مسابقه حقوقی پیامکی پایگاه خبری اختبار – شماره سه

یادبود شهید مدافع طبیعت البرز زارعی

پایگاه خبری اختبار- در ادامه برگزاری مسابقه حقوقی پیامکی، سومین دور مسابقه را به جهت تقارن با نخستین سالگرد شهادت قهرمانانه شهید مدافع طبیعت البرز زارعی به یاد او برگزار خواهیم کرد.

شهید زارعی پروانه وار مغروق عشق به زیست بوم میهن عزیزمان، در نبردی قهرمانانه برای پاسداری از زاگرس سرافراز، سوخت تا داستان این عاشقی افسانه دوران شود.

پرسش مسابقه حقوقی شماره سه

(الف)، (ب) و (ج) مشترکا تصمیم به سرقت از جواهرفروشی می گیرند، (الف) و (ب) برای سرقت وارد جواهرفروشی می شوند و (ج) داخل خودرو در خیابان نگهبانی می دهد، (الف) و (ب) پس از اینکه کیف حاوی جواهرات مسروقه را در خودرو قرار می دهند، دستگیر می شوند و (ج) به همراه جواهرات مسروقه فرار می کند.

به نظر شما کدام گزینه صحیح تر است:

۱۱) دادگاه حکم به رد جواهرات مسروقه متساویا توسط (الف) و (ب) می دهد.

۱۲) دادگاه حکم به رد جواهرات مسروقه توسط (ج) می دهد.

۱۳) دادگاه حکم به رد جواهرات مسروقه متساویا توسط هر سه نفر می دهد.

۱۴) دادگاه حکم به رد جواهرات مسروقه متضامنا توسط هر سه نفر می دهد.

شهید مدافع طبیعت البرز زارعی

البرزِ زاگرس

شهید البرز زارعی مقدم کوهسرک (۱۳۶۱ – ۳۰ خرداد ۱۳۹۹) از کوه‌نوردان انجمن کوه‌نوردی زاگرس و از اعضای فعال تشکل زیست‌محیطی سبزگامان کهگیلویه و بویراحمد بود.

شهید زارعی از نیروی‌های داوطلب بسیار فعال در مهار آتش‌سوزی‌ها در کوه‌های زاگرس بود. سرانجام در ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ هنگام خاموش کردن آتش دچار سوختگی شدید شد.

مزار شهید مدافع طبیعت البرز زارعی
مزار شهید مدافع طبیعت البرز زارعی

تلاش کادر درمان برای نجات او موثر واقع نشد و نهایتا بر اثر آسیب‌های وارد شده در هنگام اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های دیل گچساران، عصر روز جمعه ۳۰ خرداد بعد از ۱۸ روز بستری بودن در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان جان باخت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد حادثهٔ منجر به شهادت البرز زارعی گفت: “او به همراه سه نفر دیگر در حال خاموش کردن آتش جنگل‌های منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ روستای دیل بوده که در محاصرهٔ آتش قرار می‌گیرند، به صخره‌ای پناه می‌برند که سه نفر از صخره بالا می‌روند و نفر چهارمی که البرز بود به علت سقوط، از ناحیهٔ کمر آسیب دیده و چون امکان فرار مجدد را نداشته در میان علف‌های در حال سوختن قرار می‌گیرد و این مسئله منجر به سوختگی شدید او می‌شود. بلافاصله پس از دریافت گزارش این حادثه از طرف چند امدادگر حاضر در محل، بالگرد برای انتقال او درخواست شد اما به دلیل ناتوانی بالگرد برای نشستن در محل حادثه، با آمبولانس به بیمارستان اعزام می‌شود.”

پیکر شهید البرز زارعی ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ در میان بدرقه مردم و مسوولان در بهشت زهرای گچساران به خاک سپرده شد.

 

برای شرکت در مسابقه حقوقی پیامکی به این موارد توجه کنید:

  • برای شرکت در مسابقه حقوقی پیامکی، فقط عدد دورقمی گزینه صحیح را به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۰۰۹۹۰۰۰ پیامک کنید.
  • مهلت شرکت در مسابقه پیامکی شماره دو تا ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ می باشد. (مهلت مجدد شرکت در مسابقه تا ساعت ۱۸ چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ می باشد)
  • دقت کنید که شماره گزینه ها دو رقمی و از گزینه یک تا چهار به ترتیب ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ هستند.
  • به قید قرعه به ۱۰۰ نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده باشند، کوپن ۵۰ هزار تومانی خرید کتاب از کتابفروشی حقوقی دادبازار (با اعتبار ۳ ماهه) تقدیم خواهد شد.
  • این مسابقه تبلیغاتی نیست و پایگاه خبری اختبار مستقیما با همکاری کتابفروشی حقوقی دادبازار برگزار کننده و متعهد جوایز این مسابقه است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. روان این انسان فداکار و شریف شاد
    سوالات ترکیبی و مفهومی خوبه.اما ای کاش عدالت در آزمون وکالت بویژه در طرح سوالات نسبی و تابع زمان نبود. از سال ۱۳۷۲ که اولین آزمون وکالت برگزار شد تا سال ۱۳۸۹ سوالات صرفا از نص مواد و بسیار ساده طرح میشد و خیلی از افراد از این شرایط عالی و مناسب استفاده کردن و قبول شدن، از سال ۱۳۸۹ تا الان هر سال سوالات تلفیقی، ترکیبی! پیچیده، مفهوی و اختلافی تر شد!!! حالا همون افراد که با اون نوع سوال ساده قبول شدن و پروانه گرفتن داوطلبان جدید رو بیسواد میدونن. خوبه اگر این افراد که ادعای سواد و دانش فراوان دارن در آزمونهای حال حاضر وکالت شرکت کنن تا محکی بخورن از لحاظ سواد
    خوش یود گر محک تجربه آید به میان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا