طرح تسهیل مغایر با قانون اساسی شناخته شد

برای سومین بار؛

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی شورای نگهبان نظر این شورا درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار را اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه (۷ اسفند ۱۴۰۰)، نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی، اساسنامه‌های دولت و استعلامات دیوان عدالت اداری را تشریح کرد.

بر این اساس، طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم بهمن ماه یکهزار و چهارصد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام‌نظر شد:

با توجه به نامه شماره ۰۱۰۱/۱۰۱۵۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ رئیس هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام -که عیناً به پیوست ارسال می‌گردد- درخصوص مغایرت این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام، مصوبه در موارد مذکور در نامه این هیأت، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.

 

بیشتر بخوانید:

طبق سخنان سخنگوی شورای نگهبان از آنجایی که هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ماده ۱ این طرح را مغایر با بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی (مغایرت با سیاست‌های کلی نظام) دانسته است، مجلس باید این اشکال را بر طرف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. عزیزم اتفاقا برعکس …
    مثه این میمونه ۲ تا ماشین داریم و یکی ۱۰۰ لیتر بنزین داره اون یکی اصلا بنزین نداره و برای رفتن از شهری به شهر مقصد ۱۰۰ لیتر لازمه.
    حالا شما بیا عدالت رو برقرار کن به هرکدوم ۵۰ لیتر بده….
    با این کارت هردو رو بدبخت کردی. چون اولی رو از رسیدن به مقصد محروم کردی و امید واهی هم به دومی دادی و وسط راه مونده.
    و این یعنی طرح تسهیل…
    الان جامعه مهندسی ببین چه بلایی سرش اومده. حقوق یه مهندس از یه کارگر کمتره و اکثرا بیکار…
    من اصلا رشتم حقوق نیست و من مهندسم و زخم خورده.
    یا علی

  2. سلام….چرا مغایر با قانون اساسی هستش؟اتفاقا با تصویب این طرح مخصوصا ماده ۵ و۶ طرح تسهیل برای آزمون وکالت داوطلبان بهتر وارد بازار کار شده و رتبه کشورمان از نظر بیکاری چندین پله پایین میاد وحتی زیر ۵۰ خواهد شد…خواهشمندم جهت تصویب هر چه زودتر این طرح نهایت تلاش صادقانه خود را انجام داده و به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی صحه گذاشته و جوانان بیکار تحصیلکرده را دریابید.ممنونم

  3. با سلام.
    انحصاری وجود نداره که بخواد شکسته بشه
    خداییش ظرفیت پذیرش خیلی بالاس
    وقتی فقط کانون مرکز دو هزار نفر جذب میکنه اگه عزیزی حرف از انحصار بزنه یا خیلی از نظر علمی پایینه که نمیتونه یک نفر ازین چند هزار نفر باشه یا گرفتار تغافل شده خدای نکرده. بجای سندروم رعد و برق و آسمون و ریسمون هم بقیه رو متهم نمیکنه به پارتی بازی و لابی گری و غیره.
    انقدر این طرح ضعیف بود که بزرگان نظام هم متوجه شدن.
    دوستانی که میخوان روزی از حق و عدل و موکل دفاع کنن چرا اینجوری اظهار نظر میکنن. به این شکل میخوایم از انصاف و عدالت دفاع کنیم؟ یعنی بعضی وقتها حرفها و نظراتمون با مردمی که کلمه از حقوق نخوندن فرق نمیکنه چه برسه به اونا که اصلا تحصیل نکردن.
    متاسفانه ما ایرانیان خیلی علاقه داریم زود و بدون زحمت به همه چی برسیم و یکشبه ره چند ساله طی کنیم بخاطر همین هم‌هست که قدر داشته هامون رو نمیدونیم.‌ اگه داوطلب با زحمت برسه به قبولی بعد از قبولی هم استانداردها رو رعایت میکنه و خدانکرده گرفتار مشکلات و انحرافات هم نمیشه.

  4. شما اگه یه کم بری بجای نت گردی درستو بخونی وکیل میشی
    خداروشکر طرح تسهیل تصویب نشد اسم این طرح بیشتر طرح تنبل پروری بود. در ها رو باز کنید تا دانشجوهای درجه ۴ و ۵ حقوق که خانواده خودشونم بهشون اعتماد ندارن توی جامعه وکالت کنن.

  5. متأسفانه مفلوک ترین رشته در مملکت رشته حقوق که تحصلیکردهای آن حتی اگه دکتری هم داشته باشند نمی توانند کار وکالت کنند کجای دنیا تا این حد تحصلیکردهای رشته حقوق به فلاکت کشیده شده اند آخه کی گفته با یه امتحان تستی آینده و سالها زحمت جوانان را تباه کنید

  6. اجازه بدین طرح تسهیل اجرا بشود و جوانان برگردندن به بازار کار از این سر در گمی نجات پیدا کنن_ این خود مردم هستن که تشخیص میدن به کی وکالت بدهند._دست از کارشکنی و انحصار طلبی بر دارید و طرح وکیل خانواده را در مجلس ارائه بدهید

  7. معیار سواد وقتی میشه ۱۲۰ سوال تستی که بوی از استاندارد نبردن و دراخر انتخاب سلیقه ای و طرح تهسیل فقط برای وکالت نبود داروخانه ها تجارت وحتی تولید خب خسته نباشید کسایی که نمیخوان جوان ها به ارزوشون برسن شعار امریکایی ها لعنت الله علیه این است که دراین کشور به ارزهات برس و شعار ایران دام برکاته در این کشور ارزوهات رو براحتی خاک کن

  8. سلام
    قدرت مافیا، لابی و پارتی توی این مملکت از تمام دنیا بیشتره! نماینده های مجلس انقلابی پنچر شدن
    وکلای ثروتمند روز به روز ثروتمتد تر و جوانان بیکار روز به روز بیشتر و گرفتار کانونهای فساد.
    ثروتمندان با پول و ثروتشون مانع به ثصویب رسیدن
    طرح تسهیل شدن!!!
    الملک یبقا مع الکفر و لایبقا مع الظلم

  9. طرح تسهیل هیچ وقت تصویب نمیشه،چون یک عده انحصار طلب چهار چنگولی چسبیدند به سفره انقلاب و مانند سهامداران مراقب سهامشون هستند.دینداری منهای عدالت مانند خرواری از مذهب هست که خداوند درپایان هیزم جهنم نثارش می کنه‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا