مالکی: کانون‌ها درباره شرط سنی آزمون وکالت ۱۴۰۰ مصوبه ای نداشتند/ منبع دروس جدید به زودی اعلام می شود

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه از دیدگاه کانون‌های وکلا هیچ شرط سنی مصوب نشده است،گفت: در نشست هیات عمومی اسکودا فقط دو درس به آزمون وکالت ۱۴۰۰ اضافه شد.

به گزارش اختبار، دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اختبار گفت: درمورد شرط سنی هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است و همه اخبار شایعه است. دیدگاه ما این است که شرط سنی مثل سابق باشد.

امیدواریم موضوع شرط سنی را با سازمان سنجش حل کنیم

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: این مسئله بستگی به سازمان سنجش دارد که با ما مخالفت نکند و مانعی ایجاد نکند. صراحتا اعلام می کنم از دیدگاه کانون وکلای دادگستری هیچ شرط سنی مصوب نشده است و فقط دو درس حقوق اساسی و متون فقه به آزمون اضافه شده است. امیدوارم مسئله شرط سنی را با سازمان سنجش حل کنیم.

منبع مطالعه دروس جدید به زودی تعیین  می شود

او در پاسخ به پرسش خبرنگار اختبار درخصوص منبع مطالعه درس متون فقه گفت: در این مورد هنوز تصمیم اتخاذ نشده است. منبع درسی بایستی توسط هیأت نظارت بر آزمون تعیین شود. انشاءالله به زودی هیأت نظارت بر آزمون تشکیل جلسه خواهد داد و در این خصوص تعیین تکلیف خواهد کرد.

مالکی درخصوص تصمیم گیری درخصوص زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: زمان برگزاری آزمون همان است که قبلا اعلام شده است.

گفتنی‌ست پیش‌تر زمان تقریبی آزمون وکالت ۱۴۰۰، بازه زمانی بیست بهمن تا اوایل اسفند تعیین شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. کاش منابع را زودتر مشخص کنید واقعا خنده داره به آزمون ۲ماه مونده و اینجوری به داوطلب استرس وارد میکنید و هنوز منابع برای این ۲درس سخت معلوم نشده کاشکی این کارا واسه سال آینده باشه نه اینکه هر روز صبح از خواب پامیشیشم تصمیم جدید برای ماها میگیرین.

  2. سلام
    بنظر من وقتی آزمونی برگزار میشود و معیار ، آزمون و مصاحبه است هرکس با هر سنی که موفق شود با موفقیت امتحانات را پشت سر گذارد لیاقت گرفتن پروانه را دارد اگر تصور این است شرایط سنی باعث عدم انجام وظایف وکالت می شود می بایست برای آن هم تست و آزمونی طراحی شود . خیلی اتفاق می افتد یک پیر مرد ۶۰ ساله مثلا از جوان ۲۵ ساله بیشتر توان انجام کار را دارد اگر نامبرده در امتحان موفق شود حق دارد پروانه بگیرد با قوانین خود خواهانه این حق را از وی سلب نکنید .
    موق و سلامت باشید

  3. شرط سنی حداقلی حتما باید حذف بشه
    برای شرکت آزمون کانون وکلا مدرک لیسانس کافی هست و اکثر وکلای سال های گذشته هم با لیسانس شرکت کردن
    چه دلیلی داره دو سال از عمر داوطلب تلف بشه اونم با این حجم کم پذیرش که خیلیا با اختلاف یکی دو نفر پشت آزمون می مونن
    و تازه بعد قبولی هم که یکی دو سال کاراموزی هست
    اینجوری کانون وکلا هم کاراموز های جوان و با استعداد رو از دست میده

  4. # آزمون در فروردین

    لازم است که مشخص شود چه مباحثی از متون فقه مورد نظر طراحان است کل مباحث یا مواردی از انها.با این حجم متون فقه و نکاات ریز قانون اساسی و تجمع شرح وظایف در آن،زمان باقی مانده استرس زا و مخرب خواهد بود.از این نهاد انتظار میرود که هرچه سریع تر و به دقت منابع را معرفی کرده.درضمن تاریخ ازمون باید تعیین شود ،زمان برای کسانی که باید تصمیم بگیرند که تمام وقت درس بخوانند و در ازمون امسال شرکت کنندیا اینکه به سال بعد موکول کنند و شغل پیدا کنند بسیار حائز اهمیت است ،از همه دست اندر کاران خواهشمندم که در این شرایط دشوار به مسائلی هم چون معیشت داوطلب هزینه فرصت و برنامه ریزی های شخصی زندگی داوطلبان توجه فرمایند ، این بی دقتی و بی نظمی در برنامه ازمون باعث تشویش ذهنی خانواده ها و داوطلبان میشود که نتیجه اش مطلوب هیچکس نیس.آزمون فقط ورودی به دنیای وکالت است .وکالت شغلی است که در آن فارغ تحصیلی وجود ندارد .این شیوه ازمون منصفانه نیست این تغییرات فوری هم وضعیت را بهتر نمیکند بلکه این مسئله را اشاعه میکند که برگزارکنندگان از این مطلب قافل شده اند که داوطلبان ازمون وکالت انسان هستند نه ابزار دسته خودنمایی عالیجنابان.با نگاهی کوتاه با ازمون های دهه های پیش متوجه میشویم که اقایان با چه سطحی از سوالات وکیل شده اند جالب است حالا که در اوج وکالت خود هستند این همه سخت گیری برای تازه واردان در ازمون تستی برای چیست جز اینکه قصد جلوگیری از تجمع تازه واردان را دارند.لطفا به شعور داوطلبان بی حرمتی نفرمایید.

  5. سلام
    به استناد آیین نامه اجرایی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از ثبت نام در آزمون باشد و بعد از اعلام نتایج و قبولی تا تشکیل پرونده و صدور پروانه کارآموزی فرصت هست ( بند۲ماده ۴۴ و ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی ) چون از جمله مدارک لازم برای تشکیل پرونده در کانون مربوطه یکی مدرک تحصیلی است.

  6. باسلام میخواستم بدونم تاریخ ثبت نام آزمون حدودا کی هست. وآیا اگر مدرک کارشناسی آماده نباشه وقبول بشیم به ما تا کی فرصت آوردن مدرک رو می‌دهند. ممنون میشم دوستانی که اطلاع دارندراهنمایی کنند.

  7. با توجه به اضافه شدن دو درس سنگین به دروس آزمون وکالت از مسئولان اتحادیه و کانون های وکلا درخواست داریم آزمون وکالت را به ۲۷ اسفند موکول نمایند…
    در غیر این صورت اجحافی بزرگ به داوطلبان صورت گرفته است…

  8. باسلام و درود
    وقتی دو منبع جدید درخصوص آزمون ۱۴۰۰ اضافه شده ، بنابراین باید شرط سنی هم لحاظ گردد، یا باید آیین نامه امسال لحاظ نگردد یا بصورت کامل اجرا شود ، با این وضعیت منصفانه می‌باشد چند ماه آزمون به تعویق بیفتد.

  9. این اصلاً درست نیست…
    دو ماه مانده به آزمون دو تا منبع جدید؟؟؟؟
    این رسم کجاست؟؟؟
    آزمون باید حتماً به تعویق بیافته تا مهلت کافی برای مطالعه وجود داشته باشه….

  10. با سلام
    بنده یکی از داوطلبین آزمون وکالت ۱۴۰۰ اسکودا هستم که ۲۳ سال دارم و حدود یکسال است که مشغول مطالعه برای آزمون هستم و اکنون که مدت اندکی تا آزمون باقیست به یکباره و ناگهان متوجه شدم قرار است شرط سنی حداقل ۲۴ سال تمام برای آزمون ۱۴۰۰ اعمال شود!!!
    از مسئولین محترم کانون استدعا دارم حقوق بنده و امسال بنده را که تا اکنون مشغول مطالعه برای آزمون بودیم رعایت و شرط حداقل سنی را برای آزمون امسال لحاظ نفرمایند و به این نحو مانع تضییع حقوق ما شوند.
    با تشکر

    1. بنده هم همینطور یک سال مطالعه کردیم یک سال هزینه ی ما رو کی جواب میده؟اگر رو حرف کانون حساب نمیکردیم سرکار رفته بودیم در آمد هم داشتیم ، یک سال عمرمونو به خاطر بی فکری شما هدر بره یعنی؟

  11. موضوع شرط سنی رو میخواید حل کنید چون ب سوده شماست ..هرچی بیشتر شرکت کنند پولی ک می‌ره تو جیبتون بیشتره …فقط ب فکره منفعت خودشونن
    نهادی ک حرف از عدالت میزنه عادلانه بود ک تو این فرصت کم دو درس اضافه بکنه؟!

  12. حداقل سنی بیست و چهار باید تصویب بشه ،در راستای حمایت از افرادی که مدارک حقوق در مقاطع بالاتر از دانشگاه های معتبر دارن ولی چون مشمول خدمت هستن از آزمون محروم هستن ،در حالی که خانوم ها و آقایان معاف راحت در سن ۲۲سالگی آزمون میدن ! این انصاف نیست .
    دروس اضافه هم در جهت بالا بردن سطح کیفی وکلای جذب شده لازمه ، دیگه وکیل شدن با خوندن چهارتا کتاب ساده ساز کار سختی نیست اصلا

    1. شما که مدارکتتون معتبره دانشگاهتون معتبره میفرمایید کتاب ساده ساز هم که کارتونو راه انداخته عرضه دارید قبول بشید خوب ، چرا میخاین رقبای سن پایینترتون رو از میدون به در کنید؟عدالت اینه که به هر شخص با سواد پروانه داده بشه نه هرکس شما دلتون بخواد، دکتر کاتوزیان هم سنشون پایین بود دادگستری استخدامشون نمیکرد نزدیک بود یک استعداد از بین برود این شرط سن هم فقط نخبه های حقوق مملکت رو از کانون میگیره و اونها سر میخورند سمت مرکز وکلا ، در مورد منابع هم کسی با اضافه شدن مشکل نداره مشکل اینه که زمان کمی مونده به آزمون و اعلام شده.

    2. امر دیگه ای نیست!!! خوب به نفع خودت تفسیر میکنی چون شرط سنی به ضررته مخالفی اما اضافه شدن ۲ درس خوبه.شزط اول اعتبار مدارک حقوقی رعایت عدالته وقتی هنوز به نفع خودت تفسیر میکنی و به ماهیت عدالت پی نبردی پس صلاحیت وکالت نداری .در ضمن مشخصه چیزی از حقوق نمیدونی وگرنه به صرف خوندن چهارتا کتاب کسی قبول نشده وگرنه تو تا الان قبول شده بودی.تسلط و دانش لازمه و تلاش اختبار جان منتشر کن

    3. شما به فکر عدالت نیستید وگرنه اعتراضتون حذف شرط پایان خدمت بود نه اینکه بخواید رقباتونو حذف کنید ، شما فقط ناراحتید که چرا کم سن تر از شما قبول شده و شما نتونستید :)

  13. کاش کمی مسئولیت پذیر بودید و لیاقت این جایگاه و منصب داشتید آقایان به اصطلاح مسئول و مدیر….
    یه زمان تقریبی گفتید، دو تا درس بدون منبع و بازه ی مباحثی اعلام کردید ،و اینکه با تمام این نواقص معلوم نیست ۳ ماه دیگه که آزمون هست شرط سنی شامل حال من که ۲۳ سال دارم هست یا خیر و باید بشینیم تا سازمان سنجش اعلام کنه!!!!واقعا برای همچین آزمون سختی در این حد سهل انگاری و ضعف در سیستم سازمانی باید وجود داشته باشه؟
    تاسف بار اعمال و رفتارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا