تصویب کلیات طرح پرداخت فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

حقوق کارکنان اداری قوه قضاییه در شأن این قوه نیست

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما بر اساس بررسی‌های به عمل آمده که با همکاری قوه قضاییه صورت گرفت، مطلع شدیم مبلغی که تحت عنوان حقوق به کارکنان بخش اداری دستگاه قضایی پرداخت می‌شود در شان این قوه نیست، کما اینکه ۵۰ درصد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و تقریبا میانگین حقوق و همه مزایای آنها در سال ۶ میلیون تومان است و این در حالی است که هیچ کدام از آنها اجازه ندارند شغل دیگری حتی خارج از سیستم قضایی داشته باشند و اگر در این زمینه تخلف کنند از سوی بخش‌های نظارتی قوه قضاییه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این افراد تنها منبع درآمدشان از طریق دادگستری بوده به این صورت که ارکان یک شعبه قضایی متشکل از قاضی و ۳ کارمند ماهانه ۳۰۰پرونده را از صدور رای تا تنظیم کردن آراء و دعوت از متهمان، شاکیان و وکلا مورد بررسی قرار می‌دهند اما حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.

بابایی کارنامی افزود: تبدیل این طرح به قانون می‌تواند بخشی از حقوق کارکنان دستگاه قضایی را ترمیم کند، هرچند این همه راه نیست و ما باید بجایی برسیم که هیچ فرد فعال در قوه قضاییه از کارمندان تا قضات، چشمداشتی به بیرون از قوه قضاییه نداشته باشند و دغدغه‌های مالی خود را از مسیر حمایت‌های داخل این قوه رفع کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما رویکرد حمایت از کارکنان بخش اداری قوه قضاییه را در کمیسیون دنبال می‌کنیم و در همین راستا فوریت این طرح را در نشست امروز به تصویب رساندیم و جزییات آن را نیز بررسی می‌کنیم، همچنین تلاش خواهیم کرد که طرح مذکور در صحن نیز با اولویت مورد بررسی قرار گیرد و چون اعتبارات لازم برای آن نیز از طریق ردیف‌های اختصاصی قوه قضاییه تامین خواهد شد مشمول اصل ۷۵ نیز قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه و کارشناسانی از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و طراحان این طرح  حضور داشتند.

متن طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه

دکتر رحیمی خبر داد: کلیات طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

بررسی جزییات طرح در هفته آینده

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز با دستور موکد ریاست محترم قوه قضاییه در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی طرح پرداخت فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.

دکتر رحیمی افزود: بررسی جزییات آن مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس به روز یکشنبه آینده موکول شد.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: مطابق کلیات مصوب کمیسیون اجتماعی همه کارکنان اداری قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه مشمول طرح می‌باشند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح در جلسه آینده کمیسیون و نهایتاً در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان اجرای آن از سال جاری شروع خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. در ضمن کارکنان زندان ها شیفتی هستن و تعطیلات رسمی ندارند و همچنین ماهی ۲۴۰ ساعت کار میکنن.اما معلمان عزیز که بنده بهشون ارادت دارم و خانم خودم معلم هستن هفته ای ۲۴ ساعت .

  2. سلام علیکم ….دوستان شاغل در دادگستری از کی تا حالا تعداد ارباب رجوع سختی کار محسوب میشه …..پس اون بدبخت هایی که توی زندان ها دارن با هرجور ادمی زندگی میکنن و در معرض خطرات جانی مثل چاقو خوردن از زندانی یا ابتلا به ایدز و هپاتیت هستن چی باید بگن ….تازه مشکلات روحی و خانوادگی که برای زندانبان ها ایجاد میشه بماند…من زندانبان حاضرم جامو با شما عوض کنم ….بعید میدونم کسی جرات کنه یا بتونه کار مارو انجام بده….لازم به ذکره که بنده خودم فوق لیسانس رشته حقوق جزا هستم .
    تو رو خدا به حق خودتون قانع باشید و خدا رو شکر کنید که کار اداری دارید و پشت میز مینشینید.

  3. شما یه سر به مراجع قضایی بزن و فقط تماشا کن کارمندان با چه وضعیتی و با چه تعداد مراجعه کننده و پرونده کار میکنند و باید با انواع و اقسام افراد (مالباخته، سارق، اراذل، قاتل و …) سر و کار داشته باشند اونوقت تایید میکنی که باید حقوقشون بیشتر از فرهنگیان باشه

  4. سلام
    بنده از پرسنل اداری پزشکی قانونی هستم طرح پیشنهادی قوه بسیار خوب و بدون تبعیض طراحی شده و ما کارکنان اداری پزشکی قانونی امیدواریم این طرح به همه سازمانهای تابعه سری پیدا کنه از ۱۰ سال قبل تا یک قانون فوق العاده برای پزشکی قانونی تصویب شد که روسای ما که پزشکان محترم هستند برای خودشون ضریب ۴ در نظر گرفتند برای کارکنان اداری ضریب ۱ و برای بقیه کارکنان ضریب ۲ و ۳ تا امسال هر سال برای یک سوم از سال پرداخت شده اینه که دریافتی من که کارشناسی ارشد دارم و یک پست کارشناسی متاسفانه از راننده و نگهبان و نامه بر ساده هم کمتر شده البته پزشکانی که با ما در ستاد کار میکنند همون ضریب ۴ رو میگیرند و به ما صبر و رفتن به مطب روانپزشک رو پیشنهاد میفرمایند و حالا که زمزمه تسری یه گوش میرسه میفرمایند مگه میشه دربان قوه قضائیه ضریب ۳ بگیره و ما ضریب ۴ این از دید بزرگواران باعث تورم میشه اما دریافتهای خودشون که سقف هم نداره نمیبینند !ما ناراضی هستیم و احساس میکنیم شخصیتمون لگد کوب شده و امیدوار به تسری این قانون به همه دستگاههای قوه تا یکپارچه با بقیه باشیم و از این بی عدالتی نجات پیدا کنیم به امید روزهای بهتر برای همه عزیزان و همکاران با تشکر

  5. پرداخت فوق العاده خاص ۹ میلیونی برای کارکنان سازمان زندان ها و قوه قضایه تصویب شد.
    در کشوری که برای آموزش و پرورش هزینه نشود، به ناچار باید پول را خرج زندان بان، قاضی و داروغه کرد.
    در هر کجای دنیا بگویم در کشوری زندگی میکنیم که حقوق معلم ها بسیار کمتر از حقوق زندان بان است قطعا ب حال ما زار زار خواهند گریست.

    و مطئن باشید آینده خوبی در انتظار فرزندان و دانش آموزان این سرزمین نخواهد بود.

    ب قول نیما:
    به کجای این شب تیره
    بیاویزم قبای ژنده ی خود را
    🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

  6. حقوق اداره ثبت اسنادواملاک باتوجه به مسولیت فوق العاده بالا ومحیط پراسترس وحجم بالای کار بسیارپایین هست لطفا دراین خصوص اقدامات وتمهیدات لازم را مهیا فرمایید

  7. کارمندان اداری دادگستری مدافعان مظلوم سنگر عدالتند.
    خبرنگاران گرامی و اصحاب محترم رسانه
    سلام علیکم
    در هفته های اخیر برخی از رسانه های خبری اقدام به انتشار اخباری در خصوص طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان زندانها به کارمندان اداری دادگستری نمودند که متاسفانه این رسانه های خبری در انتشار این خبر جنبه انصاف و عدالت را رعایت ننموده اند و صرفا با انتشار ظواهری از خبر مذکور موجبات ناراحتی و آزردگی خاطر قشری زحمتکش از کارکنان کشور(کارمندان اداری دادگستری)شده اند که در واقع این کارمندان اداری دادگستری شریف ترین و نجیب ترین کارکنان کشور هستند. کارکنانی که با حداقل حقوق و عدم دریافت هرگونه مزایای نقدی و غیر نقدی،مظلومانه در سنگر عدالت مشغول خدمت هستند.
    اصحاب محترم رسانه که همواره بایستی در انتشار مطالب خود،حقیقت و واقعیت را مورد توجه ویژه قرار دهند و جنبه انصاف را مراعات نمایند،با این حال بدون توجه به وضعیت معیشتی اسفناک کارمندان اداری دادگستری و بدون اطلاع و آگاهی از نوع،ماهیت و حجم کار کارمندان اداری دادگستری،ذکری از مشکلات کارمندان اداری دادگستری را در کنار انتشارخبر طرح تسری فوق العاده العاده خاص کارمندان دادگستری منعکس ننموده تا چرایی و دلایل تصویب این طرح مشخص گردد.
    لذا کارمندان اداری دادگستری این خدمتگزاران راستین نظام اسلامی در دفاع از حقوق مسلم خویش درصدد آن هستند تا مواردی را به شرح ذیل جهت تبیین و دلایل تصویب طرح فوق العاده خاص کارمندان اداری دادگستری معروض دارند:
    اصحاب محترم رسانه:
    آیا اطلاع دارید بر اساس احکام کارگزینی،کارمندان اداری دادگستری دارای کمترین حقوق در بین کارکنان کشور هستند؟
    آیا اطلاع دارید فیش های حقوقی کارمندان اداری دادگستری تهی از هرگونه مزایای رفاهی اعم از نقدی و غیر نقدی و یا اضافه کار است؟
    آیا اطلاع دارید مظلومترین کارکنان،کارمندان اداری دادگستری می باشند و فیش های حقوقی ما موید و بیانگر اوج مظلومیت ما است؟
    ایا اطلاع دارید نوع،ماهیت و حجم کار کارمندان اداری دادگستری تفاوت بارز و چشمگیری با سایر کارکنان کشور دارد؟
    آیا اطلاع دارید مراجعه کنندگان به کارمندان اداری دادگستری دزدان و سارقان،معتادان،کلاهبرداران، جنایتکاران و طیف گستردگی از مجرمین و مرتکبین به انواع جرم ها و یا ناقضین قوانین و مقررات هستند؟
    آیا اطلاع دارید ما کارمندان اداری دادگستری و خانواده های ما مورد تهدید بسیاری از متهمین و مجرمین واقع می گردیم؟
    اصحاب محترم رسانه های خبری:
    ایا تاکنون به محیط پرتنش،پر استرس،پراضطراب دادگستری که سراسر دعوا،فریاد ،ناله و گریه است مراجعه نموده اید؟
    ایا تاکنون احوال درمانده،افسرده کارمندان اداری دادگستری را به دلیل حجم بالای امورات و شرایط محیطی خاص دادگستری که منجر به انواع بیماری های جسمی و روحی گردیده است جویا شده اید؟
    اصحاب محترم رسانه های خبری:
    آیا استحضار دارید در ایامی که اکثر دستگاههای اجرایی به دلیل مقابله با ویروس کرونا با تقلیل نیروی انسانی مشغول خدمت هستند، کارمندان اداری دادگستری به صورت تمام وقت و در اوقات اداری و غیر اداری و حتی در ایام تعطیلات در حال خدمت رسانی هستند و همه مخاطرات آن را با جان و دل پذیرفته اند و در این راه بسیاری از همکاران ما به جمع شهدای مدافع سلامت پیوستند ولی افسوس که یادی از این همه نثار و فداکاری نمی گردد.
    اصحاب محترم رسانه های خبری:
    ما کارمندان اداری دادگستری که مفتخر هستیم در سنگر عدالت مشغول خدمت هستیم این انتظار را از اصحاب رسانه های خبری داریم بخشی از مشکلات ما را مدنظر قرار داده و به بیان آن در رسانه خود بپردازند که مایه خشنودی این قشر فداکار و زحمتکش را میسر می نمایید.
    والسلام
    من الله توفیق

  8. حقوق کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک با وجود حجم کاری بالا و استرس کاری بسیار پایین است، متاسفم برای دولتی که به جای چاره اندیشی و تامین معیشت این کارکنان فقط در صدد گرفتن مجرمان در این سازمان هستند
    آقا لطفا بجای درمان یه خورده هم دنبال پیشگیری باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا