قانون واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب

مصوب ۱۴۰۰/۵/۵

قانون واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب

فایل پی دی اف قانون را از کادر زیر دانلود کنید:

دانلود فایل پی دی اف قانون واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب

ماده واحده ـ به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب هرگونه مایملک مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب که از متولیان قبلی تامین و توزیع آب در اختیار و تصرف شرکتهای آب و فاضلاب استانی قرار گرفته یا خواهد گرفت اقدام به انتقال مالکیت اموال، تاسیسات و ماشین‌آلات آنها نماید.

در خصوص وقف، وصیت و موارد شرعی مشابه، واگذاری با رعایت موازین شرعی مربوط انجام خواهدشد.

در این موارد شرکتهای آب و فاضلاب استانی به عنوان دستگاه بهره‌بردار تلقی می‌شوند و ضمن برخورداری از حکم ماده (۳۳) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۵۱ باید صرفاً اصل وام موضوع ماده (۳۲) قانون مذکور را پرداخت کنند.

ارزش اموال و دارایی‌های انتقال‌یافته به شرکتهای آب و فاضلاب استانی از متولیان قبلی و همچنین از محل طرحهای عمرانی غیرانتفاعی و نیز مبلغ حاصل از اجرای ماده (۳۳) قانون مذکور در مورد طرحهای عمرانی انتفاعی که به شرکتهای آب و فاضلاب استانی منتقل شده یا می‌شود، مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می‌شود و معادل ارزش آنها به حساب اندوخته سرمایه‌ای شرکت مربوط منظور می‌شود و قابل تقسیم بین صاحبان سهام نیست.

در صورتی که بخشی از اموال و تاسیسات مذکور رفع نیاز گردد و توسط شرکت مربوط به فروش برسد، معادل ارزش فروش باید صرف بهسازی و تکمیل تاسیسات موجود و ایجاد تاسیسات جدید شهری و روستایی در همان استان با اولویت مناطق روستایی شود.

آیین‌نامه اجرائی این قانون حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجراء شدن آن با پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ پنجم مرداد ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۴/۵/۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا