طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به تصویب رسید + متن نهایی مصوبه مجلس

پایگاه خبری اختبار-  نمایندگان مجلس طرح ساماندهی است۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده خدام کارکنان دولت را با هدف تعیین ساز و کار استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی به تصویب رساندند.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

متن نهایی مصوبه مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه

ماده‌واحده– از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می باشد. ‌‌‌‌‌‌‌

تبصره ۱-از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکتها و اشخاص حقوقی غیر دولتی ممنوع می باشد.

تبصره۲- دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که  در دستگاه های مربوطه به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی می باشند، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.

آئین‌نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه میشود و به تصویب هیات وزیران میرسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ میگردد.

تبصره ۳- منظور از قرارداد کارمعین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی به شرط تأیید گزینش بلامانع است.

تبصره ۴- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به کارگیری می شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می گردد.

تبصره ۵- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم له می باشد.

تبصره ۷- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشند.

تبصره۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

تبصره ۹ – از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام علیکم مدت ۲۵ سال درجهاد کشاورزی خراسان رضوی با مدرک کارشناسی حقوق قراداد موقت اگر هنوز این مدت وقت کمی هست برای تغییر وضعیت تا ۲۵ سال دیگر صبر کنیم دولت عدالت محور، زهی سعادت ….. دولتی گز حال روز ملت خود غافل است …مملکت داری بدون شک برایش مشکل است

  2. سلام ای کاش دولت به جای این طرح ساماندهی ،به فکر ادغام سازمانها دولتی ذیربط با هم بود هم دولت چابک تر می شود هم تمام کارمندان رسمی می شدند.

  3. لطفا اگه کسی خبر داره به خاطر خدا جواب بده که طرح ساماندهی شامل ناظرین جهاد کشاورزی هم میشه؟😥😥

  4. آقای نماینده. شرکتی اسمش روش هست کارمند دولت نیست و شرکتی هست که اکثرا بدون امتحان و با سفارش شما نماینده ها و بدون مراحل گزینش و آزمون آوردن در سیستم تا بعد اقوام نماینده شون براشون قانون بذارن قراردادی بشن . جالبه قانون ساماندهی دولت به شرکتی ها منفعت داره که کارمند دولت نیست ولی به قراردادهای که شناسه و کد استخدام دارن و کارمند دولت هستن و بالای ۱۰,۱۵ساا سابقه دارن هیچ کمکی و نفعی ندارد . میذاشتن ساماندهی اقوام و خویشان نماینده ها .

  5. سلام ….وقت بخیر …لطفا در خصوص مشاوران کلانتری خرید خدمت که بسیار فعال هستند اندیشه ای باید کرد لطفا در خصوص تغییر وضعیت به رسمی شدن اقدام شود چه بسا خانواده هایی را که در حال جداشدن از هم بودن و دوباره ب لطف خداوند متعال به عرصه زندگی برگرداندند ……تقدیر و تشکر از مشاوران کلانتری های استان کهگیلویه و بویر احمد .

  6. سلام من‌خانم۴۲ساله‌با۲۰سال‌سابقه‌کارقراردادی درعلوم‌پزشکی‌ میباشم‌. درحال‌حاضربصورت‌قراردادمعین مشغول‌میباشم. آیاامکان‌بازنشستگی‌برام‌وجوددارد؟

  7. سلام
    اشاره ای به وضعیت نیروهایی که چندین سال است بصورت قراردادی معین شاغلند نشده است؟

    1. سلام پس تکلیف نیروهای قرارداد کارگری
      چی میشه این انصافه بنده با ۲۲سال سابقه دارای مدرک کارشناسی مدرک مرتبط و مشاغل حساس باید قراداد کارگری بمونم که حتی مدرک تحصیلیم تو قراردادم لحاظ نمیشه عیدی هم که قرار شد کارگری بهمون بدن اون نداشتند شد کارمندی ما که نفهمیدیم آخر ما کجای قانون هستیم آخه اونی که سواد نداره کار اداری بلد نیست میگن طرف کارگر و طبق قوانین اداره کار مزایاشو میدن اونم که مدرک داره سواد و کار اداری انجام داد خوب معلومه که کارمنده حالا شما ما رو یک طرف قضاوت کنید.حداقل طبق قانون یا کارگری یا کارمندی مزایای ما رو پرداخت کنید.مجلس قرار شد نیروها رو ساماندهی کنه بابا تو رو خدا تکلیف ما رو هم معلوم کنید.

  8. با سلام در مورد تبصره۴ طرح شامل تمام کارکنان دولت میشه یا فقط کسانی که بعد از این قانون استخدام و یا تبدیل وضعیت میشوند .

  9. بله ولی در این طرح خبری از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی نبود یعنی بی عدالتی کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا