علی بهادری جهرمی: زمانی با کانون وکلا مذاکره می‌کنیم که ما را «وکیل» خطاب کنند

باید شأن «وکلا»ی من حفظ شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با پیشنهاد ادغام این مرکز با کانون وکلای دادگستری، گفت: هر روز از هیئت مدیره کانون وکلا می‌خواهند با ما مذاکره کنند اما من این را تا زمانی که شأن وکلای مرکز حفظ نشود، نمی‌پذیرم و زمانی پای میز مذاکره می‌رویم که به رسمیت شناخته شویم.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عصر دیروز (یکشنبه) در اولین نشست سراسری این مرکز با کارآموزان آزمون وکالت سال ۹۶ این مرکز، اظهار کرد: آقای مؤمنی به من گفتند این آئین نامه جدید در مورد مرکز را اجرا نکن اما من پشیمان نیستم و اگر به گذشته برگردم باز هم این آئین نامه را اجرا خواهم کرد. من از کودکی عادت داشتم که اگر بخواهم کاری انجام شود باید انجام شود. اقدامات ما در این مرکز باید الکترونیک شود. هر کسی با این مسیر راه بیاید به خودش کمک می‌کند. ما در این یک ماه دوندگی‌های زیادی داشتیم. یکی از اقدامات ما رصد حدود ۴۰ سامانه وکالت در کشورهای مختلف و رسیدن به طرحی واحد یک سامانه در این راستا بود که فاز اول این سامانه راه اندازی شده است.

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری با رئیس قوه قضائیه داشتیم و تا جایی که شنیدم این دیدار، اولین نشست در طول این ۱۸ سال بود که برگزار شد. من میان مرکز مشاوران و کانون وکلا تا لحظه آخر دوگانگی احساس نمی‌کنم به نحوی که در نشست ماه رمضان هم ۵۰ درصد میهمانان از کانون وکلا و ۵۰ درصد از مرکز مشاوران بودند. در آن جلسه آقای رئیسی نکات جالبی را بیان کردند که توصیه می‌کنم حتماً آن‌ها را بخوانید.

وی ادامه داد: یکی از نکات مطرح شده توسط حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تعریف نقش جامعه وکالت در بیانیه گام دوم انقلاب بود. وقتی ایشان من را برای این سمت انتخاب کردند گفتند ما شما را گام دومی می‌بینیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما در کشور ۲۳ هزار وکیل و ۱۳ هزار کارشناس داریم، گفت: وکلا همیشه به نگاه صدا و سیما نسبت به خود انتقاد دارند اما سوال من این است که ما برای مثبت کردن نگاه دیگران مانند صدا و سیما به وکلا چه کاری انجام دادیم؟ من شما را متولی این موضوع خواهم کرد و یقین دارم با شما به نتیجه خواهم رسید. امروز اصولاً این گونه نیست که اگر کسی مشورت بخواهد و به دنبال خیر باشد سراغ وکیل برود.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان خانواده قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: کارآموزان محترم وکلا و به خصوص کارآموزان ورودی سال ۹۶ یقین داشته باشند که پرچمدار نهاد وکالت خواهند شد. من با کارآموزها زیاد کار دارم. برای دادن این زحمت به دنبال فراهم کردن این لوازم هستم. در حال آب و جاروی خانه شما هستم. بستر آی تی یکی از این لوازم است. شما نیاز به حمایت علمی و مالی دارید. من در تلاش برای این مورد هستم. من یک دستور فردی هم نخواهم داد. توصیه من به شما کارآموزان ۹۶ این است که آنقدر با سواد باشید که بدانید ندانسته‌های شما بسیار زیاد است.

بهادری جهرمی افزود: به عقیده من کارآموز، وکیل است و باید پیشروی وکلای موجود شود. شما با سوادتر از پیشینیان خود خواهید شد. من معلم هستم و معلمی شیوه من است. من پا به پای شما در کلاس‌های شما خواهم آمد. ما به جایی خواهیم رسید که سوالات را از ما بپرسند. به عقیده من شأن کارآموز باید همچون شأن وکیل رعایت شود. کارآموز هم باید شأن مرکز و قوه قضائیه را رعایت کند. من بر دوش شما تکالیف قرار خواهم داد.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضائیه در رابطه با ادغام این مرکز با کانون وکلای دادگستری مرکز، تاکید کرد: من در جلسه ماه رمضان با وکلای کانون مرکز به آنها گفتم اگر شما به دنبال شأن وکلا هستید شأن همکار خود در مرکز وکلای قوه قضاییه را رعایت کنید، آن زمان من با شما صحبت خواهم کرد. گفتم هر زمان مرکز وکلای قوه قضاییه را قانونی دانستید و وکلای ما را به جای کارشناس و ۱۸۷ و …، وکیل صدا زدید با هم صحبت می‌کنیم. با چیزی که قانونی نمی‌دانید که نمی‌توان صحبت کرد. هر روز از هیئت مدیره کانون وکلا می‌خواهند با ما مذاکره کنند اما من این را تا زمانی که شأن وکلایم حفظ نشود، نمی‌پذیرم. زمانی پای میز مذاکره می‌رویم که به رسمیت شناخته شویم.

به گزارش ایسنا این نشست با حضور تعدادی از کارآموزان سال ۹۶ این مرکز برگزار شد و رئیس مرکز امور وکلا، مشاوران و کارشناسان خانواده قوه قضائیه در این نشست به ابهامات کارآموزان آزمون وکالت سال ۹۶ این مرکز پاسخ داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۳ دیدگاه ها

  1. جناب علی اقا شما چقدر زحمت کشیده اید که وکلای قوه زحمت نکشیدند، قطعا زحمت وکلای قوه اگر بیشتر از شما نباشد کمتر نیست، انصاف چیز خیلی خوبیه!!

  2. اقای دکتر جهرمی برخاسته از نسلی هستن که ازنزدیک وضعیت امروز جامعه حقوقی را شخصا تجربه کرده اند انشاالله که ازمون مرکز وکلا امسال برگزار شود چون اگر مرکز مشاوران به جذب وکیل اقدام نمیکرد الان با جذب قطره چکانی که کانون طی چند سال گذشته انجام داده بیشتر از چهل هزار وکیل نداشتیم استدعا داریم از جناب دکتر تا حدنصاب علمی معقول به جای ظرفیت اعمال نمایند و تایم سواپاسخ دهی به سوالات واقعا کم است به صورتی که اگر اخرین ازمون را که مرکز برگزار کرده بررسی نمایید متوجه مبشود حتا برای خواندن صورت سوال وگزینهها زمان نمیرسد چه لرسسد استدلال وپاسخ خواهشمندیم امسال این تایم یا اصافه شود یا صورت سوالات وگزینه ها باتوجه به تایم طداحی شود امیدواریم سوالات استاندارد طراحی شود ورویه کانون که طراحی سوالات چند پاسخی و بعضا غلط الگو وقرار نگیرد

  3. در نوشتن خبر جانب امانت را رعایت کنید. بنده در جلسه مذکور بودم و دکتر بهادری به شدت از بکار بردن عناوینی چون مرکز مشاوران پرهیز داشتند و روی این مساله اصرار داشتند که تنها نام صحیح مرکز وکلای قوه قضائیه است آن وقت شما از قول ایشان نقل میکنید مرکز مشاوران؟

  4. بنده عضو مرکز وکلا هستم. وکالت یک حرفه عظیم است که نیاز به انسان های با علم و درک می باشد. کسانی هم که عالم و با درک هستند به هیچ وجه وقت خود را صرف سخنان بیهوده نمی کنند. اگر در این سالها عده ای، به جای غرق شدن در حواشی و اعمال بیهوده و نادرست، غرق در علم حقوق و بهتر شدن وکالت خود می شدند، مطمئن هستم می توانستند خیلی بیشتر از حق و عدالت و از موکلین خود دفاع عادلانه می نمودند. تا به اینجای کار، هیچ فردی و یا گروهی نتوانسته جلوی راه مرکز وکلا را حتی موقتا مسدود بنماید، زین پس هم نخواهند توانست. فکر نمی کنید دیگر کافیست و باید دست از گفتارها و رفتارهای نادرست خود بردارید.
    با تشکر.

  5. ا عرض سلام و خسته نباشید..
    جناب آقای دکتر در نشست دیروز نفرمودند که کانونی ها باید مارا وکیل خطاب کنند. چون اصلا نیاز به این فرمایش نیست. حداقل نیمی از وکلایی که در محاکم دادگستری از آنها توسط جامعه ایرانی استفاده می شود، عضو مرکز وکلا هستند. آقای دکتر فرمودند ما زمانی با اعضای مسئول کانون وکلا مذاکره می نماییم که آنها زین پس از عبارت مرکز وکلا در گفتار و نوشتارشان استفاده نمایند و نه مرکز مشاوران و یا ماده ۱۸۷ که این عبارات توهین آمیز برای همیشه باید از بین برود.
    مسئول محترم سایت اختبار، شما هم در نوشتار خود از عبارت مرکز مشاوران بهره برده اید و آن را نقل قول از جناب دکتر وانمود نموده اید که بسار نادرست است. من به اعضای محترم کانونهای وکلا توصیه می نمایم زین پس دنبال حاشیه نباشند چون در این سالها که آنها دنبال حاشیه بوده اند، مرکز وکلا پیشرفت و راه درست خود را طی نموده که از این به بعد نیز با حضور جناب آقای دکتر علی بهادری جهرمی، این راه با قدرت بیشتری طی خواهد شد.
    با تشکر.

  6. سوال:چرا آقای جهرمی جوان وقتی بین مشاوران و کانون وکلای دادگستری جهت اخذ پروانه قرار گرفت کانون وکلا را انتخاب کرد؟ آیا از زمانی که رییس شدن به مرکز مشاوران این چنین اعتقاد پیدا کردند یا قبل از آن داشتند؟

  7. به نظرم باید کسی را می گذاشتند رییس مرکز مشاوران قوه قضاییه که اولا شغل اصلیش وکالت بوده و بیشتر به فکر وکالت کردن بود تا ورود به جایگاه های حاکمیتی و غیره.دوما حداقل دارای ده سال تجربه وکالت می بود.سوما حداقل یک سابقه در هئیت مدیره مرکز مشاوران داشته بود نه اینکه بیای یک باره یک نفر را رییس مرکز مشاوران بکنی.

  8. با سلام. به جرات می توان گفت که وکلای قوه قضاییه از نظر علمی هیچ تفاوتی با کانون ندارند . کانونیها این را دیگر باید باور کنید . من نگاه قضات را به وکلای قوه مثبت تر می بینم. انصافا دیگه دعوا تموم کنین.

  9. من نماینده حقوقی هستم و با وکلا برای امور دولتی همکارم با قاطعیت می گویم وکلای ماده ۱۸۷ اکثرا چون از پایه دو به یک می روند در عمل کاراتر از وکلای کانونند و حق الوکاله شان نیز باصرفه تر از انان است ضمنا وجود رقابت میانت دو نهاد به نفع مردم است چون سبب کاراتر و پایین امدن حق الوکاله می شود

    1. من سال ۹۶ آزمون مرکز وکلا شرکت کردم تنها مشکلش این بود که توسط سازمان سنجش برگزار نشد و دو تا ماده درسی هم بیشتر از کانون سوال میاد
      و از امسال هم که کار اموزیش ۱۸ ماه شد
      ضمناً وکلایی هم میشناسم که عضو مرکز هستن و خیلی هم با سواد و تحصیل کرده دانشگاههای معتبر هم هستن

    2. سلام. کجای دنیا و درکدام کشور پیشترفته دنیا که دم از پیشترفت در همه زمینها مثلامیزنید موازی با یک نهاد بزرگ وسخت کوش و بسیارمهم وحساس یه نهاد خودخواسته وجود دارد که سر جنگ هم داشته و متصل به دولت و قوه قضاییه بداند خود را؟؟؟ پس تکلیف این همه جوون که با سختی و پشت سرگذاشتن کنکور سخت و بدون لابی وکالت وارد این حرفه شدن در برابر آزمون بسیار ضعیف و بی محتوا بطوریکه حتی سرجلسه امتحان وکالتش ازشما احراز هویت هم نمیشود !!!!!! چیست؟؟؟؟ چرا سر جنگ با کانون دارید؟؟، بجای این همه هزینه و سروصدا و گارد گرفتن چرا از طریق کانون ورود به این عرصه نمیکنید؟؟؟

  10. با سلام.
    امیداست بزودی آگهی جذب کارآموزی وکالت ۹۸ مرکزوکلا کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه اعلان گردد.دوستان کانونی میدونن قبولی دراین آزمون هم مثل کانون سخت شده است.وباتعدادزیاد داوطلب وآمادگی بالای آنها باید خیلی تلاش کرد.به امید موفقیت داوطلبان وکالت.بدرود

  11. ای بابا شما هم با کلمات بازی میکنید نه شما و نه کانون وکلا هیچ کاری برای وکلا نمیکنید من وکیل پایه یک دادگستری ام به نظرم وکالت باید تخصصی بشه اونوقت هر چقدر وکیل زیاد باشه بازار اشباع نمیشه شما فکر کنید اگر یه پزشک تمام بیمارها رو ویزیت میکرد خوب قطعا سایر پزشکان بیکار میشدن ولی الان هر پزشک روی بیماریهای عضو خاصی کار میکنه علم حقوق دانش گسترده ایه هیچکس نمیتونه بر تمام آن تسلط داشته باشه و این علت بیسوادی وکلا شده باید هر وکیل بر روی موضوع و رشته خاصی کار کنه .پس اگر وکالت تخصصی بشه خود به خود نیاز جامعه شفافتر و بیشتر میشه و حقوق خوانها و وکلای جوان بیکار نمیمونن .

    1. با سلام

      آیا شما همکار عزیز این موضوع را به صورت مستمر پیگیری کرده اید ؟ بد نیست اگر تا به حال انجام نداده اید یک نامه چند خطی برای حضرات عظام اسکودا ارسال نمایید و جواب اندیشمندانه اربابان فضل را مطالعه نمایید …..آنوقت متوجه می شوید که امثال من و شما چقدر از قافله عقب هستیم …….

      درست می فرمائید دوست عزیز تا وکالت همانند پزشکی و مهندسی و حتی مشاغل شریف دیگر تخصصی نشود همین آش هست و همین کاسه ……

  12. با عرض سلام و ادب
    سرکار خانم زنده دل
    آیا خبری دارید مبنی بر اینکه امسال مرکز مشاوران آزمون وکالت برگزار خواهد کرد یا خیر؟
    سپاسگزارم.

  13. در هیچ کجای دنیا نهادی موازی با کانونهای وکلای اون کشور پیدا نشده که بخواهد وکیل بگیرند و بعد از آن ادغام شوند با وکلای اصلی که با رنج و سختی و درس خواندن و به طور صحیح و قانونی وارد حرفه وکالت شده اند در همه جای دنیا یک.کانون وکلا داریم نه بیشتر

    1. ببخشید دوست گرامی مگر این آقایان و خانمهای وکلا و مشاوران قوه غیر قانونی آمده اند؟ اینها هم قانون دارند مثل قانون وکلا و کارگشایان مثل قانون کیفیت اخذ پروانه و … اما تنگ نظری برخی از دوستان باعث می شود خودمداری کنند.در میان این افراد هم درس خوانده بسیار است.متاسفم که بگویم گاهی وکلای محترم کانون که در ایران بر اثر دوپینگ تبلیغاتی به سفیدپوستها تبدیل شده اند کارهایی می کنند و حرفهایی می زنند که تمام هجمه تبلیغات طلایی برای خودشان را خنثا می کنند.نمی خواهم این بحث را باز کنم اما لطفا به یک جمع قانونی توهین نکنید.

      1. مدت قانون این دوستان منقضی شده و اصلا قانونی ندارند که بخواهند قانونی باشند و به لطف تفسیرهای نادرست آن هم از یک تبصره قانون بودجه حیات غیرقانونی دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا