«طرح پذیرش و آموزش وکالت» فردا در کمیسیون آموزش مجلس

دو کمیسیون مجلس طرح پذیرش و آموزش وکالت را بررسی می‌کنند

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته به بررسی طرح «پذیرش و آموزش وکالت» می‌پردازند.

به گزارش اختبار، بنابر آنچه به‌عنوان دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز شنبه ۱ اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۵ اردیبهشت اعلام شده است، طرح پذیرش و آموزش وکالت در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

زمان دقیق بررسی این طرح، روز یکشینه ۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۶:۳۰ خواهد بود.

همچنین کارگروه «روابط خارجی» کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین تاریخ و ساعت، به بررسی طرح پذیرش و آموزش وکالت خواهد پرداخت.

گفتنی‌ست زمزمه‌های تهیه این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته در به گوش می‌رسید و نهایتاً در ۲۰ اسفندماه ۹۶ به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    کسانی که با این طرح موافقن بدونن این طرح به ضرر همه است … بیشتر ضربه رو خود دستگاه قضایی میخوره یه وکیل بی سواد بره دادگاه حتی باعث اطاله دادرسی هم میشه … پس لطفا بیایم همه با این طرح مخالفت کنیم تا تصویب نشه… من خودم سه ساله دارم وکالت میدم ولی مخالف این طرحم نمیخوام با این شرایط طرح قبول بشم همه بگن وکیل بی سواد … با این طرح شان وکالت میاد پایین

    1. دوست عزیز به خاطر این که اکثرن مخالفن حتی اونای که دو یا سه بار شرکت کردن وقبول نشدن.نظرسنجی سایت اختیارهم نشون میداد بالای هفتاد درصد مخالفن.

  2. طراحان و حامیان این طرح کذایی چون مطمئن بوده اند که این طرح در کمیسیون حقوقی تایید نمیشود آن را به کمیسیون آموزش فرستادن. ولی مطمئن باشید که این طرح کذایی نه با اصول حقوقی مطابقت دارد و نه با اصول آموزش و سنجش صلاحیت. قطعا در کمیسیون آموزش هم رد خواهد شد

  3. امیدوارم تصویب نشه باید تلاشمون بیشتر کنیم نه اینکه شرایط و طوری کنیم تا هرچی بیسواده وارد این حرفه بشن شان وکالت و از بین نبریم بجای این کارا جلو ی وکیل شدن قضات باز نشسته رو بگیرن نزارن بدون ازمون وکیل شن ورودی رشته حقوق و کمتر کنن و بدون کنکور دانشجو نگیرن…..

  4. یکی از دوستام طرفدار پر وپا قرص این طرح هستش الان گرفته خوابیده خونه منتظره این طرح تصویب شه این دوست ما حتی یک بار این قانونا را از روش نخونده میگم برات مهم نیست بیکار بمونی میگه مگه الان نیستم بعدشم مثل الان بابام هزینه ما میده مهم اینه که فامیلا بگن وکیل.

  5. دوستان طرفدار این طرح کذایی، که به هردلیل سالیانی پشت این سد قرار گرفتین، دو نکته مدنظرتون باشه : ۱) بدلیل ضعفهایی که خودتون بهش واقف هستین این طرح تصویب نمیشه دوما به فرض تصویب شک نکنین من بعد ازین وکلا به دو دسته تقسیم خواهند شد ، وکلای قبل از طرح و وکلای بعد از طرح! همونطور که بین وکلای کانون و ۱۸۷ این تفکیک به وجود اومد و حضرات شاهدش بودن. پی نوشت: خود بنده سال اول با اختلاف ۴ نفر در کرج قبول نشدم ولی با بیشتر کردن تلاش و صدالبته تجربه، سال بعد رتبه ۱۰ ارشد ، ۳۴۰ قضاوت ، ۵۵۷ کانون و قبولی ازمون مشاوران رو کسب کردم، پس فکر نکنین وضعیت شما برای بنده و امثال بنده غیرقابل درکه. موفق باشین

  6. احتمالا هیچ وقت نخواهیم شنید که عصاره های ملت طرحی را برای کمک به ۶۴۰هزارنفر دانش اموز گروه تجربی و رفع بیکاری انها اعلام وصول کرده اندو دوره پزشکی عمومی را از ۷سال به مثلا دوسال کاهش داده اند و یا اصرار به پذیرش دانشجو پزشکی در دانشکده هر شهر و روستا نموده اند و یا مجری تلویزیون و عصاره های ملت از حذف ازمون جامع دانشجوهای پزشکی و کمپین نه به ازمون و نه به درس و نه به مطالعه حمایت کرده اند.
    علت تهیه چنین طرحهایی فقط عدم شناخت ماهیت حقوق و وکالت است و عدم درک تاثیر علم یک وکیل در احقاق حق و فرق نگذاشتن بین وکیل و عریضه نویس و شاید از همه موثر تر سیاست های پوپولیستی و نزدیکی کم کم به زمان انتخابات مجلس.

  7. گل بود به سبزه نیز آراسته شد، هر دم از این باغ بری میرسد، متاسفانه قوانین جدید باید متناسب با شرایط اجتماع و شرایط تخخصی مربوط به آن موضوع باشد،نه اینکه دربردارنده منافع عده ای خاص بدون اقتضاعات اجتماعی و فنی باشد، قانون جدید اینچنینی بازگشت به عقب هشتاد ساله هست، که نه تنها منافعی را ایجاد نخواهد کرد باعث ایجاد مشکلات قضایی و حرفه ای میگردد که با منافع جامعه در ارتباط هست

  8. انشالله کمیسیون اموزش تحقیقات کاری که دهه هشتاد برای دانشگاه ها انجام داد وخیلی جوونهارا فقط مشغول کرد و این سیاست غلط که لیسانس بیکار بهتر از دیپلم بیکار با ازمون وکالت این کارا نکنه.

      1. ایرادات طرح : استفاده ار آمار کذب تعداد فارغالتحصیلان . تعداد پروندهای .تعداد وکلا ایجاد کارچاق کن و فساد . گسترش بی سوادی وراحت طلبی . ایجاد شغل دوم برای هیئت علمی دانشگاه ها. ورود قضات و مدیران دفاتر و بازنشستگان به وکالت بدون ازمون . درجه بندی وکلا مانند افسران نظامی . عدم امکان اجباری شدن وکالت به دلیل ایراد شورای نگهبان و…………کلا سرتا پا ایراد .نگارش در حد دبستان . دلایل دروغ . غرض و کینه طراحان از پشت آزمون بودنشان هویداست این طرح مبارزه بین نا بلدان است و زحمتکشان با دانش

        1. دوست عزیز همه این ایراد ها هم که گفتید همین الان وجود داره .
          بهتره فقط به جای ایراد گرفتن راهکار نشون بدید.
          مثلا حقوق دان هستید
          اینکه فقط بگیم نه و مخالفت کنیم چیزی درست نمیشه

          1. والا نه خودم و نه پدرم نماینده مجلس نیستیم وگرنه حتما راهکار میدادم وقتی طرحی میره مجلس تنها کار بیان ایرادات که بگوش نمایندگان برسه جهت اطلاع جنابعالی حقوقدان عزیز

          2. گویا شما بدتون نماید تصویب بشه پس منتظر بمان انشالله وکیل یار خواهید شد. ولی بعد از چند ماه خواهیم دید که از مخالفان این قانون (اگرتصویب شود) میشوید در ضمن توجه داشته باشید که وکیل یار تقریبا همون نقش منشی وکیل را دارد و در این طرح الزامی برای وکلا برای استخدام وکیل یار نیست یعنی عنوان شما از فارغالتحصیل حقوق بیکار به وکیل یار بیکار تغییر خواهد کرد . لطفا موافقان محترم اگر زحمتی نیست طرح رو مطالعه کنید .

          3. شما اگر راهکاری دارید همین جا اعلام کنید مگه حتما باید نماینده مجلس باشید.
            در ضمن من پروندهایی در دست اقدام دارم که وکلایی که حتی بالای بیست سال سابقه دارن جرات ورود به چنین پروندهایی رو ندارند.
            درامد بالایی هم دارم.
            با این لحن صحبت از شما نشانه ترس است .
            گویا میترسید.
            متاسفانه بعضی از این وکلای تازه کار فقط بلدن بگن (نه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا