مراسم بزرگداشت استاد کاتوزیان در کرج برگزار شد

با حضور رییس کل دادگستری استان البرز، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، رییس و وکلای کانون وکلای دادگستری استان البرز و اساتید و انشجویان حقوق و سایر ارادتمندان

مراسم بزرگداشت استاد کاتوزیان در کرج برگزار شد

مراسم بزرگداشت دکتر ناصر کاتوزیان استاد ممتاز حقوق ایران با حضور رییس کل دادگستری استان البرز، نمایندگان مردم کرج در مجلس، رییس کانون وکلای دادگستری استان البرز و اساتید دانشگاه و جمعی از وکلای استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هما داوودی رییس کانون وکلای دادگستری البرز در این مراسم با بیان این که دکتر کاتوزیان اولین دانشجوی موفق به اخذ دکترای حقوق از دانشگاه تهران بود، اظهار کرد: کارنامه علمی درخشان این استاد نمونه با کتاب‌ها و تالیفات متعدد، تسلط بر زبان‌های مختلف و آگاهی از مبانی فقهی و علوم روز موجب شد تا این شخصیت برجسته جایگاه ویژه‌ای در بین فعالان حقوقی کشور پیدا کند.

هما داوودی تالیف ۴۲ کتاب و بیش از ۴۰۰ مقاله حقوقی توسط این استاد فرزانه را یک گنجینه گران بها برای جامعه حقوقی کشور برشمرد و تصریح کرد: ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فرد و مردم داری در کنار تحصیلات عالیه علمی این استاد فرهیخته باعث شد که به ایشان لقب پدر علم حقوق ایران اعطا شود.

وی ادامه داد: این شخصیت برجسته با تلاش‌های فراوان توانست دانشکده و جامعه حقوق را از سنتی به نوین تبدیل کرده و قانون را با حقوق نوین پیوند دهد.

داوودی در پایان سخنان خود ضایعه از دست دادن استاد کاتوزیان را برای جامعه حقوقی جبران ناپذیر دانست و گفت: امیدوارم شاگردان و دانشجویان رشته حقوق راه روشن این استاد گرانقدر را در پیش بگیرند و در جهت برقراری هرچه بیشتر عدالت تلاش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا