مصوبات بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری اسکودا

مصوبات بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

یکسان سازی رویه کانون ها در بومی گزینی، مدرک تحصیلی داوطلبان آزمون وکالت و انتقال زوجین و فرزندان بررسی شد

پایگاه خبری اختبار- بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون البرز در روزهای نوزدهم و بیستم آبان ماه در کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از اسکودا، در نشست اختصاصی این همایش، که بعدازظهر روز چهارشنبه نوزدهم آبان آغاز شد، یکسان سازی رویه کانون ها در امور جاریه (بومی گزینی، مدرک تحصیلی داوطلبان آزمون وکالت و انتقال زوجین و فرزندان) نیز بررسی گردید و که در نهایت پیشنهاد شد این موضوع از دستور خارج شود و به کارگروه مربوطه جهت بررسی ارجاع گردد.

صورتجلسه و مصوبات این نشست به شرح ذیل می باشد:

بدواً نسبت به انتخاب رییس جلسه و نظار و منشی اقدام شد. به روال معمول از ریاست کانون میزبان دعوت شد که ریاست جلسه را بعهده گیرند که مورد پذیرش واقع شد. لذا آقای جعفر رضازاده –رییس کانون میزبان- به عنوان رییس جلسه انتخاب و مورد تأیید حضار قرار گرفت.

سپس در مورد انتخاب دو نفر ناظر و یک نفر منشی رای گیری شد که در نتیجه آقایان رضایی و کمیلی به عنوان ناظر و آقای طالع به عنوان منشی انتخاب شدند.

بند اول دستور جلسه– نطق های پیش از دستور جمعا به مدت ۱۵ دقیقه برای سه نفر

مقرر شد این اقدام به صورت آزمایشی در این همایش انجام شود با تاکید بر این که هر نفر پنج دقیقه و در حیطه امور صنفی طرح موضوع نماید. آقایان رحمانی درمورد حق عضویت پرداختی به قوه قضاییه، سرداری در مورد لایحه جامع وکالت و زرعی در مورد تشکیل اتحادیه وکلا مستقل از اتحادیه کانون های وکلا به طرح موضوعات مورد نظر پرداختند.

بند دوم دستورجلسه- عضویت کانون های یزد و ایلام در اسکودا

الف- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون یزد به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رای گذاشته شد که در نهایت عضویت کانون یزد به عنوان بیست و چهارمین عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به اتفاق آراء تصویب شد.

ب- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون ایلام به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رای گذاشته شد که در نهایت عضویت کانون ایلام به عنوان بیست و پنجمین عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به اتفاق آراء تصویب شد.

بند سوم دستورجلسه – بررسی لایحه جامع وکالت و مسائل مربوط به آن

بدواً ریاست اتحادیه توضیحاتی در مورد لایحه جامع و متون تهیه شده توسط مرکز پژوهش های مجلس و  کارگروه مشترک وکلا و دولت و قوه قضاییه ارائه نمود و اضافه کرد که جدول تطبیقی این متون تهیه و در اختیار حضار قرار گرفته است. همچنین درخصوص موارد اختلاف که مورد نظر و تایید کانون های وکلا و اتحادیه نیست توضیحاتی ارائه شد.

سپس دکتر مالکی به عنوان یکی از افرادی که در تهیه متن پیشهادی کارگروه وکلا و همچنین در تعامل بانهادهای ذی ربط درمورد لایحه جامع وکالت تلاش کرده ، توضیحاتی در مورد روند کار و پیشرفت متون و نکات و موارد مورد تاکید جهت بررسی های بعدی ارائه داد  و از حضار درخواست کرد که متون ارائه شده و جدول تطبیقی را با دقت مطالعه نموده و اظهار نظر کنند تا در جلسات بعد مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر مالکی ضمن توضیحات مبسوط خود اضافه کرد ما نظارت را می پذیریم اما دخالت را نه و آنچه در متون دیگر لایحه جامع وکالت دیده می شود، نظارت را با دخالت ترکیب نموده است.

بند چهارم- حق الوکاله وکالت های تسخیری و معاضدتی

در این مورد جناب آقای کشاورز فرمودند کانون مرکز پیگیری هایی دراین خصوص انجام داده اند. جنابان آقایان سپهری از کانون کرمانشاه در مورد پیگیری های مکرر کانون کرمانشاه توضیحاتی ارائه کردند. همچنین جناب آقای آل محمد از کانون خوزستان و سرکارخانم دکتر داوودی و جناب آقای سردار زاده از کانون مرکز در این مورد مسائلی را مطرح نمودند در پایان جناب آقای دکتر حسین آبادی از کانون مرکز در خصوص ملاقات و مکاتباتی که تا کنون انجام شده است اعلاماتی داشتند در نهایت مقرر شد کانون ها سوابق و اطلاعات عملکرد وکلای عضو را دراین مورد به کانون مرکز و اتحادیه ارسال نمایند تا پیگیری شود همچنین مذاکرات لازم برای پیش بینی در بودجه سنوات آتی از سوی کانون مرکز و اتحادیه انجام شود.

بند پنجم– مؤسسات حقوقی متشکل از افراد غیر وکیل

در این خصوص دکتر حسین آبادی اعلام داشتند اقدامات زیادی صورت پذیرفته از جمله ملاقات با مسولین مربوطه در قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و… هم چنین دکتر آذربایجانی و آقای طالع از کانون مرکز و دکتر لطفی از کانون اردبیل و آقایان رستمی از البرز، دکتر فرهمندیان از بوشهر و آقای جندقی از کانون مرکز به بیان ایراداتی پرداختند در نهایت مقرر شد اقدامات انجام شده در کانون مرکز، اتحادیه و سایر کانونها با هماهنگی یکدیگر تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

بند ششم– بررسی یکسان سازی رویه کانون ها در امور جاریه (بومی گزینی، مدرک تحصیلی داوطلبان آزمون وکالت – انتقال زوجین و فرزندان)

در مورد این دستور ابتدا بهمن کشاورز ابراز داشت برخی اقدامات در کانون ها جاری است. همچنین آقایان جندقی از مرکز سراج از البرز، کیانی از چهارمحال و بختیاری، شجاع پوریان از خوزستان، رضایی از لرستان، فرهمند از بوشهر به عنوان موافق و مخالف به بیان توضیحاتی پرداختند که در نهایت پیشنهاد شد این موضوع از دستور خارج شود و به کارگروه مربوطه جهت بررسی ارجاع گردد و با اکثریت تصویب شد که جهت بررسی به شورای اجرایی ارجاع گردد.

بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای البرز قرائت شد و مورد تصویب قرار گرفت. جلسه در ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه به پایان رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. یه روز تصمیم میگرن ادبیات به ما یاد بدن ، فرداش میگن زبان، چرا : چون تویه دانشگاه یاد نگرفتیم!!! پس چطوریه که اون معدل دانشگاه میخواد تاثیر داشته باشه در قبولی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی بگم شاید  تاثیر داره!!!!!!!!!!!!! والا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. تاثیر معدل در ازمون وکالت ظلمی است نابخشودنی . امتحانات باید سراسری نهایی و عینی یعنی تستی برگزار شود تا میزان علم دانشجو مورد سنجش قرار گیرد نه اینکه برای دانشگاههای درجه یک ضریب معدل موثر بیشتری قرار دهند و دانشجویان  سایر دانشگاهها ضریب معدل موثر کمتری داشته باشند . متاسفانه در ازمون کارشناسی ارشد و دکتری هم این رویه غلط اعمال میشود که باید با شکایت در دیوان عدالت اداری مصوبات سازمان سنجش ابطال شود. 

     

    1. احسنت، واقعا معنی ندارد که کسی کسی به خاطر معدلش از امتیاز  خاصی بهره مند شود، اگرکسی که معدل بالا باشد وسوادش هم به نسبت معدل بالا باشد توان قبولی در وکالت یا هر ازمون دیگری را دارد و نیازی نیست شما با این مصوبات حق افراد زیادی را پای مال کنید

       

  3. در حال حاضر از نظر شکلی کاملا مشخص است 

    مدرک تحصیلی :زیر نظر علوم و تحقیقات مورد تایید است .

    بومی گزینی  :عدالت اقتضا میکند یا عام شود به این موضوع  موقوف شود نه اینکه فقط تعدادی از  استان ها بومی گزینی شود و تعدادی آزاد باشد که امسال حق بومی های کرمان حسابی ضایع شد .

    و اما انتقال زوجین و فرزندان این مورد جز تصمیمات  کانون بصورت مستقل محسوب میشود که مسوولین محترم خودشون تصمیم بگیرند هر چند هم گزینه بومی جز تصمیمات مستقل خودشان میباشد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا