عیسی امینی: چرا آزمون وکالت در اسفند ۹۹ لغو شد؟

پایگاه خبری اختبار- حواشی برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ همچنان ادامه دارد و روز گذشته داوطلبان این آزمون ساعات پر اضطرابی را تجربه کردند، زمانی که برخی صفحات و کانال‌ها در فضای مجازی موج گسترده‌ای از شایعات مختلف را به راه انداختند. در این میان برخی داوطلبان نگران به سراغ رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز نیز رفتند و از او درباره برگزاری یا لغو آزمون روز جمعه سوال کردند.

به گزارش اختبار، دکتر عیسی امینی در لایو شب گذشته اینستاگرامی خود که موضوع آن بررسی رای وحدت رویه شماره ۸۰۵ هیات عمومی دیوان عالی کشور بود، در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان درباره آزمون وکالت ۱۳۹۹ گفت: من دیگر در کانون وکلا مسئولیتی ندارم و وقت خود را به مطالعه و تدریس اختصاص داده‌ام اما مصاحبه اخیر دکتر مالکی را خواندم و از فشارها و کارشکنی‌هایی که برای لغو آزمون در حال انجام است اطلاع دارم.

او با بیان اینکه آزمون وکالت همچنان یکی از سالم‌ترین و مهم‌ترین آزمون‌های کشور است گفت: مسئولان باید به حساسیت خاص آزمون وکالت توجه داشته باشند، درست است که خطر بیماری کرونا موضوع مهمی است اما اتفاقات رخ‌داده، سلامت روانی داوطلبان آزمون وکالت و خانواده‌های آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این وکیل دادگستری با طرح این پرسش که واقعاً علت تعویق ناگهانی آزمون وکالت در اسفندماه چه بود، اظهار داشت:‌ هنوز برایم جای سؤال است که چرا آزمون وکالت در اسفند برگزار نشد؟ من دکتر رئیسی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا را نمی‌شناسم اما دوست دارم یک روز ایشان را ببینم و بپرسم چرا به جای افزایش حوزه‌ها و تمهیدات بهداشتی، آزمون را لغو کردند؟ درحالیکه از چند ماه قبل موضوع برگزاری آزمون وکالت در این تاریخ مشخص بود و در روزهای قبل هم دو آزمون بزرگ استخدامی و دکتری برگزار شده بودند. به راستی چرا سازمان سنجش در فرصت زمانی‌ای که داشت برای افزایش حوزه‌های برگزاری اقدامی نکرد؟

دکتر امینی در نهایت از داوطلبان خواست با حفظ روحیه و توجه به این که مشکلات و مصائب بخشی از جریان زندگی هستند، از مطالعه و ادامه تلاش دلسرد نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. طرف تا الان دریغ از یک روز تلاش برای شرکت در آزمون؛ الانم که برای ما وزیر بهداشت و درمان شده و نسخه پیچی میکنه، بنده خدا تو نمی خوای و نخوندی شرکت نکن چرا با روان بقیه که زحمت کشیدن بازی میکنی
    خیلی نگران سلامتی خودت و خانواده ات هستی سال بعد که واکسن کرونا رو زدی شرکت کن،
    بیخودی هم جوسازی نکن خدا رو شکر کارت منتشر شد و به امید حق علیه باطل دوستانی که تا الان زحمت کشیدن پیروز میدان‌خواهند بود و در کسوت مقدس وکالت قرار خواهند گرفت….

  2. آقای امید، ستاد ملی کرونا آزمون وکالت در ٢٢ اسفند رو لغو کرد به کانون وکلا و اسکودا چه ربطی داره؟! خوبی شما؟!

  3. ما فقط منتظریم افردای چون شما با بیماری کرونا،کشور را به نابودی بکشانید.
    قطعا کرونا در ازمون سرایت میکنه و در مدت یک هفته افراد خودخواه باعث افزایش هزینه های درمان و فلج شدن جامعه و… می شوند
    امتحان شما برای ما اهمیتی ندارد
    جان عزیزانی که به خاطر شما الوده میشوند اهمیت دارد قطعا ابروریزی بزرگی داه میوفتد.
    البته فردا تعیین کننده برگزاری یا عدم برگزاری ازمون خواهد بود و ستاد کرونا هنیشه دقایق آخر تصمیم گیری خواهد کرد.

    1. بعد از آزمون دکترا آیا این اتفاق افتاد ؟؟؟؟ جامعه فلج شد؟ یا یک هفته بعد از فلجی زیاد جاده ها باز شد واسه شمال…
      با ۱۸۰هزار نفر داوطلب برای آزمون دکترا جامعه فلج نشد با ۳ میلیون نفریکه رفتن شمال جامعه فلج نشد با ۸۰ هزار نفر داوطلب وکالت جامعه فلج میشه عجب!!!!!!!

  4. در صورتی که اینبار هم آزمون تعویق شود داوطلبانی که زحمت کشیده و یکسال زمان کار و تفریح و رسیدگی به خانواده را صرف مطالعه و آمادگی برای آزمون وکالت کردند حق دارند از وزارت بهداشت و معاونت آن که دستور لغو آزمون در شرایط عادی ۲۲ اسفند را داد شکایت کرده و از باب مسئولیت مدنی خسارات مادی و معنوی وارده را مطالبه کنند

  5. این ازمون هم برگزار میشه ولی لگه ننگش میمونه برای لسکودا و هر دستگاه دولتی که با هجم بسیار از خبرهای لغو ازمون باعث شدن تمرکزداوطلب از بین بره و دچارسردرگمی بشه و هفته ی طلایی رو از دست بده ما داوطلبان سال ۹۹ سوختیم پاشون رو گذاشتن روی ما و ما را له کردن 😭😭ازمون باید در همان ۲۲ اسفندبرگزارمیشد

  6. امیدوارم در باره انتشار کارت آزمون با اطمینان اقدام کرده باشند و دقیقه ۹۰ تعویق مجدد رو اعلام نکنند من که تا در جلسه آزمون نشینم برگزاری آزمون باورم نمیشه .

  7. پاسخ به پرسش
    بی تدبیری مسولین کانون هست که همچنان دامن داوطلب ها را گرفته و جسم و روح اونا را به مرز نابودی رسونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا