طالبان قاری محمد اشرف غیرت را به ریاست دانشگاه کابل منصوب کرد

پایگاه خبری اختبار- روز گذشته عبدالباقی حقانی که از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی معرفی شده است، قاری محمد اشرف غیرت را به عنوان رییس دانشگاه کابل منصوب کرد.

اشرف غیرت منصوب حقانی

مولوی عبدالباقی حقانی از وابستگان به شبکه تروریستی خطرناک حقانی، که از سوی گروه طالبان به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی معرفی شده است، روز گذشته فرد ناشناخته ای که  قاری محمد اشرف غیرت نام دارد را به ریاست دانشگاه کابل منصوب کرد.

قاری محمد اشرف غیرت رییس جدید دانشگاه کابل منصوب طالبان
قاری محمد اشرف غیرت رییس جدید دانشگاه کابل منصوب طالبان

عبدالباقی حقانی در دوره اول حکومت سیاه طالبان در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ مناصب مختلفی از جمله فرماندار خوست و معاونت وزارت اطلاعات و فرهنگ و ریاست بخش کنسولی وزارت خارجه را در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید:

سوابق مبهم رییس جدید دانشگاه کابل

گفته می شود قاری محمد اشرف غیرت احتمالا دانشجوی الهیات در دانشگاه پکتیا بوده است و در مدارس محلی به تدریس مشغول بوده است.

اشرف غیرت جانشین دکتر محمد عثمان بابری

پیش از محمد اشرف غیرت، دکتر محمد عثمان بابری ریاست دانشگاه کابل را بر عهده داشت. دکتر بابری دارای درجه دکتری در رشته فارماکوگنوزی (مرتبط با داروسازی) از دانشگاه فیلیپس ماربورگ کشور آلمان است.

دانشگاه کابل

دانشگاه کابل
دانشگاه کابل

دانشگاه کابل به عنوان نخستین نهاد آموزش عالی در افغانستان در سال ۱۳۱۱ خورشیدی در مزان حکومت محمد نادر شاه با ایجاد دانشکدهٔ پزشکی کابل (پوهنتون علوم طبی کابل ابو علی ابن سینا) تاسیس شد.

دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل در سال ۱۳۱۷ خورشیدی همزمان با حکومت محمد ظاهر شاه آخرین پادشاه افغانستان تاسیس شد.

آرامگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز در این دانشگاه قرار دارد، سید جمال الدین اسدآبادی در افغانستان به سید جمال الدین افغان مشهور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا