ضریب درس حقوق اساسی و متون فقه در آزمون وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- با انتشار متن مصوبات چهلمین نشست هیات عمومی اسکودا، ضریب دو درس جدید آزمون وکالت ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش اختبار، در چهلمین نشست هیات عمومی کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه شدن دو درس حقوق اساسی و متون فقه به منابع آزمون وکالت تصویب شد.

بر اساس مصوبه همایش بوشهر هیات عمومی اسکودا که امروز یک آذر متن آن منتشر شده است، ضریب درس حقوق اساسی در آزمون وکالت، یک خواهد بود. همچنین متون فقه به همراه درس اصول فقه و با ضریب یک به منابع آزمون اضافه می‌شود.

در این مصوبه درباره تاریخ آزمون وکالت هزار و چهارصد هم آمده است: هیات رئیسه پس از مذاکره با سازمان سنجش، تاریخ دقیق برگزاری آزمون را از بیستم بهمن تا بیستم اسفند مشخص خواهد کرد.

گفتنی‌ست مواد امتحانی و ضرایب آنها در آزمون وکالت تا پیش از این به شرح زیر بود:

به این ترتیب پس از این مواد امتحانی آزمون وکالت به جای شش مورد، هفت مورد خواهد بود و سوالات درس متون فقه با درس اصول فقه در قالب یک ماده آزمونی و با ضریب یک طرح می‌شود.

هنوز منابع مطالعاتی داوطلبان برای دو درس جدید آزمون سال جاری، مشخص نشده است.

پیش‌تر جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، به خبرنگار اختبار گفته بود که منابع دو درس جدید باید از سوی هیات نظارت بر آزمون مشخص شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. کاشکی یکم فکر میکردین که ما داوطلبین چجوری باید این ۲تا درسو در ۲ماه بخونیم بهتر نیست این تصمیماتتون سال دیگه اجرایی بشه که داوطلب حداقل برای خودش برنامه ریزی یک ساله داشته باشه به اندازه کافی اون ۶تا درس سنگین هست اضافه بر اون واقعا به داوطلب آسیب میزنه کاشکی به اون کسی که این تصمیمو گرفته بگین این کار واسه خرداد ماه بود نه الان که آذر هستیم و هنوز معلوم نیست منابع چی هست.

  2. اعلام منبع جدید برای آزمون های سراسری باید از یکسال قبل اعلام شود… آزمون ۱۴۰۰ یقیناً باید به تعویق بیافته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا