محکومیت بدوی استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی به ۷ سال حبس

پایگاه خبری اختبار- دکتر رضا اسلامی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، به هفت سال حبس غیرقطعی محکوم شد.

به گزارش اختبار، دکتر علی‌اکبر گرجی، معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور، با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

طبق گفتگویی که با وکیل همکار عزیزمان استاد رضا اسلامی، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، داشتم، ایشان به هفت سال حبس، محرومیت از تدریس و ممنوع الخروجی محکوم شده است.

اصل شفافیت ایجاب می کند احکام دادگاه های انقلاب نیز همانند دیگر محاکم عیناً در اختیار اصحاب دعوی قرار گیرد و امکان انتشار آن در فضای عمومی فراهم شود تا مورد بررسی و ارزیابی جامعه و حقوقدان ها قرار گیرد.

رئیس محترم قوه قضائیه عنایت داشته باشند که تا زمانی که چنین احکامی علیه اساتید، منتقدان و مخالفان صادر می شود و حتی، از انتشار احکام صادره نیز ممانعت می شود، تمام تلاش ها و اقدامات شهروندمدار ایشان فاقد اثرگذاری لازم خواهد بود. این رویه ها به تدریج پرسش ها و ابهامات متعددی را در افکار عمومی ایجاد خواهد کرد که ماحصل آن زیر سوال رفتن تمام کوشش های خیرخواهانه است.

‌اقتضای جمهوریت نظام این است که روند مدارا با دگراندیشان و منتقدان نظام به اصل لایتغیر تبدیل شود و زین پس هیچ شهروندی به خاطر سبک زندگی متفاوت و اندیشه ها و بیانات مخالف، به محکمه فراخوانده نشود. چگونه می توان جمهور مردم را حاکم دانست، اما شهروندان را به اتهام تضعیف نظام و تبلیغ علیه نظام و….به تیغ محکمه سپرد؟
تدریس مباحث مربوط به حاکمیت قانون در هیچ کجای دنیا نمی تواند از مصادیق نفوذ یا همکاری با دول متخاصم باشد‌. گرفتن حق التدریس از موسسه برگزارکننده کارگاه نیز یک امر عرفی و جاافتاده است و تحقیق پیرامون منشا آن هم از وظایف مدرس نیست.
امید می رود، قضات محترم دادگاه تجدید نظر، ضمن وفاداری کامل به اصل استقلال قاضی از ضابط، در حکم سنگین صادره بازنگری لازم را به عمل آورند.

رسیدگی به پرونده رضا اسلامی که از اردیبهشت سال جاری در بازداشت به سر می‌برد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی انجام شد. اتهام او «همکاری با دولت متخاصم» (امریکا) اعلام شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا