محمدرضا کامیار: احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ کم است

پایگاه خبری اختبار- عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در خرداد سال آینده خبر داد.

به گزارش اختبار، محمدرضا کامیار، عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در یک گزارش صوتی که از جلسه روز ۱۷بهمن این هیات مدیره ارائه داد گفت:دستور اول جلسه امروز، بررسی اساسنامه صندوق تعاون وکلای کانون مرکز بود اما به دلیل طرح موضوع مهم‌تر تحولات نهاد وکالت و به‌ویژه آزمون وکالت ۱۴۰۰، این دستور به جلسه آینده موکول شد.

حل‌وفصل این موضوع به نحوی که بشود در ۲۰ اسفند آزمون را برگزار کرد خیلی ضعیف است

کامیار با اشاره به چالش‌های پیش‌آمده در مسیر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: بر اساس قانون کانون‌ها مکلف هستند هر سال حداقل یک بار آزمون وکالت را برگزار کنند اما به نظر می‌رسد ۴۵ روزی که باقی مانده تا پایان سال برای برگزاری آزمون کافی نباشد و با توجه به مسائلی که بین کانون وکلا و قوه قضاییه وجود دارد، امکان حل‌وفصل این موضوع به نحوی که بشود در ۲۰ اسفند آزمون را برگزار کرد خیلی ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد زودتر از خرداد سال بعد نتوانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم

او با اشاره به سایر موانع برگزاری آزمون وکالت اظهار داشت: موضوع مهم دیگر، بحث شیوع کرونا و پیش‌بینی‌ها درمورد شدت یافتن آن است که احتمالاً باعث محدودیت اجتماعات شود. از آنجا که ماه رمضان هم از ۱۴ فروردین آغاز می‌شود به نظر می‌رسد زودتر از خرداد سال بعد نتوانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم.

متن کامل صحبت های وکیل کامیار در خصوص آزمون وکالت، آیین نامه لایحه استقلال، وضعیت کارآموزان ۹۹ را در اینجا بخوانید

گفتنی‌ست در روزهای اخیر برخی دیگر از مدیران نهاد وکالت نیز در اظهارنظرهای شخصی و غیررسمی خود، احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال جاری را ضعیف دانسته بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. از مسئولان نقاضا می شود آزمون را اوایل تیر ماه برگزار کنند تا هم کرونا فروکش کند و هم مسائل آیین نامه حل و فصل شود و هم این همه منبع اضافی که به آزموم اضافه شده (اونم دو ماه مونده به آزمون) قابلیت مطالعه داشته باشد.

  2. دوستان توجه کنید، فقط یک جهته به قبول شدن فکر نکنید، یک وکیل باید بداند که پشت پرده چه میگذرد.
    (اولا) لایحه جدید رو بخونید. اگر با این لایحه قراره وکیل بشید فقط برده خواهید بود، اگر در دادگاهی حاضر بشید باید عین بچه دبیرستانی جلوی قاضی حرف بزنید و غیر از این باشه راحت مورد تهاجم، تحکم، بی احترامی و حتی بازداشت از قاضی قرار خواهید گرفت، خیلی راحت میتونن معرفیتون کنن انتظامی وکلا و پروانه ای که اینقدر برای قبولیش زحمت کشیدین باطل بشه و عملا دفاع از موکل معنی نداره اگر قاضی خوشش نیاد! از اون گذشته در دوران کارآموزی برده خواهید بود یعنی ۶ ماه باید صبح تا شبعدازظهر برید مثل سرباز توی دادگستری ها و گزارش پرونده تهیه کنید تازه اگر ازتون خوششون بیاد تاییدتون کنند وگرنه تجدبد دوره و بعد ابطال پروانه!! .. پس لایحه رو خوب بخونید بعد قضاوت کنید. (ثانیا) ظرفیتها خیلی کم هست، بین ۱۰۰ هزار نفر شرکت کننده که هر استان نهایتا ۵۰ یا ۱۰۰ نفر ظرفیت داره، قبول شدن واقعا محاله، فکرشو بکنید اینقدر زحمت بکشید بعد رتبتون بشه ۱۱۰ و مثلا با ۱۰ اختلاف قبول نشید و عمرتون بر باد بره. ظرفیتها منطقی نیست و باید حداقل ۳ برابر بشه چون واقعا وکیل به نسبت کشورهای خارج و حتی نسبت به جغرافیا و میزان پرونده ها در ایران کمه و موجب رانت هست.
    (ثالثا) به قضات و نماینده هایی که علمشون به روز نیست و فقط تجربه دارن اونم محدود در برخی پرونده ها و موضوعات و قبلا شغل و مزایا داشتن الان راحت بدون آزمون پروانه میدن که این خودش هم موجب رانته و هم باعث پایین اومدن فضای ظرفیتی جوانها.
    لطفا دقت کنید به این نوشته ها. بچه که نیستیم که.

      1. دوستان آگاه باشید نباید اجازه بدیم استقلال کانون از بین بره . نباید اجازه بدیم وجهه نهاد وکالت تا این اندازه خدشه دار بشه . اول یاد بگیریم که از حق خودمون دفاع کنیم

  3. بهترین شیوه که استقلال نهاد وکالت هم ازبین نمیره برگزاری در اوایل تیرماه توسط خود کانون هاست زیر بار این آئین نامه و قوه رفتن مساوی با نابودی کانون وکیل کارآموز و داوطلبه.

  4. سلام وخسته نباشید کاش زودتر تکلیف مونو مشخص کنن که برگزار میشه یا نه اینقدر ما رو زجر کش نکنن

  5. دوستان یه جور میگن دو منبع سخت انگار فیزیک کوانتوم اضافه شده یکی از منابع که تحریر الوسیله اونم فقط بخش های (حدود وکالت شهادت ) که منبع حقوق ایرانم هیت و هرکس به حقوق مدنی و جزا مسلط باشه این منبع به راحتی قابل درک یکی دیگه از منابع هم حقوق اساسی که چندان سخت نیست

    1. برای امثال شما که رشته فقه هستی مشکلی نیست کمی منطقی باشید بد نیست اعتراض به شیوه غافلگیرکننده و زمان کم اعلام ۲ درس بی فایده تا آزمون بود. متاسفانه این آزمون به علت نداشتن استاندارد در هر زمینه ای بویژه مقررات تبعیض آمیزش نسبت به سایر آزمونهای مشابه مثل کنکور یا نظام مهندسی و… شده جولانگاه منفت طلبی و قیاس به نفس برای افراد!!! هرکس بر اساس سود و منفعتش میاد تفسیر میکنه
      اختبار جان منتشر کن

  6. به نظر من تصمیم درستی است… چون واقعاً با دو منبع جدید ظلم بود که زودتر از خرداد برگزار شود.

  7. اشتباه کردی باید میرفتی در ضمن اسم صحیح اینه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی، و مشاوران خانواده، قوه قضاییه موازی غیر موازی نداره که هردو وکیل میشن پایه ۲ بعد پایه ۱

  8. دوستان باید از قوه قضاییه و اسکودا شکایت کنیم. ناتوان و ضعیف در حل مشکل برگزاری آزمون هستند. چرا ما باید قربانی سیاست ها و هوس های این دو نهاد باشیم؟

  9. دلم به حال اون دوستانی میسوزه که با اونهمه بالا و پایین کردنای آزمون ۹۹ نتونستن نتیجه ای که باید رو بیارن و امید به آزمون ۴۰۰ داشتند ولی …
    این بندگان خدا ، قبول شدگان ۹۹ و داوطلبین ۴۰۰ دارن نابود میشن در حالی که آقایون در مجلس دارند طرحی تصویب میکنن که طرف با ۳۰ – ۴۰ درصد زدن درسها راحت قبول بشه ، اون بدبختی که کانون مرکز قبول شده و با رتبه ۴۷۰-۸۰ باید بزنه شهرستانای دور درحالی که سال دیگه طرف با رتبه ۱۰۰۰ هم شهر تهران قبول میشه، خدایی دارید ظلم میکنید، نکنید!

    1. دوست عزیز لطفاً بدون اطلاع از محتوای طرح تسهیل اظهار نظر خام ارائه ندهید… درصد داوطلبان در صورتی ۳۰ – ۴۰ می شود که سوالات آزمون طبق معمول ناهنجار و دور از ذهن و مردد و متشابه و غلط باشد… اگر سوالات آزمون متناسب و استاندارد باشد درصد یک در صد اول آزمون بالا می رود و بقیه داوطلبان هم باید ۷۰ درصد از همین درصد بالا را کسب نمایند.این که در حال حاضر درصدها پایین است مربوط به بیسوادی داوطلبان نیست. مربوط به ناهنجاری سوالات طرح شده و کاسبی از این ناهنجاری ها است… در قالب کلاس کنکور یا فروش سوالات.

  10. با توجه به اضافه شدن دو درس سنگین به منابع آزمون، این تصمیم بسیار تصمیم درستی است. البته ما متوجه هستیم که علت این تعویق در واقع امور دیگری است ولی اتفاقی که افتاد باعث حفظ حقوق داوطلبان شد.

  11. مهم این نیست که آزمون وکالت ۲۰ اسفند برگزار شه و زندگی خانواده رو به مخاطره بندازه.‌ مهم نیست که حتی ۲۰ فروردین برگزار شه و عیدمون رو خراب کنه. یا حتی باعث آزار پرسنل سنجش و دانشگاهها بشه. «مهم اینه که»: آزمون وکالت با این شیوه برگزاری الان باعث خراب شدن زندگی و سرنوشت جوانهاست. دقت کنید: بین ۱۰۰ هزار شرکت کننده که ثبت نام میکنند، آیا ظرفیت ۵۰ یا ۱۰۰ نفر ظرفیت در هر استان که دختر و پسر رو باهم شامل میشه، مسخره کردن جوان نیست؟! به تمام مقدسات قسم که مسخره کردن و زجر دادن جوانها و رانت اسکوداست. ظرفیت هر استان باید حداقل ۳ برابر اینی که هست میبود. از اون طرف هم به نماینده مجلس و قضات دادگستری که بازنشسته یا مستعفی میشن بدون آزمون پروانه وکالت میدن! آیا توهین به شعور جوانهای حقوق خوانده نیست؟ قضات و نمایندگانی که با بهترین مزایا و حقوق شغل دارن، آیا این درسته که دوباره بیان و راحت شغل بگیرن در صورتی که علم حقوقیشون به روز نیست و نمیتونن ۲۰٪ آزمونها رو درست جواب بدن و فقط در بعضی از پرونده ها تجربه دارن، همچنین اینکه جوونها کار بیکار هستن و با اومدن اونها فضای ظرفیتی داوطلبان به شدت کم میشه و مهمتر اینکه با اومدنشون رانت وارد وکالت میشه.. مشکلات اسکودا ایناست نه آزمون. آزمون وکالت یکی از این مشکلات هست.

  12. من نمیدونم آزمون چه ربطی به ماه رمضون داره مگه آزمون روزرو باطل میکنه 😐حداقل ۲۰فروردین برگزار کنین

    والا از کارو زندگی افتادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا