مراسم تودیع و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف برگزار شد

رئیس سابق شوراهای حل اختلاف:

در طول عمرم یک پرونده را هم ورق نزدم

پایگاه خبری اختبار- مراسم تودیع حجت‌الاسلام احمدی میانجی و معارفه حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری روز گذشته (۲۳ تیرماه) برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام احمدی میانجی، رئیس پیشین شوراهای حل اختلاف کشور گفت: بعد از ۱۰ سال برای بار دوم از ریاست قوه قضائیه تشکر کردم و چند بار شفاهاً خواستم که هم سنم بالا رفته و هم دیگر بس است و به جای ما جوان‌ترها بیایند و از ایشان ممنونم که بعد از تقاضای شفاهی و کتبی استعفای مرا پذیرفت.

وی افزود: زمانی که به من خبر دادند که آقای مظفری انتخاب شده است آرامش روحی بسیار خوبی به من دست داد. هم اینکه این مسؤلیت به گردن آقای مظفری گذاشته شد که شایسته و خوب است و هم اینکه مثل من نیست که حتی یک پرونده را در طول عمرم ورق نزدم. ایشان هم کار را بلد است و هم جوان‌تر است.

احمدی میانجی گفت: از اینکه نتوانستم در تلاش‌هایم مشکلات شورای حل اختلاف را از نظر پرسنلی و مالی حل کنم عذرخواهی می‌کنم. کارکنان شوراهای حل اختلاف افراد مخلصی هستند که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند.

وی افزود: در سال ۹۷، ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده که از این تعداد ۲۰۴ هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفت و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده نیز با صلح و سازش مختومه شد و از ارسال آنها به دادگستری جلوگیری شد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. آقای احمدی میانجی را از زمانیکه در انتخاب قضات و در واحد تایید صلاحیت قضات بودم می‌شناختیم.ایشان هیچ دلسوزی برای جوانان آنگونه که شعار می دهند نداشتن…هیات های مختلفی برای تایید صلاحیت قضات تشکیل میشد.در سایر هیاتها جوانانی که بعد از پشت سر گذاشتن ۱۴مرحله با موفقیت به اختبار می رسیدن اصل بر قبولی آنها بود و ۹۹درصد تایید می شدند…اما بدشانس کسی بود که به هیات آقای میانجی برخورد می کرد…در بهترین حالت یک درصد پذیرفته میشدن و در ۹۹درصد همین آقا اعتمادی به جوانان این مرزبوم نداشت و رد می کردن…الان برای ما از دلسوزی و جوانان حرف می زدن…هیچ مشکلی از مشکلات کادر شوراها را حل نکردن و ملت هم دلخوشی در زمان زمام داری ایشان ندارند… درود بر آقای رئیسی که تغییر از ایشان شروع کردند…

  2. پس به این اقا باید گفت چطور به کاری که اشرافیت نداشتید تن دادید؟ من به عنوان یک وکیل میگویم که در طول رسیدگی های شوراها نه تنها باری از دوش دادگاهها برداشته نشده بلکه با خرابکاری و بی تجربگی ، کلی هم به مشکلات مردم و محاکم افزوده شده است……. به قول دوستمون باید واقعا نشست و به حال این مملکت که امورش سلیقه ای شده گریست

    1. سلام همکارعزیز، این بی انصافی است که این کار خوب قوه قضائیه، (تشکیل شوراها) را نادیده بگیریم، بنظر بنده خیلی هم مؤثربوده و برای مردم هم دست آورد داشته. اگر بخواهند با فساد موجود مبارزه کنند، باید نظارت بر اعمال همه خدمتگزاران از رهبر تا پائین، درزمان مسئولیتشان اعمال شود، نه اینکه وقتی دستشان کوتاه شد، که این معضل کل جامعه ایران است … حالا خدا کنه که آقای رئیسی به دنبال اصلاح باشد، نه دادن شعار.

  3. همیشه دلم میگرفت که چرا کارمندان شورای حل اختلاف کارشون رو درست انجام نمیدن الان پاسخ تمام سوالاتم رو گرفتم
    متاسفم اول خودم دوم برای جوانان کشورم و سوم مردم کشورم که پروندشون تو شورا رسیدگی میشه

  4. باید به این نظام حقوقی افتخار کرد که رییس شوراهای حل اختلافش با چنین سابقه درخشانی در رسیدگی به پرونده ها متخصص شناخته شده و منصوب گردیده.

    باید گریست و گریست و گریست و……….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا