موافقت رئیس قوه قضاییه با اضافه شدن درس حقوق اساسی به آزمون مرکز وکلای این قوه

پایگاه خبری اختبار- با اصلاح ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، درس حقوق اساسی به منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اضافه شد.

به گزارش اختبار، در اردیبهشت ماه سال جاری علی بهادری جهرمی رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با انتشار پستی در حساب توییتر شخصی خود از اضافه شدن درس حقوق اساسی به مواد امتحانی آزمون این مرکز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی در این توییت ضمن توصیه به داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ برای مطالعه متن قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان، از انتشار اخبار تکمیلی در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد.

اینک خبرگزاری فارس تصویری از اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی را منتشر کرده است که به تصویب رییس قوه قضاییه رسیده و بر اساس آن، منابع آزمون مرکز وکلای این قوه از این قرار است: متون فقه در حد تحریرالوسیله، آیین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی و امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، حقوق ثبت و حقوق اساسی.

زمان برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون سال ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه، اواخر شهریور یا  اوایل مهرماه سال جاری تعیین شده است. البته شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا ممکن است بر زمان برگزاری این آزمون اثر بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. به نظرم خیلی وقت پیش باید این قانون به منابع ازمونی اضافه میشد .
    البته برخی قوانین که واقعا قابل اجرا یا به درد بخور نیست باید حذف بشه
    مثل بخشی از قوانین موجر و مستاجر یا قانون تشکیلات دادگاه عمومی و انقلاب که تقریبا تمامی مواردش منسوخ شده یا قوانین مربوط به برات یا شرکتهای مختلط سهامی و غیرسهامی یا بخش زیادی از قانون قانون مدنی و… که بیشتر انها امروز قابلیت اجرا ندارند و فقط ذهن دانشجویان را بیهوده پر میکنند .
    البته جای خالی بسیاری از قوانین روز خالی هست .
    حتی قانون مربوط به بانکداری هم باید اضافه بشه البته به شرط حذف قوانین زاید .

    البته تمامی اینها باید با در نظر گرفتن اصل کیفیت صورت بگیره ….

  2. سلام خانم زنده دل
    دوره پیش مباحث متون فقه مشخص کرده بودن که از ۴ مبحث اقرار وکالت وقضا وشهادت سوال مطرح میشه براتون امکان داره برای ازمون امسال یه تحقیقی در این مورد بفرمایید از مرکز وکلا؟ سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا