مصوبه اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان

تصویبنامه شماره ۸۱۸۴۳/ت۶۰۱۵۱ مورخ ۱۴۰۱/۵/۱۵ هیئت وزیران

مصوبه اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان

وزارت آموزش و پرورش- سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران در جلسه ۹/۵/۱۴۰۱ به پیشنهاد شماره ۷۳۱۷۵/۴۸۶۴۵ مورخ ۳/۵/۱۴۰۱ معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان موضوع تصویبنامه شماره ۵۹۴۲۶/ت۵۹۷۹۴هـ مورخ ۱۲/۴/۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۳- مشمولان این آیین‌نامه عبارتند از معلمان موضوع جزء (۱) ماده (۲)، اشخاص موضوع تبصره ماده (۴) قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان.

۲- تبصره (۳) ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود.

تبصره ۳- اشخاصی که هم‌اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و ترتبیت رسمی عمومی بر عهده ندارند، از قبیل کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاه‌های اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن)، کارکنان مأمور به مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونینی که معلم بوده و از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌نمایند) و افراد انتقالی به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند.

۳- متن زیر به عنوان تبصره (۴) به ماده (۳) اصلاح می‌شود:

تبصره ۴- اجرای رتبه‌بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود.

۴- در جدول شماره (۳) ذیل تبصره (۲) ماده (۴)، در ستون مربوط به شایستگی‌های حرفه‌ای، امتیاز مربوط به آموزشیار معلم به رقم (۱۲۰) و امتیاز مربوط به مربی معلم به رقم (۱۳۰) اصلاح می‌شود.

۵- در تبصره (۴) ماده (۴)، بعد از عبارت “قانونی هستند.” عبارت “مراجع مزبور مکلفند ظرف مهلت بیست روز تقویمی پاسخ لازم را ارسال نمایند. در غیر اینصورت هیئت های ممیزه از طرق قانونی، مجاز به ارزیابی خواهند بود.” الحاق و تبصره (۵) ماده یاد شده حذف می‌شود.

۶- ماده (۶) حذف و عنوان مواد بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

۷- در بند (۱) ماده (۹)، عبارت “طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی” به عبارت “آیین‌نامه” اصلاح و در بند (۳) ماده یادشده، بعد از عبارت “اعضای هیئت ممیزه” عبارت “مشمول قانون” الحاق می‌شود.

۸- در ماده (۱۱)، عبارت “و در صورتی که منجر به محکومیت فرد شود، متخلف علاوه بر مجازات انتظامی، از دریافت فوق‌العاده رتبه‌بندی در همان دوره ارزیابی محروم خواهد شد” حذف می‌شود.

۹- در ماده (۲۱)، عبارت “مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمین” به عبارت “رسته آموزشی و فرهنگی (مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمین)” اصلاح می‌شود.

۱۰- در ماده (۲۴)، عبارت “و متخلف علاوه بر مجازات انتظامی، از دریافت فوق‌العاده رتبه‌بندی تا دو دوره محروم خواهد شد.” حذف می‌شود.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا