صورتجلسه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

تأکید بر جلب توجه مقامات قضایی محلی به تبعات افزایش بی رویه جذب کارآموز برای تشکیلات قضایی

پایگاه خبری اختبار- شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا)  روز پنجشنبه سی و یکم فروردین ماه در محل اتحادیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در این جلسه نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

بند اول دستور جلسه: پیشنهاد کمیسیون ورزش در مورد اخذ وجوهی برای ورزش

مورد مطرح  و با اکثریت آرای حاضران مقرر شد کانون های محترم سالانه حداقل پنجاه هزار ریال از هر وکیل برای کمک به ورزش اسکودا وصول فرمایند. موضوع در هیات عمومی نیز مطرح خواهد شد.

در خصوص برگزاری مسابقات فوتسال در کیش مقرر شد کمیسیون محترم ورزش ابعاد قضیه و شرایط برگزاری را از هر جهت بررسی و برای طرح در شورا اعلام فرمایند.

بند دوم دستور جلسه: پیشنهاد کانون محترم همدان در مورد رای دادگاه انتظامی قضات

موضوع مطرح و مقرر شد با توجه به بحث های انجام شده پاسخ مقتضی از طریق اسکودا به کانون محترم همدان داده شود.

بند سوم دستور جلسه: موضوع ماده ۱۸۵ لایحه پیشنهادی جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه

موضوع ماده ۱۸۵ مطرح و مقرر شد اتحادیه و کانون های محترم عضو و وکلای دادگستری عضو هر کانون، حسب مورد نسبت به موارد ذیل اقدام کنند:

الف) توسعه و تسریع ارتباط با نمایندگان محترم محلی مجلس؛

ب) فعال سازی کمیسیون های پارلمانی برای وصول به هدف مندرج در بند الف؛

پ) ایجاد ارتباط و مکاتبه با دولت محترم و کمیسیون لوایح به منظور روشنگری در مورد تبعات سوء ماده مذکور؛

ت) مکاتبه با کلیه مقامات مسئول تا بالاترین سطح برای تبیین آثار سوء این ماده و مغایرت آن با سیاست ایجاد اشتغال که شعار سال جاری است؛

ث) اقدام برای شناسایی وکلای محترم دادگستری که پیش تر نماینده مجلس بوده اند و استفاده از امکانات آنها برای روشنگری؛

ج) تماس و هماهنگی با کانون سردفتران و کانون کارشناسان که مشمول ماده مذکور هستند به منظور اقدام مشترک؛

چ) استفاده از وسایل ارتباط جمعی گوناگون جهت اطلاع رسانی و روشنگری در این زمینه؛

ح) جلب توجه مقامات محترم قضایی محلی به تبعات افزایش بی رویه تعداد جذب کارآموز برای تشکیلات قضایی از جهت ایجاد امکان کارآموزی در واحدهای مختلف قضایی.

ضمناً همکاران محترم آقایان دکتر مالکی، دکتر رضایی، وکیلی و ابراهیم کیانی و سرکار خانم دکتر داوودی انتخاب شده اند تا نسبت به تمشیت و پیگیری موارد فوق اقدام فرمایند.

بند چهارم دستور جلسه: تسویه حساب هزینه برگزاری همایش البرز با کانون محترم البرز

موضوع مطرح و ضمن تایید صحت گزارش بازرسان محترم و سپاسگزاری از ایشان به خاطر زحمتی که متحمل شده اند تصویب شد هزینه های همایش البرز بر مبنای صورت حساب ارائه شده از طرف کانون محترم البرز پرداخت شود ضمناً مقرر شد بازرسان محترم در ادامه ی بررسی که قبلاً فرموده بودند مواد مربوط به برگزاری همایش ها از جهت هزینه ها بررسی و اصلاح و در جلسه ی عادی بعدی شورای اجرایی مطرح فرمایند.

بند پنجم دستور جلسه: پیشنهاد کانون محترم مرکز در خصوص موکول شدن همایش تهران به اوایل تیرماه و پس از ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر

این بند در اولویت مطرح و بدوا با تاخیر برگزاری همایش به تاریخ دهه دوم تیرماه ۱۳۹۶ موافقت شد. با توجه به این که اعضای محترم کارگروه ویژه بررسی لایحه وکالت که در جلسه حضور دارند اعلام فرمودند که متن مورد نظر آماده شده است مقرر شد متن تکثیر و در اختیار نمایندگان محترم کانون ها در شورای محترم اجرایی که در جلسه حضور دارند گذاشته شود تا در روز شنبه ۲/۲/۱۳۹۶ در اختیار کانون های متبوع خود قرار دهند (متن با پست پیشتاز برای کانون های محترمی که نمایندگان آنها حاضر نیستند ارسال خواهد شد). کانون های محترم نسبت به بررسی سریع متن به نحو مقتضی اقدام و نتیجه را حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۹/۲/۱۳۹۶ به اسکودا اعلام خواهند فرمود. عدم پاسخ گویی قبول متن به نحو موجود تلقی خواهد شد. پاسخ ها بلافاصله در اختیار کارگروه ویژه قرار خواهد گرفت تا نظر خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۱۴/۲/۱۳۹۶ به اسکودا تسلیم فرمایند. متعاقباً جلسه فوق العاده شورای اجرایی در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۹۶ به منظور بررسی نهایی لایحه تشکیل خواهد شد و دستور جلسه منحصرا همین موضوع خواهد بود. جلسه بعدی شورای اجرایی در روز بعد از جلسه فوق العاده یعنی جمعه ۲۲/۲/۱۳۹۶ راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد. دستور جلسه که جنبه فوق العاده نیز خواهد داشت متعاقباً به کانون های محترم ارسال خواهد شد.

بند ششم دستور جلسه: انعکاس نام موافقان و مخالفان هر مورد در صورتجلسه در مسائل مهم مطروحه در شورای اجرایی و هیات عمومی و اخذ نظریه کتبی مخالفان و موافقان در خصوص موارد، در صورت تمایل ایشان

بند ۹ مطرح و تصویب شد که نام یا نام های مخالفان هر مورد از موارد مطروح با تقاضای ایشان در صورت جلسه درج شود ضمناً در صورتی که مایل به درج استدلال خود در صورت جلسه باشند می توانند مطالب مکتوب خود را حداکثر ظرف یک هفته از جلسه ی مورد نظر به اتحادیه تسلیم نماید.

بند هفتم دستور جلسه: تجهیز اطاق کنفرانس اتحادیه به وسایل ضبط مذاکرات موضوع مطرح و با اکثریت آرا مردود اعلام شد

بند هشتم دستور جلسه: درج نام نمایندگان حاضر در جلسات شورای اجرایی با تصریح به غایبین موضوع مطرح و تصویب شد

 بند نهم دستور جلسه: هر مطلب دیگری که کانون های محترم لازم بدانند

سوال کانون محترم زنجان در خصوص اینکه آیا ممنوعیت بیش از دو بار متوالی عضویت در هیئت مدیره شامل اعضای علی البدل نیز میشود یا خیر مطرح شد نظر اکثریت قریب به اتفاق اعضای حاضر شورای اجرایی این بود که با توجه به اطلاق لفظ اعضا در مادتین ۱۱ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال و ماده ۴ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۷۶ و ماده ۲ لایحه استقلال این ممنوعیت شامل حال اعضای علی البدل نیز می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا