صورتجلسه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

بررسی "اثرگذاری ۲۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون وکالت" به کارگروه مربوطه ارجاع می شود

پایگاه خبری اختبار شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران (اسکودا)  تشکیل جلسه داد.
به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در این جلسه که از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۱۵ ادامه داشت، مقرر شد موضوع تخصصی شدن وکالت، اثرگذاری ۲۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون وکالت و نامه کانون های بوشهر و خوزستان در مورد نحوه پذیرش داوطلبان مورد نظر دو کانون مذکور، بدواً به کارگروه ارجاع و متعاقباً در شورای اجرایی مطرح شود.

همچنین درباره نحوه اجرای آزمون وکالت ۹۵ و دستور همایش استان البرز تصمیم گیری به عمل آمد.

متن کامل این صورتجلسه به شرح ذیل است:

در تاریخ ۹۵/۸/۱۳ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱. گزارش نشست مشترک روسای محترم کانونها و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (۹۵/۸/۱۰) گزارش نشست مشترک هم اندیشی روسای محترم کانون ها با نمایندگان محترم مجلس به استحضار حضار محترم رسید.

۲. تهیه دستور همایش البرز
موضوع مورد بحث قرار گرفت مقرر شد:

۱. عضویت کانون های محترم یزد و ایلام در اسکودا در صورت وصول درخواست آنان به انضمام مدارک لازم مطرح خواهد شد و در صورت تصویب عضویت، بلافاصله حق رای خواهند داشت.

۲. کارگروه ویژه منتخب برای بررسی و تدوین متن منقح قانون وکالت که مشتمل بر نمایندگان محترم اسکودا در مرکز پژوهش های مجلس نیز می باشد رأساً نسبت به تنظیم برنامه جلسه بعداز ظهر روز اول همایش اقدام و گزارش امور انجام شده و نتایج حاصله و وضعیت فعلی لایحه را به هیات عمومی ارائه نمایند. ضمناً مقرر است جدول مقایسه ای متون چهارگانه قانون پیش از تاریخ مذکور در اختیار اسکودا قرار گیرد تا تکثیر و در همایش البرز در اختیار کانون های محترم قرار داده شود. ضمناً در همین جلسه روش های عملی اتخاذی به وسیله کانون ها و اتحادیه در خصوص لایحه وکالت تا زمان تصویب نهایی و قانونی شدن آن مشخص خواهد شد.

۳. در جلسه روز پنجشنبه موارد آتی مورد بحث و اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت:

الف- یکسان سازی رویه کانون ها در امور جاریه؛
ب – مسئله مؤسسات حقوقی متشکل از افراد غیر وکیل (اتخاذ تصمیم راجع به آیین نامه تنظیمی کارگروه)؛
پ- حق الوکاله های وکالت های تسخیری و معاضدتی.

۳. بررسی آزمون ۱۳۹۵ از جهت نحوه اجرا
توضیحات لازم به عرض حضار رسید.

۴. همکاری کانون ها در تنقیح قوانین که به صورت عقد قرارداد و ارجاع کار به کمیسیون امور حقوقی و تدوین قوانین به دولت اعلام شود .
در بند ۴ دستور همکاری کانونها در تنقیح قوانین به نحو مذکور درخواست شد.

۵.مواردی که بنا به نظر هیات رئیسه باید به کارگروه ارجاع و متعاقباً در شورای اجرایی مطرح شود:

الف- تخصصی شدن وکالت؛
ب- اتخاذ روش واحد برای وصول وایصال حق کانون ها از تمبر الصاقی مالیاتی؛
پ- اثرگذاری ۲۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون ورودی؛
ت- آیین نامه تنظیم بودجه اسکودا؛
ث- نامه کانون محترم بوشهر و خوزستان در مورد نحوه پذیرش داوطلبان مورد نظر دو کانون مذکور؛
ج- مواعد تمدید پروانه وکالت؛
چ- پیشنهاد کانون محترم استان مرکزی در مورد احتساب بدهی قوه قضائیه و وزارت دادگستری به وکلا بابت وکالت های تسخیری با وجوه مورد مطالبه از وکلا به قوه قضائیه.

این موارد به کارگروه های مربوطه ارجاع شد.

۶. آخرین اطلاعات در مورد لایحه جامع وکالت
بدواً مطرح شده بود و نیازی به تکرار نشد.

۷. برگزاری اولین کارگاه آموزشی تحت عنوان ” نحوه ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی “
بدواً الحاق جنابان آقایان میرسراجی و ذوالفقار به کارگروه تبلیغات وکلا تصویب شد.

برگزاری اولین کارگاه آموزشی تحت عنوان ” نحوه ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی ” مورد تصویب قرار گرفت.

۸. پیشنهاد هیات رئیسه اسکودا در خصوص پیش بینی نطق پیش از دستور در همایش های هیئت عمومی منحصراً در مورد مسائل صنفی برای سه نفر هریک به مدت حداکثر ۵ دقیقه به حکم قرعه تصویب و مقرر شد در همایش البرز به طور آزمایشی اجرا شود. در خصوص مورد در جلسه بعدی شورای اجرایی تصمیم قطعی اتخاذ خواهد شد.

جلسه که در ساعت ۹ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۶:۱۵ با امضای هیات رئیسه به پایان رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. سلام خدمت همه مسیولین محترم.

    این کارازجامعه حقوقی که خودش ناجی عدالته بعیده چراکه حتی دانشجوهای دانشگاههای دولتی باسوادی خوب نمرات واقعی میگیرن که زیادبالا نیست ولی بعضا یه خانم هم رشته ای دانشگاه ازادی خیلی راحت نمره های بالایی کسب میکنه بدونه داشتن سواد.

    حداقل پنج یاده درصد بود بازقابل قبول تربود.چون الان توروستای داس قلعه هم دانشگاه ازاد حقوق میگیره یاحقوق ازاون دانشگاههابردارین وفقط توی دانشگاههای معتبرباشه یااین شرط معدل بازی بااینده وزندگی جوانهای مملکته.

    به امیداستقلال کانون وکلا

  2. با سلام و تشکر از جناب هوشیار امیدوارم نظرات ما حقوقی ها را به مراجع تصمیم گیرنده منعکس کنید . ما به عدالت اسکودا اعتقاد داریم و استقلال ان را ضامن عدالت قضایی میدانیم. و شبهه ای از بابت بی عدالتی ناشی ازتصمیمات کانو ن ها به دل راه نمیدهیم زیرا میدانیم همه جوانب امر سنجیده میشود و ازمون و خطا در اتخاذ تصمیم اسکودا راهی ندارد لذا چون بنده تاثیر معدل را دارای اشکالات فراوان میدانم پیشنهادم به اسکودا اینست که برای سنجش معدل فارغ التحصیلان حقوقی که قصد شرکت در ازمون را دارند یک امتحان ورودی به شرکت در ازمون به صورت سراسری برگزار کنند و مثلا حد نصاب ان را معدل ۱۰ قرار دهند تا افرادی که لیاقت ووشایستگی حداقلی دارند با هم به رقابت بپردازند و در مرحله دوم ازمون به صورت تراز و رقابتی بین این افراد برگزار شود و به ترتیب بهترین افراد انتخاب شوند . این دو مرحله ای برگزار کردن چند حسن دارد ۱ اینکه کانو ن ها درامد بیشتری کسب میکنند ۲ اینکه از ورود سیاهی لشکر ها به ازمون اصلی جلوگیری میشودکه مایه تمسخر برخی از افراد هستند و سطح ازمون را پایین می اورند۳ اینکه ازمون هم به صورت حد نصابی و هم به صورت رقابتی برگزار میشود و افراد با سواد بهتر پالایش میشوند ازجهت اینکه تاثیر شانس و اقبال درازمون کمتر میشود و شخصی که در دو ازمون موفق شده به مراتب از چاشنی شانس کمتر بهره برده ۴ اینکه این امتحان اول امتحان پایه سواد به حساب میاد و حرف حدیث ها در مورد صلاحیت و سواد و دانشگاه و استاد و نمره به حداقل میرسه 

    درپایان عرض کنم این صرفا یک پیشنهاد بود و از دوستان خواهشمندم در این مورد اگر معایبی هست به بنده حقیر  گوشزد کنند با تشکر

  3. واقعا عدالت نیست.حداقل قبح عقاب بلا بیان اقتضا میکنه دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند و از تاثیر این عمل بی اطلاع بودند براشون اجرا نشه. 

  4. باز بی عدالتی  هر سال یه برنامه جدید  الان  چندین  دانشگاه  ایجاد شده با  کنکور بدون کنکور ودرعین حال با پارتی های نسبی سببی ۲۰ های   اخذ میشه آن چنانی  واقعا خنده دار حالا همون ۲۰ ها قراره  احتساب شه جای تاسف داره   باز حق ما های که پارتی نداریم خورده میشه  حق من امثال من که باجون دل درس خوندن و نمره واقعی خودشون رو گرفتن دریغ از نیم نمره تا به جایی برسن ولی باز در موردشون داره سنگ اندازی میشه بی عدالتی و اسم آزمون ما وکالت من دفاع کردم از خودم و امثال خودم  

  5. با عرض سلام و ادب
    امیدوارم خوب و سالم باشید
    به نظر بنده اختبار بهترین سایت و کانال در زمینه ی مسائل حقوقیه،موفقیت روزافزون شما را آرزو دارم.
    همون طوری که در مورد موسسات حقوقی(حقوقی مٲب) بدون پروانه،نقش مثبتی در اطلاع رسانی داشتید،خواهشمند است در مورد تاثیر بیست درصدی معدل(سوابق تحصیلی) در ازمون وکالت یک مقاله ی اسیب شناسی یا هرعنوان دیگری که صلاح می بینید در سایت و کانال اختبار درج کنید.

    انواع دانشگاه های جورواجور و رنگارنگ به همه و همه با بهترین نمرات و درکمترین زمان مدرک کارشناسی حقوق با هدف منفعت و سود مالی،اعطا می کنند.
    دانشجویان ساعی ای هم هستند که در دانشگاه های معتبر با تلاش وپشتکار و زحمت خودشون معدلشون رو به پونزده و شونزده می رسونند.
    تصور کنید معدل نوزده زردالو بیا تو گلو تاثیر خیلی بیشتری بر پونزده و شونزده هفت خان رستمی بذاره!!!
    همچین کاری با اهداف عالیه ی حقوق هم متضاده.
    تصورش رو بکنید خیلی ساده با بهترین معدل تو این دانشگاه ها مدرک بگیری،موسسه ی حقوقی بزنی و تو ازمون وکالت بیست درصد رو از قبل رزرو کنی.
    ممنون از اختبار عزیز.

    1. این سیستم تأثیر گذاری معدل در تمام کشورهای مترقی از جمله آمریکا که دانشگاهاشون(خصوصی و دولتی) از نظر علمی و کم و کیف آزمون هم در یک سطح نیست، وجود داره حتی آزمون ورودیشون هم سراسری نیست بلکه منطقه ایی و ایالتی هست! بنابراین دوستان عزیزی که عشق ورود به دانشگاههای دولتی رو دارن بایستی پی سطح معدل رو به تنشون بمالن! در ضمن در سالهای اخیر ثابت شد که دوستانی نفرات اول آزمون کانون وکلای دادگستری مرکز شدند که ازهمین دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی بودند الان دیگه دوره کدوم دانشگاهی گذشته و ملاک موفقیت در آزمونها بیشتر به همت و تلاش خود فرد ربط داره و سطح علمی به بد نمره دادن اساتید نداره!

      1. سلام عرض کنم که کشور ایران ۲۸۰۰ دانشگاه دارد یعنی از چین و هند که پرجمعیت ترین کشورها هستند و هرکدام حدود ۲۳۰۰ دانشگاه دارند نیز ما بدون حساب کتاب دانشگاه داریم بعضا دانشگاه های ما در منازل مسکونی دایر شده اند شما قیاس مع الفارق کردید کیفیت درس خواندن در کشور مترقی مثل امریکا و ایران به هیچ عنوان یکی نیست شما اگر بخواهی در انجا لیسانس حقوق بگیری باید شایستگی داشته باشی و دولتی و خصوصی بودنش فرقی نداره ولی در ایران یارو کارمنده سر کلاسم نمیاد اخر سر یه جزوه میخونه با استاد هم اشناست به راحتی یه نمره خوب میگیره ضمنا در امریکا ۷۸ درصد از سد ازمون وکالتش عبور میکنن مثل ایران نیست که کمتر از ۵ درصد پذیرش داشته باشن

  6. اعمال سوابق تحصیل عین عدالته .آیا این درسته که فارغ التحصیلان دانشگاه تهران یابهشتی  وذیگر دانشگاهای معتبر  از فارغ التحصیلان دانشگاهای ضعیف :ازاد پیام نور  غیر انتفاعی جامع علمی کاربردی و…عقب بمونن واین دانشجویان غلبا باپول خرج کردن در اموزشگاهها تست بازی رو یاد بگیرن ودر ازمون قبول شونددرصورتی که ارسواد چندانی برخوردا نباشند!!!

    1. با احترام حمید اقا بنده منظور حضرتعالی را متوجه نشدم . اما در مورد این پیشنهاد باید عرض کنم اتفاقا اگر شرط معدل تاثیر ۲۰ درصدی در ازمون تصویب شود دانشجویان دانشگاه های معتبر نظیر بهشتی تهران بیشتر ضرر خواهند کرد چون به نسبت معدل اوردن در این دانشگاه ها سخت تر است ولی در صورتی که این طرح تصویب نشود چون دانشجویان دانشگاه های معتبر اساتید بهتر و سواد حقوقی بیشتری دارند با کمی همت به راحتی میتوانند بقیه رقبا را پشت سر بگذارند موفق و موید باشید 

      1. جناب آقای حمید اگر دانشجوهای فارغ التحصیل دانشگاه های تهران یا بهشتی  سواد  علمی بالاتری از دانشجویان  دانشگاه های متفرقه داشتن در همان شرایط برابر و سوالات یکسان ازمون وکالت پذیرفته میشدند و از ترس عدم قبولی …مثل شما از بی عدالتی حمایت نمیکردند …

         راستی یادتان نرود که نفر اول ازمون وکالت پارسال از یک دانشگاه سطح متوسط بود …نه دانشگاه تهران یا شهبد بهشتی یا…؟!

        هرگز فراموش نکنید منفعت سنجی با عدالت سازگار نیست ….

  7. تصویب شرط معدل  20 % برای ازمون وکالت  یک بی عدالتی مطلق  است…چرا که اگر قرار به شرط معدل باشد باید تمامی واحد های درسی  رشته ی حقوق… در واقع تمامی امتحانات دانشجویان حقوق کل کشور یکسان برگزار شود …که این مهم اتفاق نیافتاده است…

    پس با این اوضاع و احوال …..تصویب چنین شرطی از مجمع حقوقدانان بعید به نظر میرسد

    اما حقیقتا باید بگویم ….

    اسکودا با تصمیماتی که اخیرا برای بومی گزینی و کم کردن ظرفیت پذیرفته شدگان ازمون وکالت گرفته باعث شده تمامی حقوق دانان کشور علارغم میلشان  آرزو کنند که ازادی  عمل کانون وکلا  به زیر ۰ برسد و عملا قوه ی قضاییه مسئول برقراری عدالت باشد.

  8. آخرش یه بلایی سرمون میارن اولش که میخواستن درس اضافه کنن بعدش بومی گزینی حالام معدل خدا به داد ما برسه موقع ما که کنکور بود و بیچارگی و سهمیه مناطق و بومی گزینی  و معدل و حالا دست طرفو میبوسن بیا بدون کنکور بنویس ترسم که اخرشم اون بلا های کنکور مجدد تکرار بشه کاش یه روزی تو این کشور عدالت برقرار بشه و استاندارسازی بعید میدونم که به عمر هم نسلیای ما قد بده مگه واسه ۲۰۰۰ شمسی به بعد

  9. وکیل

    خواهشا هر روز یک پیشنهاد داده نشه هر روز خدا یه بهانه جدید تراشیده میشه به نظر من این عین بی عدالتیه

  10. خانم زنده دل ایا مشخص هست که در چه تاریخی در مورد تاثیر معدل توسط هیات مدیره تصمیم گیری میشود؟یعنی جلسه بعدی چه زمانی تشکیل میشه؟

     

  11. عین بی عدالتیه اگه بخوان معدل را تاثیر بدن چون برای تاثیر معدل امتحانات باید نهایی و یکسان برگزار بشه مثل امتحان نهایی سال سوم دبیرستان . ضمنا ما دانشجو بودیم اقایون کانون وکلا هم خودشون دانشجو بودن دیگه میدونن چه خبر تو دانشگاه فعلا که تو هر شهر کوچکی هم دانشگاه زدن با انواع و اقسام اساتید تازه کار رابطه هم به جای ضابطه برای گرفتن نمره از استاد موثر هست مطمئنا دوستان از این موارد زیاد دیدن . معدل مثلا پیام نور با ازاد و دولتی هم زمین تا اسمون تفاوت داره دانشگاه تهران با دانشگاه ازاد فلان شهر کوچک زمین تا اسمون تفاوت داره . امیدوارم فقط با کار کارشناسی تصمیم بگیرن . بعضی ها هم معدل براشون مهم نبوده در سال های قبل اگه از الان مهم بشه دیگه جای جبران برای قبلی ها نیست و این عمل باعث میشه که طرفی که معدلش پایین بوده دیگه نتونه جبران کنه. و….

    1. سلام کاملا درسته به عنوان مثال در یک دانشگاه یک جزوه ۲۰ صفحه ای را برای درسی امتحان میگیرن ولی در دانشگاه دیگه کتاب مرجع باید خونده و امتحان داد . در دانشگاه پیام نور سوالات تستی و با سیستم تصحیح میشوند ولی در برخی دانشگاه ها به سلیقه استاد هر کی بیشتر نوشته باشه نمره بیشتر میگیره به اصطلاح نمره کیلویی  . به هیچ عنوان شرایط معدلی یکسان نیست باید سازو کار مناسبی برای اتخاذ این تصمیم در نظر بگیرن که البته سخته 

  12. خدا یا چرا هر کی به جای یه راه حل هر بار واسه ما داوطلبان یه دردسر و استرس درست میکنه اخه حالا شده معدل !!!

    اختبار حالا یعنی سال دیگه از رو معدلهیا هنوز تصویب نشده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا