طرح تسهیل یکشنبه در مجلس بررسی می شود

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس هفته آینده در اولین دستور کار خود طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار را بررسی می کنند.

با انتشار دستور کار مجلس شورای اسلامی در هفته دوم بهمن ماه، طرح تسهیل صدور برخی از مجوز های کسب و کار در اولین دستور بررسی قرار داد.

بر اساس برنامه اعلام شده جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۱، ۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۴۰۰) تشکیل خواهد شد.

به گزارش اختبار رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با برنامه میز اقتصاد شبکه ۱ سیما از اقدام هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در اعلام ایراد نسبت به ماده یک طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داده بود.

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید در عین حال اعلام کرده بود که علی رغم اعلام ایراد هیات عالی نظارت، مجلس شورای اسلامی با توجه به تایید صدر مادۀ یک طرح تسهیل در شورای نگهبان، بدون توجه به ایراد این هیات به کار خود بر روی طرح ادامه خواهد داد.

دستور کار مجلس شورای اسلامی در هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۰

  • گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی در مورد: طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (اعاده شده از شورای نگهبان ۲)
  • گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (٢٠۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان ۵)
  • گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد: طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (اعاده شده از شورای نگهبان ۳)
  • گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)
  • گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد: طرح فهرست قوانین و احکام نا معتبر در حوزه شورها و شهرداری ها (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقنامه (۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن
  • گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)
  • گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش (اعاده شده از شورای نگهبان ۲)
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد، سرمایه و عوایدی سرمایه
  • گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد: لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک
  • گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد: طرح استفساریه ماده (۸۱) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ١٣۶۶/١٢/۳ (در اجرای تبصره (۲) ماده (۱۰۰) آیین نامه داخلی مجلس)
  • گزارش کمیسیون عمران در مورد: لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان
  • گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در اجرای تبصره (۲) ماده (۱۰۰) آیین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت)
  • گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی
  • گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد سرمایه و عواید سرمایه ای
  • گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد: طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی (این طرح با طرح نظام جامع مدیریت داده های کشور و تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مردم به شماره ثبت ۴٣۴ ادغام شده است.) (دراجرای تبصره (۲) ماده (۱۰۰) آیین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت)
  • گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل
  • گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس
  • گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح شفافیت آرای نمایندگان (دراجرای ماده (۱۳۰) آئین نامه داخلی مجلس)
  • گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی
  • گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد: رد طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی جمهوری اسلامی ایران
  • بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز
  • بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح استفساریه ماده (۴٨) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)
  • موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:
  • ۱. انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها.
  • ۲. گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)
  • ۳. گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال ۱۳۹۲ (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)
  • ۴. گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ده سال اخیر (دراجرای ماده (۲۱۲) آئین نامه داخلی مجلس)
  • ۵. گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)
  • ۶. گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران (در اجرای قانون نحوه گزارش کمیسیون اصل (۹۰) قانون اساسی مصوب ۱۳۶۶/۹/۳ مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۰۱) آیین نامه داخلی مجلس)
  • ۷. بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم (٨۵) قانون اساسی (در اجرای ماده (١۶۴) آیین نامه داخلی مجلس)
  • ۸. گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. حاضرم شرط ببندم و قسم بخورم
    تمام کسانی که الان وکالت می کنند بیان آزمون بدند قبول نشن
    طراحان سوال از وکلای موذی ادعا کار هستند که فقط جیب خودشون
    مهم هست. و نود درصدشان
    دنبال ناحق هستند حالا شدند کارشناس که اگر طرح تسهیل مصوب شد چنان و چنین خواهد شد
    والله فقط بخاطر مسائل مالی و درآمدشان هست.
    یکنفر نیست به این وکیل سید مهدی حجتی
    بگه تو که سید هستی چرا مخالفی؟تا بوده و نبوده
    سیدها انسانهای پاک .شریف و قانعی بودن
    نه حریص و تنگ نظر….
    به یاری حق این طرح تصویب میشود.

  2. درود بر نمایندگان
    دنبال کننده طرح تسهیل

    سیدمهدی حجتی حریص
    انشا الله این طرح تصویب
    میشه
    فقط یک کوچولو از درآمد شما کم میشه
    این جوانهای بیکار چکار کنند
    خرج روزانه خودمون ازکجا در بیاریم
    درآمد نیست!
    شما وکلا که وضع مالی خوب دارید
    حداقل دست از پرونده های کوچک بکشید تا سهم چندتا جوان بشه
    مثل یک حقوق کارمندی بشه برای
    ماجوانان تازه کار.
    یاحق
    یا حضرت ولی عصر طرح زودتر مصوب بشه

  3. یکم اگه فکر کنین به قول رییس قوه قضاییه ما همین الانش تو گزینش و صلاحیت مثلا کارشناسان شک داریم با این همه سخت گیری بازم کارشناسی نظرش با کارشناس دیگه شاید تا هزار درصد تفاوت داشته باشه که این مدرکی بر عدم صلاحیت یکی از اون دو کارشناس هستش ، حالا بماند کارشناسان یا وکلا یا سر دفتران تسهیلی …

    نمایندگان باید کمی بیشتر دقت کنن تغییر به این بزرگی مستلزم شاید نه بلکه ماهها بلکه سالها تحقیق بررسی و مقایسه و نطرسنجی و آزمایش هستش ، وگرنه …

    1. همین حرفارو زدین که کل جامعه با نهاد وکالت دشمن شده.یه ماشین حساب بردار بعدخوندن طرح درست بشین حساب کن ۷۰% یک درصد نفرات برتر چند میشه بعد همینجوری ایراد بگیر

      1. … کل شرکت کنندگان تهران ۳۰ هزار نفر میانگین تراز تا نفر ۳۰۰ ام در بهترین حالت ممکن ۸۳۰۰ و ۷۰ درصد تراز وی ۵۸۱۰ یعنی به عبارتی نمره شش تا هفت از بیست !

  4. ضمن تایید صحبت جناب عالی معروضم که بنده ۶ ماهی است که شروع به مطالعه کردم و به دلیل مشفله بی حاصلی که دارم روزی بیشتر ۶ ساعت فرصت مطالعه ندارم ب فارغ‌التحصیلی در سال ۹۷هستم و در حال تست زنی ، نکته جالب توجه اینه با تمام احترام نسبت به علم و دانش وکلایی که تا قبل از نیمه دهه ۹۰ در ازمون کانون قبول شدن که البته اکثریت سوالات کاملا کاربردی و منطقی بود در تمامی ازمونها میانگین درصد دروسم بالای ۵۰درصده با توجه به این موضوع که اعضاه هیئات مدیره کانون ها و اسکودا از همین اساتیدند.بیشتر شبیه طنز تلخی میمونه وقتی میگن با این طرح وکلای بی سواد به منصب وکالت نائل میان.

    1. سوالات تا قبل سال ۹۰ به طرز وحشتانکی اسون و دقیقا نص ماده بود هرکی میخوند قبول بود الا می بینیم طرح سوالات خارج از منبع یا تفاوت بین و یا یا کدوم گزینه صحیح تره و….البته من که قبول شدم ۹۶ ولی بهتون حق میدم چون چندین سال عمرم الکی هدر رفت هیچ کس دیگه نمیگم بیاد این رشته اوناییم که اومدن میگم برین مشاوران بخونید فقط بخاطر دودلیل ظرفیت مناسب تر و سوالات بهترتر

  5. امیدوارم مجلس انقلابی در خصوص طرح تسهیل با سلام و عرض ادب انقلابی عمل کند و ان را تصویب کند و هر چ زودتر به قانون تبدیل شود و در ازمون وکالت ۱۴۰۰ اعمال شود این طرح مقدس جز عدالت استقلال کیفیت سرعت عمل جیز دیگری به ارمغان نخواهد اورد اقایونی ک فقط به فکر جیبشون هستند و منفعت طلبند بدانند مجلس انقلابی و شواری محترم نگهبان تحت تاثیر شماها قرار نخواهد گرفت اینجا ملاک عموم مردم هستش ن خواص.

    1. شو هست فقط خیلیا میگن ازمون حذف و…همه اینا فقط شو تبلیغات منفیه وگرنه ازمون سرجاشه فقط طرح سوالات نص ماده میشه و چندتا کتاب اضافه شده و نصاب نمره هرکی فلان نمره اورد قبوله همین و بس والا به کامه موسسات اموزشی و اساتیده این طرح چون بیشتر پولدارتر میشن نه بقیه

  6. یک سوال از خدمت تمام افرادی دارم که به هر طریقی به حقوق مربوط میشن چرا افرادی که به هرطریقی اعم از آزمون، سهمیه، ماده ۸ بدون آزمون یا قبل از سال ۱۳۷۲ بدون آزمون موفق به دریافت پروانه وکالت شدن الان مخالف ورود افراد جدید به وکالت هستن؟؟؟؟؟؟؟چرا مخالف این طرح شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در مقابل چرا توقع دارن فارغ التحصیلان مخالف این طرح باشن و به موافقان انگ بیسوادی میزنن؟؟؟؟؟
    جز این نیست که هر ۲ دسته(وکلا و شرکت کنندگان) حافظ منافع خود هستن. تنها راه عقلانی و منطقی برداشتن تمام امتیازهای ویژه و جلوگیری از دریافت پروانه بدون آزمون بر اساس ماده ۸ . یکجوری وانمود میکنن انگار قراره آزمون حذف بشه نخیر چنین نیست.فقط دست طراح برای طرح سوالات عجیب بسته میشه
    طراحان قبل دهه ۹۰ وجدان بیشتری داشتن

  7. دوستان این طرح انقدر هم که در موردش تبلیغات منفی انجام میشه وحشتناک و مهلک نیست در عمل خودتون با استفاده از یک ماشین حساب میتونید حساب کنید خیلی افزایش ظرفیت نداره فقط مثل تمام طرح ها و لوایح اولش پر سر وصداست اما واقعیت چیز دیگه است.آئین نامه ضررش هزار درجه بدتر از این طرحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا