قانون الحاق یک تبصره به ماده (۲۲) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

قانون الحاق یک تبصره به ماده ۲۲ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ مجلس شورای اسلامی

ماده واحده ـ یک تبصره به‌ شرح زیر به‌ عنوان تبصره (۲) به ماده (۲۲) قانون اسـاسنـامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مصـوب ۸/۲/۱۳۶۷ الحاق می‌شود:

تبصره۲ـ حضور کارکنان دستگاههای اجرائی که با فراخوان جمعیت هلال‌احمر و موافقت دستگاه مربوطه در حوادث ملی، منطقه‌ای و استانی در امر امدادرسانی و مقابله با بلایا و حوادث طبیعی غیرمترقبه به‌عنوان امدادگر و داوطلب فعال شرکت می‌کنند، مأموریت اداری بدون دریافت حق مأموریت تلقی می‌شود. پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان به امدادگران و داوطلبانی که با اختیار خود و با تکمیل فرم خدمت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌نمایند، مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشد و دعاوی آنان در هیأتهای حل اختلاف کارگر و کارفرما و دیوان عدالت اداری قابل طرح نیست. آیین‌نامه اجرائی این تبصره ظرف مدت سه‌ ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط جمعیت هلال‌ احمر تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی ‌تصویب شد و در تاریخ ۱۸/۱/۱۳۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا