ضریب درس حقوق اساسی و متون فقه در آزمون وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- با انتشار متن مصوبات چهلمین نشست هیات عمومی اسکودا، ضریب دو درس جدید آزمون وکالت ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش اختبار، در چهلمین نشست هیات عمومی کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه شدن دو درس حقوق اساسی و متون فقه به منابع آزمون وکالت تصویب شد.

بر اساس مصوبه همایش بوشهر هیات عمومی اسکودا که امروز یک آذر متن آن منتشر شده است، ضریب درس حقوق اساسی در آزمون وکالت، یک خواهد بود. همچنین متون فقه به همراه درس اصول فقه و با ضریب یک به منابع آزمون اضافه می‌شود.

در این مصوبه درباره تاریخ آزمون وکالت هزار و چهارصد هم آمده است: هیات رئیسه پس از مذاکره با سازمان سنجش، تاریخ دقیق برگزاری آزمون را از بیستم بهمن تا بیستم اسفند مشخص خواهد کرد.

گفتنی‌ست مواد امتحانی و ضرایب آنها در آزمون وکالت تا پیش از این به شرح زیر بود:

به این ترتیب پس از این مواد امتحانی آزمون وکالت به جای شش مورد، هفت مورد خواهد بود و سوالات درس متون فقه با درس اصول فقه در قالب یک ماده آزمونی و با ضریب یک طرح می‌شود.

هنوز منابع مطالعاتی داوطلبان برای دو درس جدید آزمون سال جاری، مشخص نشده است.

پیش‌تر جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، به خبرنگار اختبار گفته بود که منابع دو درس جدید باید از سوی هیات نظارت بر آزمون مشخص شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. الان متون فقه قرار کدوم مباحث باشه؟ تحریر الوسیله هست یا شرح لمعه– از کدوم بخش ها مقصودشون هست تمام بخش حقوقی و کیفری هست یا بخش خاصی؟ الان اصول تعداد سوالاتش با فقه یکی شدن؟ یعنی ده تا اصول میدن با ده تا فقه؟ کسی هست بگه تکلیف ما چیه

  2. سلام جناب من خودم در ازمون وکلای قوه قضاییه در حوزه کرج دانشگاه ازاد ازمون دادم و متاسفانه هنگام تحویل پاسخنامه به مراقب ازمون شاهد رساندن جواب ایشون به داوطلبی ک رو برویش نشسته بود شدم. و یک لحظه مکث کردم و متاسفانه ترسیدم که از روی لج به برگه من دست بزند و اقدامی نکردم. گمان میکنم حرف شما هم صحیح باشد . اما الان نه اسمی از اون مراقب میدونم نه چهره ای ازش یادمه نه میتونم ادعایی کنم .

  3. باعرض سلام.
    به نظرمن ازمون خواهش میکنم بندازید بعد عید
    ازمون ۹۹ تاریخ ۲۵تیر برگزار شد الانم که دوتا منبع جدید اعلام شده
    من به شخصه با بعد از عید موافقم

  4. سلام.به یاد اون شعار تظاهرات پیش از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی میفتم که میگفتن ما میگیم شاه نمیخوایم نخست وزیر عوض میشه این روزا صحبت از قانون تسهیل فضای کسب و کاره و بعد یک عده انحصار طلب که از درد ما بیکاران و سربار خانواده که هر روز سن ما داره بالاتر میره و داریم پیر میشیم و هنوز مجرد موندیم و اینا تو شرایط استخدامی شرط متاهل بودن میزارن درس دارن اضافه میکنن.آخه سالی یکبار آزمون و اینهمه فارغ التحصیل بیکار و ظرفیت ناچیز پذیرش که اینهمه مانع نمیخواد.این ظرفیت‌ها رو بردارین و آزمونها رو بردارین تا هرکس با توانایی که داره کار کنه.اگر فردی ضعیف کار کرد مردم بهش پرونده جهت وکالت نمیدن.از مقام معظم رهبری استدعا دارم که با دستور موردشون دل ما که سالهاست بیکاریم رو شاد کنه.حضرت آقا من کمترین از شما بزرگ مرد مجاهد و خدا دوست تمنا میکنم که دستور اجرای کامل قانون تسهیل فضای کسب و کار را بدهید.تشکر از الطاف پدرانه و حمایت از جوانان سما.

  5. باسلام خدمت همه دوستان سوالها دست اونایی که برسه رسیده من .شما بازیچه دستشون هستیم امسال نشد سال دیگه سالها این برنامه رو پیاده میکنن من به شخصه حاضرم قسم بخورم که امتحان الکی اونایی که تو سازمان سنجش آشنا دارن با پر کردن جیب اونا به همه چی دسترسی دارن ماهم چیزی گیرمون نمیاد بیخودی این همه زحمت میکشیم

  6. آزمون وکالت ۱۴۰۰ باید در بهار ۱۴۰۱ برگزار شود تا این وضعیت و سهل انگاری مسئولان جبران شود.
    اعلام مواد جدید برای آزمون وکالت حدود سه ماه قبل آزمون تعدی آشکار به حقوق هزاران نفر از دانش آموختگان این مملکت است.
    بی جهت نیست که ارزش پول ملی ما در مقایسه با سایر کشورها (حتی افغانستان) رو به نزول است… همین کارها و تصمیمات اشتباه و مدیریت های غلط است که کشور را به این روز انداخته است…
    وقتی تک تک افراد یک مملکت را عقب نگه داشتیم آن وقت کشور عقب می ماند…. و ارزش پول ملی مسلم و صد مسلم است که کاهش می یابد…
    این من و شما خواننده محترم هستیم که ارزش جان خود را (پول ملی خود را) رقم می زنیم… و این قبیل تصمیمات است که جان هزاران نفر را هر سال تباه می کند…. هر سال…
    آزمون وکالت ۱۴۰۰ یقیناً باید حداقل سه ماه به تعویق بیافتد…
    در غیر این صورت سوال ایجاد می شود که احتمالاً چه اشخاصی از این تصمیمات از قبل مطلل بوده اند؟؟؟

  7. به نظرم این بازی ادامه داره همونطور که با داوطلبان ۹۹ بازی شد با داوطلب ۴۰۰ هم بازی خواهند کرد.

  8. لازم است که مشخص شود چه مباحثی از متون فقه مورد نظر طراحان است کل مباحث یا مواردی از انها.با این حجم متون فقه و نکاات ریز قانون اساسی و تجمع شرح وظایف در آن،زمان باقی مانده استرس زا و مخرب خواهد بود.از این نهاد انتظار میرود که هرچه سریع تر و به دقت منابع را معرفی کرده.درضمن تاریخ ازمون باید تعیین شود ،زمان برای کسانی که باید تصمیم بگیرند که تمام وقت درس بخوانند و در ازمون امسال شرکت کنندیا اینکه به سال بعد موکول کنند و شغل پیدا کنند بسیار حائز اهمیت است ،از همه دست اندر کاران خواهشمندم که در این شرایط دشوار به مسائلی هم چون معیشت داوطلب هزینه فرصت و برنامه ریزی های شخصی زندگی داوطلبان توجه فرمایند ، این بی دقتی و بی نظمی در برنامه ازمون باعث تشویش ذهنی خانواده ها و داوطلبان میشود که نتیجه اش مطلوب هیچکس نیس.آزمون فقط ورودی به دنیای وکالت است .وکالت شغلی است که در آن فارغ تحصیلی وجود ندارد .این شیوه ازمون منصفانه نیست این تغییرات فوری هم وضعیت را بهتر نمیکند بلکه این مسئله را اشاعه میکند که برگزارکنندگان از این مطلب قافل شده اند که داوطلبان ازمون وکالت انسان هستند نه ابزار دسته خودنمایی عالیجنابان.با نگاهی کوتاه با ازمون های دهه های پیش متوجه میشویم که اقایان با چه سطحی از سوالات وکیل شده اند جالب است حالا که در اوج وکالت خود هستند این همه سخت گیری برای تازه واردان در ازمون تستی برای چیست جز اینکه قصد جلوگیری از تجمع تازه واردان را دارند.لطفا به شعور داوطلبان بی حرمتی نفرمایید.

  9. سلام .داوطلب برای اینکه به اعصابش مسلط بشه و از این کارهای گیج کننده حضرات دیوونه نشه باید یک روانشناس بنشونه کنار دستش .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا