فرجه امتحانی نداریم!

مدیرکل امور برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: به علت همزمانی امتحانات دانشگاهها با انتخابات ریاست جمهوری بحث به نام فرجه امتحانی به میان آمده که باید بگویم که در هیچ آیین نامه آموزش عالی اصطلاحی به نام فرجه امتحانی نیست.

سعید قدیمی مدیرکل امور برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آئین نامه ۱۶ هفته مدت زمان برگزاری کلاس ها در دانشگاهها و ۲ هفته هم بازه امتحانی اعلام شده است و این درحالی است که اگر دانشگاهی هم اکنون مشکل بازده زمانی مواجه می شوند که تقویم را رعایت نکرده باشند.

وی افزود: بنابراین هر دانشگاهی که تقویم آموزشی را رعایت کرده باشد در نیمسال دوم به راحتی می تواند ۱۶ هفته کلاس را برگزار کند. البته در این میان بسیاری از افراد بحث فرجه امتحانی را به میان آوردند که باید بگویم چیزی به نام فرجه امتحانی وجود ندارد و این مورد یک غلط مصطلح است.

قدیمی خاطرنشان کرد: در هیچ آئین نامه آموزش عالی، اصطلاحی به نام فرجه امتحانی وجود ندارد و علت این مباحث هم به دلیل همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با امتحانات دانشگاهی بیان شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا