مصوبات ششمین جلسه ستاد ملی بیماری کرونا

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال ۱۳۹۸

تعویق برگزاری آزمون های کارشناس ارشد و دکتری ۱۳۹۹

پایگاه خبری اختبار- دکتر نمکی وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی کرونای کشور مصوبات ششمین جلسه این ستاد را تشریح کرد.

وزیر بهداشت در این نشست خبری از تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاه های کشور تا پایان سال ۱۳۹۸ خبر داد و در عین حال هشدار داد که دانشجویان و خانواده ها از این تعطیلات برای مسافرت استفاده نکنند و حتما در خانه بمانند.

وی همچنین اعلام کرد برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ دانشگاه ها نیز به تعویق افتاده است، زمان آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ دانشگاه ها که بر اساس برنامه اعلام شده قرار بود در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود یک بار به علت همزمانی با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعویق افتاده بود و قرار بود در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شود.

همچنین آزمون دکتری ۹۹ که بر اساس اعلام اولیه قرار بود روز جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شود، پیش از این یک بار بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به تعویق افتاده بود و روز پنج شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ به عنوان زمان برگزاری آزمون اعلام شده بود.

بر اساس اعلام جدید وزارت بهداشت، هر دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ تا زمانی که بعدا اعلام خواهد شد به تعویق افتاده اند و به محض انتشار اخباری در این زمینه از طریق پایگاه خبری اختبار به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

سازمان سنجش آموزش کشور تا زمان تنظیم این خبر، توضیحی در مورد زمان برگزاری احتمالی آزمون های به تعویق افتاده منتشر نکرده است، با این حال با توجه به گمانه زنی ها در مورد ادامه مبارزه با شیوع بیماری کرونا در بهار سال آینده، انتظار می رود زمان برگزاری آزمون ها در تابستان ۱۳۹۹ باشد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا