریه قانون تسهیل صدور مجوزها

پایگاه خبری اختبار– نمایندگان مجلس با تقاضای دوفوریت طرح استفساریه و مواد ۳ ، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکلا موافقت کردند.

به گزارش اختبار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز _سه شنبه یکم شهریورماه _ مجلس شورای اسلامی با تقاضای دوفوریت برای طرح استفساریه و مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۷ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

هدف از این طرح، تعیین نمره تراز به‌عنوان مبنای محاسبه نصاب شناور قبولی آزمون‌های وکالت، کارشناسی رسمی دادگستری و سردفتری اسناد رسمی است.

آنطور که محمدباقر قالیباف اعلام کرده، این طرح فردا برای بررسی به صحن علنی مجلس می‌آید.

طرح استفساریه مواد (۳) و (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/١٢/٢۴

متن استفساریه:

آیا منظور از عبارت امتیاز میانگین نمرات در مواد ( ۳ ) ( ۴ ) و ( ۵ ) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ / ۱۲ / ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی امتیاز میانگین وزنی نمرات تراز شده می باشد که طبق استانداردهای آزمون های سراسری و بر اساس روال معمول سازمان سنجش محاسبه می شود؟

پاسخ: بله

خرید اینترنتی منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. ریاست کانون مرکز وکلا، گویی ریاضی نمیدانند و توجیحات بسیار عجیب میفرمایند که حقیقت ندارد! داوطلبین، به تراز یا نمره خام یا قانون تسهیل کاری ندارند، آنچه ملاک عمل باید قرار گیرد این است که در سالهای قبل، مثلا ۱۳۹۹، حدودا ۷۰۰۰ نفر پذیرش شده اند. حال چگونه است اکنون که قانون تسهیل آمده فقط ۲۰۰۰ نفر از مابین حدودا ۷۵ هزار نفر شرکت کننده، پذیرش شده؟! لذا نتایج باید ابطال و بر معیاری عمل شود که لااقل ۱۰ هزار نفر پذیرش شوند تا حداقل همپای سالهای قبل شود. رییس کانون با ملاک نمره خام، آزمون را از آنطرف در گودی انداخته که فقط ۲۰۰۰ نفر پذیرش شده اند! لذا ملاک باید تراز باشد. یا هر چیز دیگر به جز نمره خام.

    1. کانون مرکز وکلا کجاست؟
      نکنه شما قالیبافی که تفاوت مرکز و کانون رو نمی دونه
      خب شماها که فرق کانون و مرکز رو نمیدونید اصلا چه اصراری دارید وکیل شید؟

  2. با ملاک نمره خام حتی از قبل از قانون تسهیل کمتر پذیرش خواهیم داشت. این جمله واضح را میتوان به راحتی متوجه شد که چه فاجعه ای رخ داده!. فقط ۲۰۰۰ نفر پذیرش شدند! و آیا انصافه جناب کانون مرکز؟ اونهایی که ۱۰ برابر بهتر از سالهای قبل بودن و جواب دادند هم با ملاک نمره خامی که معلوم نیست چطور محاسبه شده قبول نشدن!. اقاجان عین همون موقع سال ۹۹ محاسبه کنید، نخواستیم قانون تسهیل رو به خدا نخواستیم… نه اونوری بیوفتین توی گودی و نه اینوری، ۱۰ هزار نفر پذیرش کنید تموم شه بره. مگر سال قبل ۷۰۰۰ تا برنداشتید؟ الان بعد از قانون تسهیل ۳۰۰۰ تا بزارید روش و تمام…
    مجلس محترم فاجعه رخ داده یعنی اینکه در کل تاریخ آزمونها چنین اتفاقی نیوفتاده که اولا بین حدودا ۸۰ هزار نفر فقط حدودا ۲۰۰۰ نفر پذیرش کنند! ثانیا به مقامات نمایندگان و شأن مجلس و سازمان سنجش توهین شده ثالثا به داوطلبینی که اگر قانون تسهیل نبود و مانند سالهای قبل برگزار میشد قبول میشدند توهین شده و سرنوشتشان خراب شده. این کار رییس کانون وکلای مرکز ناپسند بود.. باید نتیجه ها ابطال گردد.

  3. من موندم هیت مدیره های صنف وکالت چرا نشسته اند تحصنی، جمع آوری امضایی و… چرا این قدر بیخیال هستید؟؟؟

  4. من که نفهمیدم تراز خوبه یا درصد . دیروزنتایح اعلان شد بر چه اساسی بود؟ یکی این بصورت واضح برام توضیح بده😫😫😫

  5. الان نگرانی شما چیه؟ آیا وکیلی داشتید که در یک دعوای حقوقی خواهان بیچاره بهش اعتماد کرده و وکالت بهش داده که کارش پیش بره و با دادن کلی حق الوکاله و امضای قرارداد خصوصی(تاکید میکنم قرارداد خصوصی)همراه با قرارداد روتین وکالت مبلغی بسیار بسیار بالاتر از آنچه که در قرارداد وکالت درج میشه رو پرداخت میکنه به امید احقاق حق.اما در روند کار مطلع میشه جناب وکیل و خوانده پرونده با هم استخر میرن و جناب وکیل هم بعد از رای دادگاه بدوی که به نفع موکل بدبخت صادر شده تاکید به مصالحه داشته به بهانه اینکه پس از اعتراض خوانده در تجدید نظر رای شکسته خواهد شد ؛به موکل بیچاره مشاوره میده که بهتره مصالحه کنه…برای بنده پیش آمده…در طول پانزده سال سه وکیل مختلف برای کارهای حقوقی داشتم که فقط یکنفرشان که خدا حفظش کنه و عمر باعزت بهش بده درست کارش رو انجام داده.
    شده که برای یک اشتباه ساده وکیل در عدم توجه به نوع گواهی انحصار وراثت از( لحاظ محدود یا نامحدود بودن)محکوم به حدود پنج ماه بیخود تو حساب دادسرا بمونه؟؟؟من دیدم و مدارک موجوده…آیا شده که برای یک پروژه دانشجویی پرونده ای رو دفتر با اسم پرطمطراق دارلوکاله…مطالعه کنید و در کمال تعجب ببنید که برای خواسته ساده الزام به تنظیم سند دادخواست جعل داده شده فقط بخاطر خریدن وقت برای خوانده که بتونه با گرفتن رای کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری موانع تنظیم سند رو برطرف کنه و خواهان که پیرمردی ساده بوده رو بیخود و بی جهت یکسال معطل کنند و النهایه خواسته هم رد بشه؟؟؟!!! اینها رو دیدم…در هر کسب و کاری خوب و بد هست.چه با قانون تسهیل چه بدون آن.کما اینکه این موارد مربوط به سالها قبل از این قانونه.به هیچ وجه قصد توهین به بسیاری وکلای دارای وجدان کاری و خداترس ندارم.اما چیزی که با توجه به داشتن مدرک دیگر دانشگاهی و کار در زمینه ای دیگه باعث رو آوردن به تحصیل مجدد در رشته حقوق برای من شد دیدن این قبیل اتفاقات بود و عهد با خداوند که اگر موفق به پوشیدن ردای وکالت شدم با همه وجود در پاسداشت حقوق موکلانم کوشا باشم

  6. بزرگوار حقوق ثابته ماهانه که نمی‌دهند این همه جوش می خورید وکیلی که عمیق و باعشق درس خونده باشه فقط می تونه رای موکلش رو بگیره . این جوونهایی که پشته آزمون وکالت هستند برنج کیلو ۷۵ هزار تومن برای خونه دارند می خرند این بیچاره ها چه گناهی کرده اند؟؟

  7. برخی نمایندگان مجلس عزم خود را برای از بین بردن ساختار حقوقی کشور جزم کرده اند و با شعارهای فریبنده بقیه نمایندگان را هم همراه کرده اند. متاسفانه مجلسی که در آن کمتر حقوقدان و متخصصی وجود داشته باشد بی گمان درک چندان از تبعات و ساختار حثوثی قضایی مملکت هم ندارد
    آفت فرستادن سیل بیسوادان که باا بضاعت ناچیز و نمره صفر و ده درصد کارشناس دادگستری .وکیل دادگستری و سردفتر می شوند آینده نظام حقوقی کشور را تاراج می کند و تبعات آن به مرور در یک پروسه ۴ الی ۵ ساله خود را نمایان می کند .بیچاره مردم که فردا روز باید حق و حقوقشان گرفتار جماعت بیسواد بیفتد که نه حقوقدان هستن و نه کارشناس .
    خود مرکز وکلا که در قبولی ها سهل گیر بود و سالهای قبل داوطلب وکالت با میانگین سی درصد قبول می کرد دادش در آمده و مدیر آن گفته که امسال با این قانون گذاری بدوم حکمت و مصلحت با نفرات صفر درصد در ۴ درس .و چه بسا درصد ناچیز در بقیه دروس طرف قبولی طرح ترازبندی خواهد شد .فقط افسوس و تاسف بر قانون نویس غیر حکیم …

  8. مجلس باید به قول حضرت امام عصاره فضایل همه ملت باشه
    چرا نیست و چرا تصمیمهاش عجولانه است من که نمیدانم.
    مشکلات و گرفتاریهای تورمی و اقتصادی ماهها و سالهاس گریبان مردم رو گرفته آقایان فقط به آزمون و تراز و نمره و معدل چسبیدند. خسته شدیم از بس شنیدیم آزمون کانون، مرکز، سردفتری، تراز، معدل، تسهیل، استفساریه.
    متاسفانه هنوز تعداد زیادی از نمایندگان نمیدونن دعوا سر آزمون مرکز وکلاس یا کانون وکلا. به گمان من هنوز فرق اینها رو آقایون نمیدونن.

  9. خدایا این مجلس جز بدبختی چیزی برای این مملکت نداره
    وقتی این آقا میگه از ۸ تا درس ۴تا رو صفر بزنن وکالت قبول میشن یعنی چی
    نکنید
    نکن حسن
    خطرناکه حسن
    مجلس محترم دارید چیکار میکنید
    با ۱۷۶ رای موافق
    وامصیبتا

  10. همین که بر خلاف اصول علمی و اخلاقی وکالت رو کسب و کار و وکیل رو کاسب اعلام کردید نشان از کار غیر کارشناسی می باشد، حال با یک بله خشک و خالی، نظر خود را بدون استدلال تحمیل می کنید.
    آن زمان که همه اساتید مطرح حقوق نسبت به این طرح هشدار دادند چرا ذره ای احتمال ندادید شما اشتباه می کنید. ما علم حقوق را از این بزرگواران یاد گرفته ایم و خیلی از آن ها بازنشست شده اند و ذینفع نیستند، چرا فکر می کنید همه آن ها اشتباه می کنند یا با هم تبانی کرده اند و برای نظر نخبه ها و دکترین های حقوق ارزش و احترام قائل نیستید .!!!
    پیشنهاد بنده این است که لا اقل برای حمایت و راهنمایی مردم، کانون های وکلا تابلوی مخصوصی برای یک درصد برتر و یا افرادی که در امتحان مستقلی قبول می شوند، به عنوان وکیل متخصص در نظر بگیرند و همانطور که پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص از هم جدا هستند و مردم می توانند تشخیص بدهند که سلامت و جان خود را به کدام بسپارند، این مساله را برای وکالت هم در نظر بگیرند و مردم بتوانند تشخیص بدهند که جان، مال و آبروی خود را به دست چه کسی بسپارند. چرا که در حال حاضر هم همه وکلا و قضات صلاحیت کامل ندارند، حال که ورودی چند برابر سست شده و صلاحیت کمتر احراز می شود، به شدت به این مساله احتیاج داریم.

  11. جناب سیاوش هوشیار وسایر عوامل پایگاه خبری اختبار صریحا عرض می‌شود در انعکاس اخبار مشی بی طرفی پیشه کنید و از انتشار نظرات حاوی اهانت به مجلس انقلابی خودداری کنید

  12. مجلس وپارلمان پایه واساس تقنین وقوانین هرکشوری است در هیچ یک از ممالک جهان حتی عقب مانده ترین شان اعتبار پارلمان را خدشه دار نمی‌کنند. چگونه است افرادی بدین سهولت (همچون پایگاه خبری اختبار باگذاشتن چنین کامنتی)بخود اجازه توهین و تشویش اذهان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا