مشمولان برای ثبت اجازه خروج به پلیس مهاجرت مراجعه نکنند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا:

مشمولان دارای گذرنامه برای ثبت اجازه خروج خود به پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه نکنند

همچنان خروج زائران عتبات عالیات بصورت انفرادی ممنوع است

مشمولان برای ثبت اجازه خروج به پلیس گذرنامه مراجعه نکنند

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان وظیفه عمومی و این پلیس، گفت: از این پس، دیگر لازم نیست مشمولان دارای گذرنامه برای ثبت اجازه خروج خود به پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنند.
سرهنگ ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به هماهنگی های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا و پلیس مهاجرت و گذرنامه اشاره کرد و اظهار داشت: از این پس، دیگر لازم نیست مشمولانی که دارای گذرنامه هستند و اجازه خروج خود را از نظام وظیفه دریافت می کنند، برای درج و ثبت آن در سیستم به پلیس گذرنامه و مهاجرت مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: پیش از این، مشمولان دارای گذرنامه برای خروج از کشور باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه، اجازه خروج دریافت می کردند و پس از صدور با مراجعه به مدیریت گذرنامه استان ها، مجوز خود را در سیستم ثبت نموده و در نهایت می توانستند به مرزها رفته و از کشور خارج شوند، اما با تمهیدات صورت گرفته و ارتباطات سیستمی که بین سازمان نظام وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه برقرار شده، دیگر لازم نیست مشمولان برای درج اجازه خروج خود، به پلیس گذرنامه مراجعه نمایند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید کرد: مشمولان دارای گذرنامه پس از دریافت اجازه خروج، می توانند ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به مرزها مراجعه کرده و از آنجایی که اطلاعات لازم برای خروج آنان، بصورت سیستمی از نظام وظیفه به پلیس مهاجرت و گذرنامه و سپس از این پلیس به مرزها اعلام می شود، می توانند از کشور خارج شوند.

رضایی به مشمولانی که گذرنامه ندارند و یا تاریخ اعتبار این سند هویتی آنان به اتمام رسیده است نیز اشاره کرد و گفت: برای این افراد، فرآیند اجازه خروج مانند گذشته است، یعنی آنان ابتدا با مراجعه به سازمان نظام وظیفه اجازه خروج را دریافت کرده و سپس به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه و درخواست صدور و یا تعویض گذرنامه می کنند.

به گفته این مقام انتظامی صدور اجازه خروج از زمانی که مشمول به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه می کند، وارد سیکل اداری نظام وظیفه شده و پس از سپردن وثیقه های لازم، مجوز خروج آنها بصورت آنلاین به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شده و در نهایت پلیس گذرنامه پس از چک کردن موارد، مجوزهای خروج و اطلاعات افراد را به مرزها اعلام می کند.

 

ممنوعیت خروج زائران انفرادی با توجه به اوضاع عراق

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر و با توجه به اوضاع نابسامان عراق، همچنان خروج زائران عتبات عالیات بصورت انفرادی ممنوع است، گفت: خروج زائران ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت بدون هیچ گونه ممنوعیتی ادامه دارد.

وی به ورود و خروج اتباع عراقی به کشور نیز اشاره کرد و گفت: این اتباع اگر بصورت قانونی و از طریق نمایندگی ایران در عراق، روادید دریافت کرده باشند می توانند وارد کشور شوند و پس از پایان مهلت اقامت خود باید از کشور خارج شوند؛ برخورد با ورود غیر مجازبه کشور  نیز به قوت خود باقی است.

رضایی تاکید کرد: گرچه اوضاع امنیتی در عراق نابسامان است اما به دلیل امنیت بالای مرزهای ما، تغییری در برنامه ها و تمهیدات پلیس جمهوری اسلامی ایران پیش نیامده است.

 

بازگشت زائران ایرانی از سامرا، با تلاش ارتش عراق

یئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز از بازگشت زائران ایرانی که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند  خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار  و تلاش ارتش عراق،  این افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا