قانون تشکیل صندوق تعاون وکلاء و تامین هزینه‌های کانون وکلاء دادگستری

قانون تشکیل صندوق تعاون وکلاء و تامین هزینه‌های کانون وکلاء دادگستری

مصوب ۱۳۵۰/۰۳/۳۱

ماده ۱- به موجب قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری لغو شده است.

ماده ۲- به موجب قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری لغو شده است.

ماده ۳- وکلاء دادگستری و کارگشایان مرکز و استانها باید هرساله مبلغی بعنوان حق عضویت بکانون وکلای دادگستری حوزه خود بپردازند.

ماده ۴- هر یک از وکلاء دادگستری و کارگشایان باید هنگام پرداخت حق تعاون مذکور در ماده ۲ این قانون مبلغی هم معادل نصف آن پرداخت‌نمایند.

وجوه حاصل از اجرای این ماده و ماده ۳ بمصرف تأمین هزینه‌های کانون وکلاء دادگستری مربوط خواهد رسید.

ماده ۵- کلیه وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی و مؤسسات وابسته بدولت و شهرداریها و بانکها و شرکتهای وابسته به آنها مکلفند موقع کسر‌مالیات و ابطال تمبر مالیاتی وجوه مندرج در مواد ۲ و ۴ را وصول کنند و هر ماه بکانون وکلاء حوزه مربوط ارسال دارند.

ماده ۶- صدور پروانه وکلای دادگستری و کارگشایان و ثبت و تمدید مدت اعتبار آن موکول بپرداخت وجوه مذکور در این قانون است و هیچ ‌وکیلی قبل از تمدید مدت اعتبار پروانه خود حق وکالت ندارد.

ماده ۷- نحوه تشکیل و اداره صندوق تعاون و مصرف وجوه آن و همچنین تعیین میزان و طرز وصول حق عضویت سالانه و شرایط معافیت از آن‌ بموجب آئین‌نامه‌ای خواهد بود که از طرف هیئت مدیره کانون وکلاء دادگستری مرکز تهیه میشود و پس از تصویب وزیر دادگستری قابل اجرا است.

قانون فوق مشتمل بر هفت ماده پس از تصویب مجلس شورایملی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۴/۰۲/۱۳۵۰ در جلسه روز دوشنبه سی و یکم خردادماه‌ یکهزار و سیصد و پنجاه شمسی بتصویب مجلس سنا رسید. ‌

رئیس مجلس سنا – جعفر شریف‌امامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا