گلایه رئیس کانون وکلای مرکز از تصمیم لغو آزمون وکالت ۹۹

پایگاه خبری اختبار- در پی اعلام خبر لغو آزمون وکالت ۹۹ در روز ۲۲ اسفند، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن گلایه از این تصمیم گفت که با توجه به برگزاری آزمون‌های بزرگ دیگر، دلیلی برای لغو آزمون وکالت وجود نداشته است.

به گزارش اختبار، دکتر جلیل مالکی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است:

«لغو آزمون وکالت ۲ روز قبل از برگزاری فاقد وجاهت است. در شرایطی که آزمون دکتری چند روز پیش با ۱۸۰ هزار نفر برگزار شد و آزمون امور استخدامی چندی پیش با ۵۰۰ هزار نفر برگزار شد دلیلی ندارد که آزمون کانون وکلا با ۸۰ هزار نفر شرکت کننده لغو شود.»

این برای دومین بار است که برگزاری آزمون وکالت به دلیل انتشار ویروس کرونا لغو می شود. ابتدا قرار بود این آزمون ۲۸ آذر برگزار شود.

بیشتر بخوانید

تعویق آزمون وکالت ۱۳۹۹ در ابهام و آشفتگی

تصمیم تعویق آزمون وکالت در شرایطی اتخاذ شده که روز پنجشنبه هفته گذشته رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا رسماً اعلام کرده بود که امکان تعویق وجود ندارد و آزمون قطعاً در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که هنوز از سوی اسکودا هیچ توضیحی درباره علت لغو آزمون وکالت ۹۹ اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید

بلاتکلیفی داوطلبان: آزمون وکالت ۹۹ به تعویق افتاد یا نیفتاد؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. با سلام بنده سالها قبل دانشگاهمو تموم کردم فقه و مبانی حقوق خوندم ولی به لحاظ اینکه ازمون برگزارمیشه و ازمون هم سلیقه ای هست و دشوار و برای قبولی هم ظرفیت گذاشته شده نتونستم قبول بشم از مسولین تقاضا دارم نسبت به حذف ازمون اقدام کنند چرا که بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار موندند بخاطر ازمونه سخت و دشوار و ازمون مانعی شده برای این رشته تحصیلی با تشکر

  2. یه چیزی جالبه و اون اینکه دروغ زیاد گفته میشه، رییس کانون وکلا قبلا گفته بود به من مربوط نیست و متولی آزمون، سنجش هست. وقتی سنجش تصمیم به لغو ازمون در این شرایط کرد (حالا به هر دلیل، کرونا، مبعث، نبود فضا، ممنوعیت مسافرت، مرخصی قبل از عید کارمندان، درگیری بین لایحه استقلال کانون وکلا یا انحصار یا کسب و کار و غیره)، حالا رییس کانون اومده هی مخالفت میکنه، آقاجان مگه شما نگفتی متولی سنجشه و به من ربطی نداره؟ پس چرا الان ناراحتید؟ پس دیدی خودتون متولی هستید نه سنجش؟ دوم اینکه رییس کانون مرکز چند بار گفته ظرفیتها پر است خیلی وکلا نون شب ندارن بخورن!! و مسافرکشی میکنن! اقاجان پس اگه ظرفیت پر هست چرا به قاضیای بازنشسته و مستعفی که عمری بهترین حقوقها و مزایارو گرفتن چنتا چنتا خونه دارن بهترین ماشینها رو دارن کلی زندگی جمع کردن همینجوری پروانه میدین؟ یکمی لطفا توی طرز تفکر و اندیشه هاتون کنترل داشته باشین. به جوونها رحم کنید میدان بدید. بسه دیگه آخه

  3. طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ سیاست های کلی اصل ۴۴ مربوط ب فعالیت های اقتصادی و بنگاه های اقتصادی است و وکالت و سردفتری و قضاوت اساساً خروج موضوعی از آن دارد. شما مثلاً حقوق خوانده اید و قانون را درست تفسیر کنید. اگر معطل این هستید ک با اجرای این طرح دیمی مجوز کار بگیرید ن وکیل چون عنوان وکیل پایه یک ک فقط مختص کانون وکلا است و بس ب شما تعلق نمیگیرد، کور خواتده اید. چنین چیزی قطعا اجرا نخواهد شد و اساساً با توجه ب قانون مدیریت خدمات کشوری شامل وکالت نمیشود. هم کانون و هم مجلس هم در جریان این موضوع هستند و این طرح صرفاً مختص بنگاه های تعاونی، اقتصادی، مالی و … است ک با مشکل مجوز و کسب و کار مواجه شده اند. عرض میکنم کسب و کار ن وکالت. وکالت ن کسب و کار است ن بنگاه.

  4. سلام دقیقا فکر میکنید دلیلش چیه که آزمونها برگزار میشه؟دلیلش سود موسساتی است که هر سال جیب ملت رو برای تدریسهای الکی خالی می‌کنند و ایضا آزمونهای الکی که مبالغ گزاف میگیرن و چاپ کتابهای تست که مبالغی هم اینجا باید صرف کنیم….چرا جلوی مجوز های قضات و کارمندان دادگستری و وکلای مجلس؟؟!!معلومه زورشون ب اونا نمی‌رسه فقط ب ما زورشون میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا