محمد مصدق: بعد از تایید شورای نگهبان، همه باید به استفساریه قانون تسهیل تمکین کنند

پایگاه خبری اختبار- معاون اول قوه قضاییه از تمکین این قوه در برابر قانون و نظر مجلس درباره معیار پذیرش داوطلبان آزمون وکالت پس از تایید شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه اولین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های مربوط به ابهام ماده ۵ قانون تسهیل گفت: مجلس اگر قانون ابهامی دارد تفسیر می‌کند و شورای نگهبان هم آن را تایید می‌کند و برای همه لازم الاتباع است و کسی حق ندارد که تمکین نکند.

مصدق تصریح کرد: من روز گذشته دیدم خانم مجری تاکید می‌کند که «حالا از این به بعد اگر تمکین نکردند چه؟» اصلا موضوع بدین نحوه نیست که کسی تمکین کند؛ یک ابهامی وجود داشته و مجلس آن ابهام را برطرف می کند و شورای نگهبان تایید می‌کند و بعد از تایید، همه، از جمله قوه قضاییه، باید تمکین کنند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی‌ست گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مورد طرح دو فوریتی قانون استفساریه مواد سه و چهار و پنج قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار امروز در صحن علنی مجلس بررسی شد و نهایتا با ۱۸۴ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع تصویب شد و نمایندگان «نمره تراز» را مبنای محاسبه نصاب شناور پذیرش داوطلبان آزمون‌های کارشناسی رسمی، سردفتری و وکالت دانستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. به نام حضرت حق

    واقعاً احسنت. این درست است.
    حضرت حق “مجلس شورای اسلامی” و “قوه قضاییه محترم” و “مرکز وکلای محترم قوه قضاییه” را در پناه خویش مستدام دارد.
    به این می گویند مبارزه قاطع با فساد و شکستن انحصارات مصنوعی کانون وکلای دادگستری

  2. واقعا جالب است که عده‌ای از افرادی که می‌خواهند به هر شیوه غیرمنطقی وکیل شوند و ادعای باسوادی دارند نمی‌توانند یک متن کوتاه را درست و بدون غلط بنویسند.(مانند نخستین نظرگذار زیر این خبر و بسیاری دیگر). حداقل نوشتن به زبان فارسی را درست یاد بگیرید تا این همه غلط‌های نوشتاری و دستوری و جمله‌های اشتباه در یک متن کوتاه ننویسید. واقعا وکیل هم بشوید ولی زبان پارسی مادری را با این همه غلط بگویید و بنویسید که خدا باید به داد موکل‌هایتان برسد. امیدوارم مجلس با این قانون تسهیل که هدف خوبی داشت ولی سراسر اشتباه و غیرعادی، تنظیم و تصویب و تفسیر شده است، همه جامعه را دچار مشکلات و دردسرهای زیاد نکند.

  3. از کرامات شیخ ما چه عجب
    شیره را خورد و گفت شیرین است!!
    معاون محترم قاضی القضات،اینکه فرمودید اظهر من الشمسه…مهم این بود که قبل از این داستان به حضرات روسای مرکز عتاب می‌کردید که پسر جان به امضایش پای صورتجلسه مجلس که طراز را ملاک می‌دانست عمل کند…الان که بچه های دبستانی هم می دونن باید تن به استفساریه بدهند…البته به قول حضرتعالی بعد تایید شورای نگهبان!!
    هرچند بد نیست که برای جبران مافات؛ قبل از تایید شورای محترم نگهبان در نتایج را اصلاح و اعلام کنند!!

  4. قشنگ عین امریکا شد شاهده موسسات حقوقی و شرکتا حقوقی فراوانی به زودی خواهیم شد اینطوری موسسین هم مجبورن وکلا رو بیمه کنن :) حتی لیسانسیه ها هم میتونن به عنوان کارشناس استخدام در موسسات شن و… تا حدودیم وکلا امنیت جانی دارن چون کناره هم کار خواهند کرد وکلاییم که نگران اجاره بودن راحتترن چون قرار نیست اجاره بدن و از همه مهمتر هرکس دنباله شاخه ای خواهد رفت برای تخصصی شدن عین پزشکی مثلا وکلا مخصوص بیمه وکلا مخصوص اراضی وکلا مخصوص قاچاق و…اتفاقا خیلی عالی میشه کاش دانشگاه ها هم عین امریکاییا شه نه فقط عناوین مثله حقوق خصوصی یا …که فقط مرور درسا لیسانسه در مقطع دکتری حتی بنظره خودم یکی از رشته ها نوپا که متاسفانه کم اهمیت شده رشته حقوق پزشکیه اگه بهش بها داده شه فوق العاده درامدزاس من بیشتر خوشحالم که سردفتری اون انحصارش شکست الا باید تلاش کرد برای الزامی شدن وکلا در دادگاه که قوه باید اجباری کنه هر شخصو و اگه کسی بضاعت مالی داشت خوده قوه تامین کنه جیبه وکیلو عین کشورا نسل یکی و بعد به روز کردنه قوانین مثلا قانون ما هنوز جرم نگاری نکرده ارز دیجیتالو یا دعاوی فایل صوتی و تصویری که راحت دیپ فیک میشن و راحت کراپ و ادیت باید بازنگری شه بخصوص که این روزا هرکی یه گوشی دستشه یه بچه هم میتونه راحت ادیت بزنه و اگه کینه ای با شخصی داشته باشه بهش تهمت بزنه و قضاتم که بیسواد متاسفانه در این امر و در اخر که رشته حقوق باید دارای ازمون ورودی شه در مقاطع لیسانس و فقط از بچه ها علوم انسانسی پذیرش منم موافق این حرکتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا